Cât de birocratică e România? Economia locală se află pe locul 33 în lume, fiind trasă în jos de cerinţele legislative stufoase. Totuşi, stă bine când vine vorba de imaginea la nivel internaţional
România se află pe locul 33 în lume într-un clasament realizat de grupul TMF privind complexitatea de a face business în diferite ţări de la nivel mondial. Prezenţa pe o poziţie aparent fruntaşă indică de fapt contrariul, şi anume că ţara e foarte birocratică şi e dificil de făcut business aici.
♦ The Global Business Complexity Index (GBCI) este studiul anual efectuat de grupul TMF, o companie internaţională din sfera serviciilor profesionale.
România se află pe locul 33 în lume într-un clasament realizat de grupul TMF privind complexitatea de a face business în diferite ţări de la nivel mondial. Prezenţa pe o poziţie aparent fruntaşă indică de fapt contrariul, şi anume că ţara e foarte birocratică şi e dificil de făcut business aici.
Piaţa locală se află în prima parte a clasamentului, dintr-un total de 77 de state analizate, deşi departe de „lideri“ precum Brazilia. La polul opus se află adevărate paradisuri fiscale, precum Insulele Cayman.
În regiune, Ungaria stă mai bine decât România, fiind pe locul 38, la fel şi Cehia, pe 63, în timp ce Polonia, care e cea mai dezvoltată economie din Europa Centrală şi de Est, ocupă un deloc onorabil loc 10. Asta înseamnă că este foarte dificil de operat aici ca investitor. Chiar şi în Germania e mai complex să faci business decât în România, arată raportul The Global Business Complexity Index (GBCI). Acesta este un studiu anual efectuat de grupul TMF, o companie internaţională din sfera serviciilor profesionale.
În top se remarcă Danemarca şi Norvegia, care sunt la coada clasamentului, deşi sunt cunoscute ca ţări cu un nivel ridicat al fiscalităţii. Totuşi, autorităţile sunt dispuse să colaboreze cu investitorii şi reuşesc astfel să îi atragă.
În ceea ce priveşte România, piaţa locală este trasă în jos de cerinţele legislative foarte stufoase şi de standardele de raportare neconforme, conform TMF. O birocratie stufoasă, cu fiscalitate complicată, poate îngreguna misiunea unui investitor străin de a veni într-o ţară.
Nici când vine vorba de planificare şi respectarea timeline-ului, România nu stă bine, cu un rating „ridicat“ şi un scor de 7 din 10. În cazul raportului TMF, ca o economie să fie cât mai atrăgătoare pentru investitori, ea trebuie să obţină un scor cât mai scăzut la această analiză privind complexitatea de a face business într-o anumită ţară. Mai exact, investitorilor trebuie să le fie uşor să comunice cu autorităţile, să obţină autorizaţiile. Iar statul trebuie să se ţină de cuvânt când vine vorba de planificare sau de asumarea unor promisiuni.
„Birocraţia la noi este mai mare decât în peste jumătate din ţările în care a fost realizat studiul. Totuşi, în clasament, avem o evoluţie bună, am coborât versus locul 29 ocupat anul trecut“, spunea recent Gabriel Sincu, country director pentru România în cadrul TMF.
Conform lui, România atrage investitori deoarece oferă oportunităţi de dezvoltare a afacerilor, pe când multe alte pieţe sunt deja saturate, mature. Totodată, există ideea de proximitate şi astfel focusul companiilor nu mai este Asia, ci se îndreaptă către Uniunea Europeană.
Raportul TMF mai arată că România stă bine când vine vorba de nivelul de descentralizare şi de imaginea la nivel internaţional. De altfel, şi când vine vorba de prezenţa corporaţiilor pe piaţa locală, România a primit un calificativ favorabil, respectiv „foarte scăzut“. Asta înseamnă că piaţa locală e bine văzută peste hotare, fapt ce a atras multe nume străine de-a lungul anilor.
TMF Group este o companie internaţională din sfera serviciilor profesionale, cu prezenţă în 85 de jurisdicţii şi cu peste 9.000 angajaţi. Sfera de activitate cuprinde servicii de contabilitate şi fiscalitate, salarizare şi resurse umane precum şi servicii de management al entităţilor globale. TMF nu acoperă zona de consultanţă.
În Romania, firma este prezenta din anul 1999 şi are circa 140 de salariaţi în două birouri, la Bucureşti şi Craiova. În 2021, TMF România a obţinut afaceri de 28,5 mil. lei şi un profit net de 4,1 mil. lei.
În România, compania are aproximativ 300 de clienţi, e vorba mai ales de grupuri mari, internaţionale, dar şi de unele afaceri antreprenoriale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro