Bugetul noului show pregătit de fosta echipă a "Top Gear" este de aproape 230 de milioane de euro
Bugetul noului show automobilistic pregătit de fosta echipă a "Top Gear", formată din Jeremy Clarkson, Richard Hammond şi James May, care va fi difuzat începând din 2016 pe serviciul video la cerere Amazon Prime, este de aproximativ 160 de milioane de lire sterline (230 de milioane de euro).
Fostele staruri ale radiodifuzorului public britanic (BBC) au preferat pentru noul lor show gigantul american Amazon, care are numeroase operaţiuni în zona online, în defavoarea televiziunii private britanice ITV şi a platformei online americane Netflix, care, în ultima perioadă, şi-a intensificat eforturile de expansiune la nivel european.
Astfel, potrivit unui anunţ făcut pe 30 iulie, Jeremy Clarkson, Richard Hammond şi James May au semnat un contract cu grupul Amazon, pentru noul lor show, care va concura cu programul "Top Gear", ce va fi difuzat de BBC într-o versiune relansată, care îl va avea ca prezentator principal pe Chris Evans.
Din echipa noului show realizat de Jeremy Clarkson, Richard Hammond şi James May va face parte şi Andy Wilman, care a fost producător al "Top Gear".
Potrivit lui Wilman, emisiunea va beneficia de un buget de 160 de milioane de lire sterline, pentru 36 de episoade, informează contactmusic.com.
De asemenea, Amazon le-a oferit celor trei prezentatori "libertate creativă".
Contractul semnat de Clarkson, Hammond, May şi Wilman cu Amazon vizează realizarea a trei serii pentru serviciul pe bază de abonament Prime al Amazon. Producţia pentru prima serie va începe în curând, show-ul urmând să fie lansat la începutul toamnei anului 2016.
Denumirea noului show al lui Clarkson, Hammond şi May nu a fost încă stabilită, însă aceştia nu mai pot folosi brandul "Top Gear", care aparţine BBC.
Noul show al fostelor staruri "Top Gear" va fi disponibil abonaţilor serviciului Amazon Prime, care le furnizează utilizatorilor săi o uriaşă arhivă de filme şi show-uri TV, dar şi o serie în creştere de programe originale ale Amazon, între care se numără serialul de comedie "Transparent", ce a câştigat anul acesta două premii Globul de Aur, şi serialul de tip dramă "Ripper Street".
"Top Gear", unul dintre cele mai profitabile show-uri ale BBC, atrăgea pe vremea când era prezentat de Jeremy Clarkson, Richard Hammond şi James May aproximativ 50 de milioane de lire sterline pe an, pentru BBC Worldwide, compania prin care BBC îşi desfăşoară operaţiunile comerciale la nivel internaţional. Versiunea relansată a "Top Gear", care îl va avea ca star pe Chris Evans, se va întoarce la televiziunea BBC2 anul viitor.
Într-o glumă referitoare la cheltuielile BBC cu această producţie, Clarkson a spus, săptămâna trecută: "Mă simt ca şi cum am ieşit dintr-un biplan şi am intrat într-o navă spaţială".
BBC a anunţat, pe 25 martie, că a decis să nu reînnoiască contractul lui Jeremy Clarkson pentru "Top Gear", după ce starul acestui show fusese suspendat pe 10 martie, ca urmare a unei dispute violente a acestuia cu producătorul Oisin Tymon.
Potrivit lui Tony Hall, directorul general al corporaţiei britanice de media, această decizie nu a fost luată cu uşurinţă. Hall a precizat însă că "a fost depăşită o limită" şi acest lucru nu poate fi "trecut cu vederea", potrivit bbc.com.
La fel ca în cazul lui Jeremy Clarkson, contractele lui James May şi Richard Hammond cu BBC s-au încheiat şi ar fi trebuit renegociate. Însă aceştia au refuzat să revină în postura de prezentatori ai "Top Gear" fără Clarkson.
Jeremy Clarkson este celebru pentru remarcile sale explicite şi atitudinea acerbă împotriva conceptului de "corectitudine politică".
Anul trecut, Jeremy Clarkson a primit un avertisment final din partea BBC, după ce a fost acuzat că a folosit o expresie rasistă în timp ce filma un episod din emisiunea "Top Gear". Acel incident a fost cel mai recent dintr-o serie mai lungă de momente controversate - intens comentate şi criticate - în care a fost implicat starul britanic.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro