A construit cu doi prieteni la Bucureşti o afacere de aproape un milion de euro pe an: "Dacă nu rămâneam împreună nu am fi reuşit"
Beauty District, o reţea de saloane de frumuseţe lansată de trei prieteni în urmă cu cinci ani, şi-a dus din decembrie serviciile în complexul Stejarii, dezvoltat de Ţiriac Holdings. Cei trei specialişti în frumuseţe au aşteptări mari de la 2014 şi de la piaţa pe care o aşteaptă să crească.
Sorin Stratulat povesteşte râzând că, după ce a absolvit facultatea de marketing din Braşov, a înţeles repede că, deşi fusese un student „silitor", trebuie să facă altceva în viaţă. S-a înscris la un curs la „Igiena„, reţeaua naţională de saloane de înfrumuseţare deţinută anterior de stat. Acolo a învăţat meserie timp de doi ani, după care a plecat din România să lucreze pe un vas de croazieră în SUA şi în Caraibe, unde tundea şi coafa turişti: „Acolo mi-am dat seama de dimensiunea acestui business. Până atunci nu înţelegeam că poate deveni o industrie". Cele două lecţii învăţate în anul petrecut departe de ţară au fost să ştie să respecte timpul clientului şi să zâmbească mereu.
Proiectul Beauty District a luat naştere în 2008 când Sorin Stratulat, alături de Cătălina Stoica şi Alex Abagiu, au decis să înfiinţeze un salon care să ofere servicii de coafură, machiaj şi manichiură/pedichiură - „rareori găseşti locuri în care să le ai pe toate trei la un loc„. După mai mulţi ani în care a lucrat în saloanele Getei Voinea, proprietara lanţului de saloane de înfrumuseţare cu acelaşi nume, a decis, în urma unor neînţelegeri şi după principiul „un şut în fund, un pas înainte„, să înceapă un proiect separat alături de cei doi prieteni pe care îi cunoştea din industrie. „Am pornit cu 50.000 de euro, însemnând închirirea spaţiului şi echipament, pentru că nu eram în punctul în care să avem foarte mulţi bani". Au închiriat 250 mp în zona parcului Herăstrău pentru 3.800 de euro lunar, sumă care a mai scăzut în prezent.
Nu regretă că nu a început singur pentru că, privind înspre concurenţa de la acea vreme, ideea lor era „inovatoare„ şi a fost bine primită pe piaţă. Ca să evite riscul unor certuri, au decis să separe conturile de încasare în trei societăţi separate - „a fost măsura noastră de siguranţă, însă acum vrem să unificăm businessul, după ce ne-am lovit împreună de toate situaţiile posibile".
Primii clienţi au venit graţie renumelui lui Alex Abagiu, un nume cunoscut între make-up artiştii din România. Abagiu a câştigat mai multe premii în industria frumuseţii, culminând cu editorialul publicat de revista americană Makeup Artist Magazine, care l-a nominalizat ca fiind unul dintre cei mai buni specialişti din Europa, şi a semnat campanii publicitare pentru Victoria’s Secret, Vogue USA şi Elle. „Asta a determinat din start un aflux de clienţi care au venit pentru machiaj, dar care s-au îndreptat şi către serviciile de coafură şi manichiură-pedichiură. Am început să facem profit după un an şi jumătate, moment în care am încetat să mai aducem bani de acasă.„ În prezent, trei sferturi din clientelă folosesc toate cele trei segmente ale businessului, valoarea bonului mediu fiind estimată la 300 de lei. Cumulat, cei trei au obţinut venituri de 630.000 de euro în anul fiscal 2012.
CONTINUAREA ÎN PAGINA A DOUA
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro