I-am luat pe unguri, sa se pregateasca polonezii
Acum trei ani, un drum cu masina de la sediul ziarului din Casa Presei la hotelul Marriott din centrul orasului unde avea loc un eveniment il faceam in mai putin de un sfert de ora.
Acum trei ani, un drum cu masina de la sediul ziarului din Casa Presei la hotelul Marriott din centrul orasului unde avea loc un eveniment il faceam in mai putin de un sfert de ora.
Acum, sediul ziarului s-a mutat in centru, dar parcurgerea aceleiasi distante in sens invers (pentru un eveniment la hotelul Sofitel, spre exemplu, care este aproape de Casa Presei) ajunge de cele mai multe ori la jumatate de ora. Sau chiar mai mult, daca este o zi ploioasa.
Dincolo de drumurile tot mai proaste si tot mai desele lucrari din trafic explicatia este reprezentata de explozia numarului de masini vandute.
Cu cele aproape 30.000 de luna trecuta numarul de masini noi vandute in ultimii sase ani pe piata a trecut de un milion de unitati, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (
E mult, e putin? La o populatie de 22 de milioane de locuitori (dintre care 17 milioane au peste 18 ani - varsta minima pentru carnetul de sofer) nu pare foarte mult. Insa daca luam in calcul faptul ca in 1990 pe strazile din
Cu un pret mediu de 9.000-10.000 de euro, valoarea totala a masinilor vandute in ultimii sase ani ar putea ajunge la 9-10 miliarde de euro. Adica mai mult decat valoarea de piata a Petrom, cea mai mare companie din
La peste patru milioane de masini inregistrate (inclusiv autobuze si camioane),
Iar acest lucru a inceput deja sa se vada in statistici,
Ca o ambitie nationala, de anul trecut pe plaiuri mioritice se vand aproape luna de luna mai multe masini noi decat in Ungaria, volumul vanzarilor apropiindu-se usor-usor de cel din Polonia, o
In plus, modele de masini de 200.000 de euro sau chiar mai mult isi gasesc tot mai des loc in parcarile din fata restaurantelor de lux din Bucuresti sau a hotelurilor de la malul marii, Bentley, Lamborghini, Rolls-Royce sau Ferrari fiind deja un element obisnuit pe strazi, chiar daca pentru multe dintre aceste marci nu exista (inca) un distribuitor autorizat.
Nu in ultimul rand, companii precum Porsche Romania, Renault-Nissan Romania, Trust Motors, adica importatorii unora dintre cele mai bine vandute marci de import de pe piata au ajuns la afaceri de sute de milioane de euro si profituri de zeci de milioane de euro.
Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata, ar putea ajunge, potrivit propriilor estimari, la aproape 660 de milioane de euro, adica mai mult decat au realizat anul trecut fiecare dintre lanturile de magazine Selgros si Carrefour sau toti producatorii de bere la un loc.
Importatorii mai au insa cale lunga pana sa ajunga la nivelul
La polul opus, Daewoo Craiova nu o duce deloc bine (pierderi de 50 mil. euro anul trecut), iar lipsa unei perspective a facut ca tot mai multi potentiali clienti sa ezite sa-si cumpere un Cielo sau Nubira.
Cu toate acestea, saptamana trecuta a adus si o veste buna pentru fabrica de la
Altfel spus, Guvernul poate acum incepe procesul de privatizare pentru ca de anul viitor la
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro