PR intre concept si executie
Rezultatele primului studiu asupra perceptiei si utilizarii relatiilor publice in Romania, realizat de Clubul Companiilor de Relatii Publice (CCRP) si Daedalus Consulting, nu au fost o surpriza pentru oamenii din PR. El a confirmat informatiile deduse din experienta pietei locale si a conturat in cifre cateva din tendintele intuite deja de specialistii in PR.
Rezultatele primului studiu asupra perceptiei si utilizarii relatiilor publice in Romania, realizat de Clubul Companiilor de Relatii Publice (CCRP) si Daedalus Consulting, nu au fost o surpriza pentru oamenii din PR. El a confirmat informatiile deduse din experienta pietei locale si a conturat in cifre cateva din tendintele intuite deja de specialistii in PR.
Media&Advertising s-a oprit asupra unui segment de analiza, un indicator bun al statutului acestei profesii si al evolutiei pietei - serviciile de PR externalizate de catre clienti. Peste 90% dintre intervievati au declarat ca folosesc relatiile publice. In majoritatea cazurilor serviciile externalizate sunt cele de relatii cu presa. Cifrele obtinute arata ca 68,2% dintre clienti solicita servicii de PR pentru organizarea diverselor evenimente, 67,1% pentru relatiile cu media, iar 62,5% sunt interesati de monitorizarea presei.
Sorana Savu, Senior Partner, Premium Communication, crede ca in ceea ce priveste externalizarea tipurilor de servicii PR piata din România nu difera de cea internationala. "Pentru multi dintre noi serviciile de relatii cu presa detin peste jumatate din totalul activitatii. Motivele ar fi mai multe si sunt aceleasi ca peste tot in lume - activitatea de media relations mizeaza pe experienta transferabila pe care agentiile o pot oferi."
Crenguta Rosu, Managing Partner la DC Communication. "Piata este intr-un proces de crestere si maturizare confirmat de cele peste 50% din companiile care plaseaza relatiile publice in sfera strategica. Pe de alta parte, serviciile cele mai solicitate de catre companii arata inca o tratare la nivel de baza a posibilitatilor relatiilor publice. Ceea ce se va modifica odata cu cresterea industriei va fi contextul in care sunt utilizate aceste servicii."
Mihaela Nicola, Presedinte, Nicola Portere Novelli. «Clientii nostri sunt mai destepti decât noi! Fireste! De aceea ne solicita expertiza. Plutim cu totii in sfera aspiratiilor de consultanta. Noi pr-istii cu vocatie ne pozitionam in strategi care adauga valoare, dar clientii stiu doar beneficiile executiei concrete. De aceea se si "umfla" agentiile cu mereu noi angajati, caci dincolo de consultanta clientii solicita servicii pentru nevoia lor de concret imediat. Adica de implementare masurabila. Nu ne aflam in intersectia deciziei "consultanta" sau "executie". Din pacate impletim cu totii ambele deprinderi ca sa ajungem unde ne dorim noi, dar pe calea indicata de clienti.»
Gabriela Lungu, Managing Partner, The Practice. «Studiul arata o realitate: cand clientii externalizeaza elemente din activitatea de PR, primele servicii "delegate" agentiei sunt cele care consuma timpul fara sa aduca si valoare pe masura. Este cumva de inteles. Chiar si agentiile de PR externalizeaza cel mai adesea monitorizarea. Ca 35% dintre clienti cer de la agentii si consultanta este... real. Si nu neaparat ingrijorator. Nu toate agentiile din piata pot face consultanta, nu toate au oamenii cu pregatirea necesara. Din agentiile de pe piata (50 dupa ultima numaratoare realizata de M&A la finalul lui 2006), dupa parerea mea doar 15 pot face si chiar fac consultanta de relatii publice. 30% din agentii pentru 35% din clienti - pare corect!»
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro