O intarziere mai periculoasa decat deficitul commercial
Cu o formula de guvernare mai complexa decat cea anterioara, era de asteptat ca instalarea noii puteri sa fie dificila. Prelungirea perioadei de numire a secretarilor de stat, care blocheaza activitatea multor ministere, devine insa periculoasa pentru economia romaneasca.
Cu o formula de guvernare mai complexa decat cea anterioara, era de asteptat ca instalarea noii puteri sa fie dificila. Prelungirea perioadei de numire a secretarilor de stat, care blocheaza activitatea multor ministere, devine insa periculoasa pentru economia romaneasca.
Gurile rele, sau poate doar bine informate, din Ministerul Finantelor spun ca in cursul lunii ianuarie, pe una din usile de la birourile secretarilor se inscriptionase deja numele lui Claudiu Doltu. Conferentiarul de la ASE, fostul consilier de stat al lui Emil Constantinescu, era in acel moment sigur ca il asteapta un post de secretar de stat la Finante si a luat prima masura absolut necesara in asemenea situatie.
Numai ca, la doar doua saptamani dupa aceea, literele din numele posibilului demnitar erau date jos de pe usa la fel de rapid pe cat aparusera.
Aceasta dupa ce Ionut Popescu, mi-nistrul de finante care l-a propus pe Doltu, a fost dojenit de partid ca vrea sa numeasca un secretar de stat apolitic.
Adevarata sau nu, povestea ilustreaza foarte bine starea de confuzie care domina de mai bine de doua luni ministerele romanesti.
Asta la patru saptamani dupa data limita pe care Calin Popescu Tariceanu a anuntat-o initial pentru completarea tuturor posturilor de secretari de stat - 15 ianuarie.
Obiectivul nu numai ca este de departe ratat, dar spectacolul oferit de partidele de la putere in lupta pentru functii a ajuns sa fie de-a dreptul grotesc. In conditiile in care multe dintre ministere nu functioneaza, tintarul absurd al negocierilor continua. Iar investitorii straini, care asteapta sa reia discutiile incepute anul trecut cu fosta pu-tere, incep sa isi piarda rabdarea urmarind ezitarile nepermise ale unei Aliante careia parca nu ii vine sa creada nici acum ca a castigat alegerile.
Domnul X trebuia sa fie secretar de stat la Externe? Nu conteaza, invata el repede si cum sta treaba la Integrare.
Nu avem oameni pentru Ministerul de Finante? Putin important, prioritatea este sa ii dam afara pe cei vechi, doar pentru ca au fost parte a guvernarii PSD.
Avem post de secretar de stat la Economie, dar nu avem om? Doamne fereste sa cedam functia vreunui tehnocrat competent. Mai bine blocam deciziile cateva luni pana gasim pe cineva. S-a ajuns astfel in situatia absurda in care la Ministerul de Finante nu exista secretar de stat pe fiscalitate exact in perioada in care se iau decizii cruciale in acest domeniu.
Judecand din aceasta perspectiva, nu ar trebui sa mai mire pe nimeni gafele care se succed in domeniu, cel putin la nivelul comunicarii.
Daca situatia este grava la suprafata, ea devine aproape tragica daca cineva incearca o analiza mai aprofundata. Adica a competentelor multora din secretarii de stat numiti deja. Pentru o imagine completa a prioritatilor noului Guvern, este util de stiut si ca s-au operat eficient modificarile din conducerea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap. Tolerata initial de o parte a electoratului dornica sa scape de un guvern PSD suficient si arogant, perioada de tranzitie a instalarii noii puteri devine nepermis de lunga. Iar amintirea arogantei "fostilor" paleste pe zi ce trece in fata atitudinii Aliantei.
Care nu poate fi caracterizata altfel decat inconstienta si nicidecum conforma cu promisiunile electorale. Promisiuni ce sustineau sus si tare ca functiile in aparatul de stat nu vor fi ocupate decat pe criteriul competenta.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro