Trufandale de toamnă
Apple a lansat iPad mini, dar e prea scump pentru a concura cu Kindle Fire şi Nook. Microsoft a lansat Surface cu Windows RT, dar nu poate rula decât puţine aplicaţii Windows. Google ne propune un al doilea computer al casei, care are formă de laptop şi funcţionalitate de tabletă.
Se spune că în viitor nu vor mai fi decât două anotimpuri: vara şi Crăciunul. Încă n-am auzit colinde în reclamele de la televizor, dar nu mai e mult până când va trebui să ne obişnuim din nou cu binecunoscutul "Ho ho ho". Cert este că vara a trecut şi în lumea tehnologiilor IT febra Crăciunului a început deja. Se pare că marii producători consideră sfârşitul lui octombrie momentul potrivit pentru a lansa produsele cu care speră să facă vânzări masive în perioada sărbătorilor. Desigur că aici s-ar putea specula pe tema orientării tot mai accentuate spre piaţa de consum a industriei informatice, dar aceasta este o temă mai complicată, aşa că voi trece direct la cele trei noutăţi importante din ultima săptămână.
Prima este, fără îndoială, lansarea de către Apple a tabletei de mici dimensiuni iPad mini. De data aceasta, Apple nu a mai reuşit să surprindă pe nimeni cu noul produs, pentru că zvonurile au fost atât de insistente, încât unii se întreabă dacă nu cumva Apple a răspuns presiunii speculaţiilor din presă. Totuşi, jurnaliştii cu bune conexiuni în interiorul celei mai valoroase companii din lume spun că noul iPad mini nu este o versiune redusă a unui iPad "normal" şi nici o versiune mai mare a unui iPod Touch, ci este un produs cu o concepţie tehnică complet nouă. Este cert că Apple încearcă să atace o piaţă care s-a dovedit valoroasă, cea a tabletelor de 7 ţoli la preţuri accesibile, unde Google Nexus 7, Amazon Kindle Fire şi Nook HD au avut succes. Aşa cum toată lumea se aştepta, iPad mini arată minunat, însă problema principală pare să fie preţul. Varianta minimală vine la 329 de dolari, iar cea maximală ajunge la 659, în vreme ce concurenţa propune 199 de dolari, în condiţiile în care ecranele au rezoluţie mai bună. Comentatorii se întreabă cu cine vrea să concureze micul iPad şi mulţi ajung la concluzia că mai degrabă cu marele iPad decât cu Kindle sau Nook.
Este interesant de notat că Apple nu a respectat tradiţia lansării unui singur produs "vedetă", pentru că în aceeaşi prezentare a mai adus o nouă generaţie a marelui iPad (cu ecran Retina), noile MacBook Pro (tot cu afişaj Retina) şi un uluitor iMac (all-in-one) cu o grosime de doar 5 milimetri. Evident, în aceste condiţii, unitatea de DVD a luat calea unităţii de dischetă: a dispărut. Se pare că Apple consideră că serviciile de streaming din internet sunt pe cale să înlocuiască nevoia unui suport de stocare.
Al doilea protagonist al rubricilor de noutăţi tehnologice este Microsoft, care a distribuit jurnaliştilor şi specialiştilor primele aparate Surface (pentru că până acum nimeni n-a avut privilegiul de a face un test "hands-on"). Deocamdată este vorba de versiunea bazată pe procesor ARM, care rulează Windows RT, dar principala necunoscută a fost elucidată: preţul de pornire pentru varianta RT este de 499 de dolari (cu memorie de 32 GB; varianta cu 64 GB este 599 de dolari). Însă tot sex-appeal-ul tabletei de la Microsoft vine de la coperta-tastatură, care mai adaugă 120 de dolari pentru Touch Cover (tastare prin atingere) sau 130 de dolari pentru Type Cover (care are taste reale). Într-adevăr, preţurile sunt comparabile cu iPad, însă pentru varianta Pro (care va rula Windows 8) vor fi cu siguranţă mai mari.
Opiniile specialiştilor sunt mai degrabă rezervate. Toţi sunt de acord că este o minune din perspectiva ingineriei hardware, cu soluţii ingenioase, materiale de cea mai bună calitate şi grijă pentru detalii. Îndoielile se referă la conceptul de ansamblu, iar Wired găseşte exprimarea succintă: e o tabletă hibridă - nici desktop adevărat, nici mobilă întrutotul.
În fine, Google relansează laptopurile Chromebook, care rulează sistemul de operare Chrome OS şi utilizează aplicaţii şi spaţiu de stocare din internet. Fabricate de Samsung, noile aparate costă doar 249 de dolari, preţ pentru care posesorul primeşte şi 100 GB pe Google Drive pentru doi ani. E oare doar o coincidenţă că în vreme ce Microsoft face o tabletă cu funcţionalitate de laptop, Google face un laptop cu funcţionalitate de tabletă?
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro