publicitatea pe iPhone...
Simpla veste a lansarii phone-ului a pus deja pe jar publicitarii din intreaga lume, care stiu ca se vor confrunta cu schimbari imense ce vor depasi tehnicile traditionale.
Cu o promovare incendiara, iPhone-ul a fost prezentat in cadrul expozitiei Macworld ca fiind o piesa revolutionara ce imbina functiile de telefon, web browser si MP3 player. Cu acest pas, Steve Jobs, CEO la Apple, a reusit sa confirme inca o data reputatia sa de maestru al schimbarii si al PR-ului. Pentru inceput, noul produs Apple cu abilitatile sale complexe urmareste sa distraga atentia publicului american de la PC-uri si sa ii aduca in prim-plan computerul mobil. Daca piata europeana este aproape saturata in ceea ce priveste telefonia mobila, in Statele Unite aceasta a patruns abia in proportie de 62%.
Multi au comentat ineditul acestui aparat sustinând ca exista deja pe piata astfel de telefoane multimedia. Ei se intreaba care e totusi marea noutate.
Raspunsul venit din partea iubitorilor brandului Apple este urmatorul: detaliile fac diferenta. iPhone se deosebeste clar de toate celelalte aparate de acest gen prin designul clasic cu o interfata lucioasa, sexy si plina de stil. Nu trebuie uitat nici mult promovatul ecran senzitiv care atrage instant. Apple urmareste un lucru pe care restul telefoanelor multimedia au uitat sa-l ia in considerare: entuziasmul consumatorilor sai. Apple stie ca implicarea afectiva a consumatorilor este cheia succesului unui brand de renume.
Succesul iPhone-ului va avea efecte galvanizatoare asupra pietei de publicitate. Advertiserii vor fi nevoiti sa-si largeasca orizontul si sa creeze campanii pentru telefonia mobila. Se poate ca, la inceput, publicul sa fie reticent din cauza pretului destul de ridicat (396), dar chiar daca in numar destul de mic, primii clienti vor fi cu siguranta "interesanti" pentru advertiseri.
Pentru ca ei sunt tineri, foarte deschisi catre nou, preocupati sa aiba un telefon mobil cât mai "cool". Profesionistii in domeniu estimeaza ca nu va dura mult pâna când iPhone-urile sa devina un "must" pentru acest segment.
iPhone-ul va ajuta publicitatea sa ajunga in locuri care pâna acum erau inaccesibile. Receptarea reclamelor difuzate pe iPhone depaseste limitele actuale de comunicare. Toate aceste schimbari vor insemna, bineinteles, noi provocari pentru agentiile de creatie si de media. iPhone-ul va impune strategii noi de planning astfel incât brandurile sa capitalizeze la maxim oportunitatile de comunicare ale noului suport. Ben Collins, business director la Mindshare Interactive, sustine ca brandurile trebuie sa stabileasca in primul rând cum si unde consuma media targetul lor.
Pe acesti indicatori trebuie sa se bazeze brieful lor catre creatie. Acest lucru va redefini modalitatile de productie ale mesajelor specifice pentru acest mediu. Nu va mai fi suficient sa adaptezi spoturile TV sau printurile deja produse. iPhone-ul si publicul lui sofisticat vor impune standarde mult mai pretentioase pentru creatie si productie.
Este adevarat ca o campanie pentru toate suporturile este mai costisitoare, dar are si avantaje de necontestat. Persoanele care utilizeaza suporturile digitale comunica foarte usor si rapid si astfel mesajele ating audiente mai mari, fapt ce reduce costurile pentru promovarea media traditionala.
Acum, toate acestea sunt simple speculatii. Abia câteva persoane au avut sansa de a utiliza un iPhone. Ramâne de vazut daca se va ridica la inaltimea asteptarii maselor. Daca da, atunci toate scenariile enuntate mai sus vor deveni realitate in viitorul apropiat.
Material preluat din Media&Marketing Europe
Traducerea si adaptarea Ioana Lovin
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro