44% dintre utilizatorii de internet din Europa nu au încredere în plăţile online
44% dintre utilizatorii de internet din Europa nu au încredere în nivelul de siguranţă al cumpărăturilor sau tranzacţiilor online, iar 38% dintre utilizatori ar opta pentru plăţi electronice mai frecvent dacă ar avea certitudinea că sunt protejaţi de fraudele cibernetice, potrivit unui studiu realizat de Kaspersky Lab in colaborare cu B2B International. Potrivit cercetării, clienţii nu au încredere în sistemele de plată online din motive de securitate.
Acest studiu arata ca 62% dintre utilizatori se tem de fraudele financiare online, si dezvaluie numeroase exemple de motive pentru care acestia au rezerve. De exemplu, 34% dintre cei care opteaza pentru plati online considera ca si aplicatiile oficiale ale organizatiilor financiare pentru dispozitivele mobile necesita masuri de securitate suplimentare pentru a putea fi folosite in siguranta. In plus, 44% dintre utilizatori sustin ca au anulat o operatiune financiara in timpul procesarii acesteia din cauza temerilor cu privire la siguranta.
Nivelul de protectie impotriva fraudelor cibernetice este un factor important pentru utilizatori in alegerea unui magazin online sau a unui operator de servicii financiare: 61% dintre respondenti au afirmat ca s-ar simti mai protejati daca organizatiile ar adopta masuri de securitate aditionale pentru protejarea datelor financiare. Mai mult, 71% dintre utilizatorii europeni sustin ca este necesar ca sistemele de plati online si magazinele online sa le protejeze si computerele si dispozitivele mobile impotriva fraudelor financiare.
In acelasi timp, multi utilizatori sunt constienti ca trebuie sa implementeze propriile masuri de securitate, in plus fata de protectia oferita de furnizorii de servicii de plati electronice. In timp ce 22% dintre utilizatorii europeni considera ca securitatea propriilor tranzactii financiare este responsabilitatea bancilor si 14% dintre acestia considera ca ei insisi sunt responsabili, majoritatea (59%) sunt de parere ca atat utilizatorii cat si bancile detin responsabilitatea protectiei informatiilor financiare. Datele arata ca utilizatorii ar accepta instrumente noi de la organizatiile financiare pentru a lucra impreuna pentru prevenirea fraudelor cibernetice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro