Ionuţ Bonoiu, redactor-şef, Forbes: Dincolo de cuvinte

Postat la 27 octombrie 2024 50 afişări

Ionuţ Bonoiu, redactor-şef, Forbes: Dincolo de cuvinte

Când am trecut de la Ziarul Financiar la BUSINESS Magazin, primul gând a fost că o să intru într-o vacanţă binemeritată. Pentru cine a lucrat la un cotidian, sub presiunea termenelor limită foarte stricte, ideea de a trece la un săptămânal oferea, cel puţin la o primă vedere, suficient de multă lejeritate şi răgaz pentru a lucra pe diferitele subiecte. Dar cei patru ani pe care i-am petrecut la BM, cum îi spuneam noi, nu au fost nici pe departe relaxarea la care mă aşteptam. Am muncit foarte mult, dar am învăţat la fel de multe. Practic, nu cred că este o activitate pe care să nu o fi făcut şi pe care să nu o cunosc în detaliu, să înţeleg cât de grea/uşoară este şi câte resurse implică.

Dintr-o dată, nu mai trebuia doar să scriu articole şi să mă concentrez pe ştiri în exclusivitate şi analize, ci trebuia să anticipez ceea ce urmau să scrie ziarele în zilele următoare şi să găsesc subiecte suficient de importante şi relevante, astfel încât să fie de interes timp de o săptămână întreagă.

În plus, trebuia să inventez proiecte speciale (în print/online) sau evenimente care să fie suficient de interesante şi relevante pentru cititori, dar în acelaşi timp să capteze interesul finanţatorilor. Pentru că dacă eşti într-o firmă antreprenorială (sau cu abordare antreprenorială) care activează într-o piaţă aflată în permanentă transformare, precum media, înţelegi că de la un moment încolo nu mai este suficient doar să stai la un birou şi să te preocupi de subiecte şi articole. Găsirea de soluţii creative, de multe ori incomode şi în afara zonei de confort, este o modalitate de supravieţuire care devine, în timp, o necesitate şi o obişnuinţă.

Timp de patru ani, ziua mea de lucru de vineri începea dimineaţa şi se termina, în general, 24 de ore mai târziu, când revista era trimisă în tipar. Nu a fost deloc uşor, nici din punct de vedere fizic şi nici din punct de vedere mental, dar am învăţat accelerat şi într-un mod cât se poate de practic ce înseamnă marketingul, vânzările, PR-ul şi am înţeles că niciunul dintre planurile minunate de creştere şi de bunăstare pentru colegi nu se întâmplă dacă nu sunt bani, adică dacă nu se realizează bugetul şi nu se ating obiectivele stabilite la început de an, oricât de mercantil ar suna acest lucru.

Dar, dincolo de toate aceste detalii, esenţa celor patru ani la BM au fost oamenii pe care i-am întâlnit, fie că au fost oameni de afaceri, colegi sau participanţi la evenimentele pe care le-am organizat. Am râs, ne-am certat, ne-am împăcat şi am plâns împreună. Astfel am crescut în patru ani cât într-o viaţă.


A fost redactor-şef al revistei BUSINESS Magazin în perioada 2006-2010

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ionut Bonoiu,
Forbes,
business magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.