Te abonezi si castig(i)
Politica de abonamente a ziarelor s-a schimbat, odata cu orientarea spre un public-tinta tanar, cu putere de cumparare, dar cu apetit redus si timp putin pentru presa scrisa cotidiana.
Politica de abonamente a ziarelor s-a schimbat, odata cu orientarea spre un public-tinta tanar, cu putere de cumparare, dar cu apetit redus si timp putin pentru presa scrisa cotidiana.
Cu doar câtiva ani in urma, campaniile de abonamente se desfasurau numai in anumite perioade ale anului si ofereau doar reduceri de pret. Publicul-tinta provenea de obicei din segmentul de vârsta 40-60 de ani - era vorba de persoane care fie nu aveau acces la chioscul de ziare, fie apreciau avantajul de a primi publicatia acasa.
Politica de abonamente a ziarelor s-a schimbat, in incercarea de a atrage si de a convinge publicul-tinta tânar, cu putere de cumparare, atât de dorit de clientii de publicitate. Abonamentele oferite de ziare pleaca acum de la alte premise: 1) cititorii tineri nu au timp sa mearga la posta si sa stea la coada pentru a plati un abonament, 2) publicul asteapta mai mult decât o simpla reducere de pret, aceasta transformându-se, practic, in pre-conditia achizitionarii unui abonament.
Ziarele s-au orientat spre modalitati noi de plata a abonamentelor: la "Evenimentul zilei" expediezi un SMS, "Cotidianul" iti trimite un reprezentant acasa, "Gândul", "Ziarul Financiar" si "Adevarul" accepta plati online. Reducerile oferite sunt substantiale, ajungând pâna la 50% din pretul publicatiei, cum este in cazul "României libere", al "Jurnalului National" sau al "Ziarului Financiar".
O alta inovatie in politica de abonamente se doveste valoarea adaugata reprezentata de ofertele speciale pentru abonati carti, CD-uri, DVD-uri, cataloage sau suplimente. "Cotidianul" ofera 24 de carti cadou la incheierea unui abonament pe un an, "Jurnalul National" - CD-uri, DVD-uri, carti, dictionare sau ghiduri pentru abonamentul Jurnalul National Plus, in timp ce "Ziarul Financiar" asigura acces gratuit la arhiva online si la suplimentele sale. Produsele oferite de ziare indica si ele o competitie acerba pentru publicul tânar din mediul urban.
Cine castiga din campaniile de abonamente?
Si publicul, si ziarul deopotriva. Cititorul economiseste timp, primeste un ziar de calitate la un pret mic si se bucura de un produs conceput special pentru abonati. Ziarul câstiga cititori constanti, care platesc in avans, scutind managerii de problemele legate de distributia la chiosc sau la taraba.
Cosmina Noaghea, director publishing, PubliMedia International
"Cea mai eficienta metoda de marire a numarului de abonati este direct marketing-ul. Sigur ca oferirea de discounturi este foarte importanta, dar primul pas este ca cititorul sa vada si sa citeasca ziarul. Cadourile ajuta, dar nu sunt o motivatie foarte importanta pentru ca la ziarele quality cititorii sunt mai putin motivati de cadouri (ei având venituri medii si peste medie), iar posibilitatea de abonare cu ajutorul SMS-ului sau online este o facilitate care aduce acum mai mult imagine decât volum. In acest moment, sunt destul de putini cei care apeleaza la SMS sau doresc sa se aboneze online, dar sunt oameni pe care si-i doreste orice ziar quality. E clar ca Internetul si mobilul sunt optiuni de viitor".
Günther Graml, Executive Director Distribution and Subscriptions, Ringier
"Ar trebui imbunatatit sistemul de distributie pentru abonamente: livrarea ziarelor la prima ora a diminetii, siguranta cutiilor postale, implementarea unui management real al relatiilor cu clientii, precum si protejarea bazelor de date. Noi, ca editori, incercam sa ne marim baza de abonati desfasurând in mod regulat campanii de abonare atractive (bazate pe reduceri de pret si premii). Dar, atâta timp cât nu sunt indeplinite primele conditii, rezultatele nu pot fi spectaculoase."
Carmen Dinca, director abonamente, Adevarul Holding
"Abonamentul poate fi vazut ca un joc in doi, din care ambele parti au numai de câstigat. Avantajele existentei unui numar mare de abonati pot veni, in principal, din certitudinea unui tiraj cunoscut dinainte si din accesul direct, facil la un numar de cititori fideli, pe care ii poti repartiza pe zone, categorii sociale sau vârste. Avantajele unui cititor care are abonament, fata de cel care cumpara ziarul de la chiosc, vin din pretul redus al ziarului si din posibilitatea de a primi ziarul oriunde s-ar afla. Din pacate, sunt persoane care ezita sa faca un abonament la publicatia favorita, deoarece apar diverse inconveniente externe. Unul dintre ele este traficul foarte aglomerat dimineata, care ingreuneaza distribuirea abonamentelor de catre firmele particulare indeosebi. Acest lucru ii afecteaza mult pe cei vor sa primeasca presa inainte de a pleca la serviciu."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro