OPINIE VIOLETA LUCA, CEO FLANCO:Mobilitate şi interconectivitate, cuvintele de ordine la IFA Berlin 2013
Citim ziarele pe tabletă, plătim facturi pe telefonul mobil, de unde putem să ne accesăm şi conturile bancare, după care ne relaxăm cu un joc, tot pe tabletă. Mobilitatea este o trăsătură care ne defineşte, din ce în ce mai mult, iar târgurile de prezentare a produselor electronice şi electrocasnice confirmă acest lucru.
IFA Berlin, pe numele său complet Internationale Funkausstellung, dă tonul, în fiecare an, în materie de tehnologie şi telecomunicaţii în Europa. Cei mai mari producători îşi prezintă aici tehnologiile disponibile în prezent sau cele aflate încă în stadiul de proiect, într-un mod interactiv şi spectaculos. Iar lucrurile se întâmplă cu repeziciune: spre exemplu, dacă la începutul anului, la CES din Las Vegas, conţinutul pentru televizoarele 4K, de calitate cinematografică, nu era încă disponibil, la IFA am văzut primele soluţii, ceea ce va grăbi adopţia noilor tehnologii – cameră foto, internet streaming.
Chiar dacă la IFA vorbim de tendinţele la nivel global, multe dintre acestea confirmă propriile observaţii şi schimbări pe care le-am remarcat în România în prima jumătate a acestui an, pe segmentul de produse IT şi telecom. Marii producători pun accent pe uşurinţa în utilizare, pe mobilitate, pe sharing şi pe interconectivitate între familiile proprii de produse, ducând treptat la materializarea conceptului de casă inteligentă. Iar tocmai acest apetit al cumpărătorilor către mobilitate şi integrare l-am remarcat şi în România.
Tabletele şi telefoanele smart sunt, de departe, vedetele, fiind prezente acum în portofoliul majorităţii producătorilor. Modelele de tablete care se pot converti în laptopuri, tabletele cu sistem de operare Windows 8, precum şi soluţiile audio – căşti, sisteme audio surround şi mobile – conturează tabloul noutăţilor pe care le vom vedea în perioada următoare, tot mai des, la marile branduri din IT. Avântul segmentului tabletelor este confirmat şi în România.
Multifuncţionalitatea şi utilitatea sunt cuvintele definitorii: graniţa dintre smartphone şi tabletă devine tot mai fină, la fel ca şi cea dintre laptop, tabletă şi PC. Apar produse cu funcţionalităţi multiple, cum este tabletop PC-ul, care poate fi soluţia de divertisment pentru întreaga familie, dar care, la fel de bine, poate fi folosit şi la birou pentru prezentări, afişare de informaţii şi o uşurinţă mai mare în a folosi anumite aplicaţii.
Modelele convertibile răspund aceleiaşi nevoi de a ne adapta la ritmul alert în care trăim. Ne trebuie produse „cameleonice„, care să ne ajute să rezolvăm cât mai multe probleme din mers, iar în alt context să poată îndeplini funcţia de entertainment prin navigare pe internet, comunicare pe reţelele sociale, videoclipuri sau jocuri.
Companiile răspund cererii tot mai accentuate către mobilitate cu produse noi – de exemplu, ochelarii 3D de la Sony permit accesarea de conţinut pe echipamente mobile.
În categoria televizoare, schimbarea faţă de anul trecut este considerabilă. În 2012 smart TV-ul a fost în centrul atenţiei, în timp ce acum accentul se pune pe ultra HD şi pe televizoarele OLED (organic light-emitting diode) cu ecran curbat.
Mult mai eficiente energetic, acestea au şi alte caracteristici admirabile, redefinind întreaga experienţă vizuală pe care o avem în faţa unui televizor: creează iluzia încântătoare a unui ecran plutitor, iar culorile îşi păstrează acurateţea şi claritatea incredibilă, indiferent de lumina ambientului sau de unghiul de vizualizare.
Chiar dacă poate părea că produsele prezentate la IFA Berlin fac parte dintr-un tablou îndepărtat, ele sunt disponibile acum şi nu vor întârzia să apară şi în România.
VIOLETA LUCA (CEO FLANCO)
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro