Publicitatea, mereu surprinzatoare

Postat la 31 martie 2006 2 afişări

In publicitate scopul creeaza mijloacele. Pentru a atrage atentia oamenilor, orice metoda este binevenita si orice moment din timpul consumatorilor trebuie fructificat.

In publicitate scopul creeaza mijloacele. Pentru a atrage atentia oamenilor, orice metoda este binevenita si orice moment din timpul consumatorilor trebuie fructificat. De la obiectul promotional uitat pe un colt al biroului pana la panourile outdoor care degaja miros sau bancomatele care difuzeaza reclame, totul poarta acelasi nume: publicitate. Cum imaginea conteaza mai mult ca oricand, orice cale de a o imbunatati merita incercata. O data cu sporirea pretentiilor clientilor, si in Romania, publicitatea alternativa prinde teren.

OUTDOOR MOBIL.
De cateva luni, pe strazile din Bucuresti circula niste masini cu cabina galbena pe care trecatorii nu le pot ocoli cu privirea. Sunt vehiculele Mobil’Affiche, o combinatie intre camioanele publicitare si panourile derulante, adica cea mai noua tehnica de advertising care a intrat anul acesta pe piata publicitatii din Romania. 

Masina Mobil’Affiche are o cabina cu trei afisaje, doua dispuse lateral si unul pe spate, pe care se pot derula la intervale de minimum 10 secunde sapte vizualuri diferite, actionate independent, de un computer de bord. Traseul pe care circula masina poate fi stabilit de catre client sau de catre Mobil’Affiche, in functie de complexitatea campaniei, iar in timpul noptii cele trei afisaje sunt iluminate. "Mobil’Affiche este singurul mediu de publicitate care poate sa combine partea de ATL a unei campanii cu cea de BTL", spune Naji Ghaddar, director general al Mobil’Affiche Romania. Ideea noului tip de outdoor mobil a aparut acum 11 ani in orasul francez Brest,  si intre timp s-a dezvoltat in sistem de franciza intr-o afacere care acopera cinci continente si 60 de tari.  

"La acel moment, in Franta existau panourile derulante ale companiei de panotaj JCDecaux si camioane publicitare cu afise fixe. Noi ne-am gandit la un sistem care sa le combine pe amandoua", spune Rémy Kerouanton, General Manager al Mobil’Affiche International si unul din cei trei frati care au infiintat compania.

Prin ridicarea completa a vizualurilor derulabile, cabina se transforma intr-o vitrina mobila, in care se pot desfasura diferite actiuni promotionale sau se poate amenaja un show-room. De exemplu in campania "Ce Fanta vrei sa fii azi?", in derulare acum pe masinile Mobil’Affiche din Bucuresti, trecatorii pot vedea in interior trei tinere care intruchipeaza arome diferite de Fanta. Pentru o masina, optiunea full branding cu vitrina, similara celei folosite pentru Fanta costa 7.500 de euro (rate card) timp de 30 de zile. Cum nu exista nici o restrictie pentru modul de amenajare al cabinei, solutiile creative pot fi foarte variate. Daca in Bulgaria interiorul a fost transformat in show-room auto in care a fost amplasata o masina Smart, in Liban s-a inlaturat unul din peretii de sticla ai cabinei, unde a fost instalat un recipient urias cu cafea fierbinte, trecatorii fiind astfel atentionati nu doar vizual, ci si olfactiv.

Mizand pe un impact vizual puternic asupra oamenilor, Mobil’Affiche se prezinta ca un suport de publicitate cu audienta ridicata in randul consumatorilor. "Cand Orange isi face reclama in Franta pe masinile Mobil’Affiche, creste numarul de abonamente vandute", afirma Rémy Kerouanton. De altfel, sloganul companiei in Franta nu lasa loc la interpretari: "Trebuie sa inchizi ochii ca sa nu ne vezi".

Naji Ghaddar a adus franciza Mobil’Affiche in Romania in primavara acestui an, dupa ce anterior a lucrat in reteaua internationala a companiei ca director general pentru Orient si Europa de Est. "Urmaresc piata din Romania din 2001. Dupa trei ani mi-am dat seama ca piata de publicitate de aici a inceput sa se dezvolte rapid", spune Naji Ghaddar. 

Connex, Petrom, Altex, Stella Artois sunt o parte din marcile care au folosit expunerea oferita de masinile Mobil’Affiche in Bucuresti. "Pana la sfarsitul anului vom avea 16 vehicule, iar la acest moment toate sunt rezervate pana la sfarsitul anului", declara Ghaddar. 

O masina Mobil’Affiche parcurge zilnic aproximativ 200 km prin Bucuresti, pe un circuit stabilit dinainte, insa care poate fi modificat de la zi la zi. "Din primavara anului viitor ne vom extinde si in orasele mari din tara", promite Naji Ghaddar. In Franta, Mobil’Affiche are o cifra de afaceri de 10 milioane de euro, adica aproape cat toata piata romaneasca de outdoor.

STICLA CARE NU SE UITA.
Micile atentii pe care companiile le ofera clientilor de sarbatori sau la diferite evenimente pot deveni un cadou pe care destinatarul sa-si  doreasca  sa-l revada si la doua zile dupa ce l-a primit. O astfel de idee vine de la compania BTC Glass Design care propune cadouri business si obiecte promotionale din sticla. 

"Prin obiectele noastre noi am incercat sa schimbam conceptul de  business cadou. De altfel ideea a pornit de la clienti, care si-au dorit altceva decat oferta obisnuita de pe piata de profil", spune Narcis Blidaru, unul din cei doi parteneri asociati ai companiei. 

Obiectele din sticla propuse de Glass Design sunt realizate in intregime manual, printr-o tehnica speciala de prelucrare a sticlei numita fiolaj. In aceasta tehnica se foloseste ca materie prima tuburi si baghete din sticla termorezistente, care sunt prelucrate in forme diverse si contin la randul lor in interior diferite obiecte din sticla. De exemplu, pentru lotul olimpic roman care a fost la Atena, Glass Design a realizat o serie de sticle cadou care aveau in interior o figurina din sticla pentru fiecare proba sportiva. Guvernul si Camera de Comert si Industrie cat si companii precum Siemens sau Paneuro sunt alti clienti care au folosit obiectele cadou realizate de Glass Design. 

"Oamenii cauta altceva. S-au saturat de pixuri, agende si calendare", spune Narcis Blidaru. La editia din acest an a expozitiei de material publicitar Ad Show, Glass Design a castigat locul intai la categoria Obiecte Promotionale, cu un balon de sticla de autopromovare. 

"Am castigat pentru ca am venit cu ceva diferit. De obicei, dupa fiecare expozitie la care participam, ne vin clienti noi", afirma Blidaru. 

La acest moment obiectele promotionale si cadourile business acopera doar 15% din cifra de afaceri a companiei, restul fiind realizat din exporturile in strainatate de obiecte din sticla pentru bucatarie si decoratiuni interioare. "Suntem de doi ani pe piata obiectelor promotionale si de la an la an comenzile s-au inmultit. Se cauta obiectele lucrate manual, cu lemn si sticla, intr-un stil traditional", spune Narcis Blidaru. 

Suporturile pentru lumanari realizate pentru lansarea Cappy sau sticla de vin sablata pentru Policolor sunt exemple de obiecte promotionale realizate de Glass Design. "Noiembrie si decembrie sunt lunile pe care le acordam in exclusivitate producerii de obiecte promotionale pentru piata din Romania", declara Blidaru. 

MOBILIER PUBLICITAR.
Showroom-ul, standul expozitional sau magazinul de prezentare sunt avanpostul imaginii unei marci, fiind primele cu care consumatorul interactioneaza. Daca reclama de la televizor il aduce in magazin, impresia finala se formeaza "la fata locului". 

Personalizarea locului inseamna atat mobilierul comercial cat si signalistica publicitara, iar Printactiv s-a gandit ca le poate oferi pe amandoua. 

"Am inceput sa vedem afacerea asa dupa ce am avut cativa clienti care au venit cu un veritabil «manual de brand» in care intotdeauna exista specificatii clare asupra mobilierului sau felului in care trebuie amenajat un spatiu, pe langa cele legate de signalistica", spune Robert Savu, Managing Partner al Printactiv.

 Amenajarea showroom-ului Mercedes de la Paris, in care a fost prezentata editia speciala a modelului Mercedes-Benz CLK personalizat de catre Giorgio Armani este cel mai important proiect realizat pana acum de Printactiv. Lucrarea a insemnat atat executia printurilor care au decorat peretii showroom-ului cat si a mobilierului si a instalatiilor luminoase. 

"Cerintele au fost foarte mari. De exemplu, printurile de pe pereti trebuia sa reproduca exact culoarea pielii care tapiteaza masina", povesteste Savu. Pentru piata din Romania, Printactiv a realizat showroom-uri si standuri expozitionale pentru marci precum Nissan, Suzuki, Nike si Harley-Davidson. Costurile pentru amenajarea unui showroom pot varia intre 5.000 si 100.000 de euro. Cum fiecare proiect este legat de o anumita marca, fiecare lucrare in parte este unicat, motiv pentru care solutiile tehnice speciale sunt frecvente.  "Gasirea acestor «solutii» a devenit o obisnuinta si practic de la o vreme pe aceasta se bazeaza afacerea in sine", afirma Savu. 

Obisnuinta de a inova a condus si la ideea de a realiza printuri pe jaluzele in loc de canvas, rezultatul fiind exploatat la realizarea decorurilor din filmul "Blood Rayne", produs de MediaPRO Pictures sau la decorarea autocarului din caravana "Blend a Med Night".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Publicitatea,
mereu surprinzatoare
/media-marketing/publicitatea-mereu-surprinzatoare-979236
979236
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.