Afaceri cu puterea apei
Cu apă termală de la Herculane, însă “made in France”, dermato-cosmeticele româneşti Ivatherm se găsesc pe rafturile a circa 1.000 de farmacii de pe piaţa locală. Pasul următor? Trecerea graniţei de nord, în Ucraina.
Povestea Ivatherm, singurul jucător român de pe piaţa dermato-cosmeticelor, începe în 2005, când Ruxandra Hurezeanu, cea care deţine şi conduce în prezent businessul, a simţit nevoia să îşi construiască propria afacere.
"Am terminat Facultatea de Medicină şi imediat după m-am angajat în domeniul farma, unde am rămas timp de opt ani. Am ocupat pe rând toate poziţiile în marketing şi vânzări, iar la un moment dat am simţit că este timpul să îmi fac un business propriu." Ea recunoaşte că a avut un exemplu pe care să îl urmeze, pe cel al mamei sale, care la începutul anilor '90 şi-a deschis prima farmacie privată. Apoi businessul s-a extins şi în distribuţie şi producţie.
Tot mama a fost cea care a sprijinit-o financiar să pornească la drum. Nu oferă cifre privind investiţiile necesare pentru pornirea unuei astfel de afaceri, limitându-se a spune că este vorba de valori destul de mari. "Majoritatea banilor necesari au provenit din surse proprii, creditele contractate fiind relativ mici." Ea explică însă că de trei ani compania este pe propriile picioare, iar investiţia a fost recuperată.
A început prin a studia proprietăţile apei termale de la Herculane, cea mai veche staţiune balneară din Europa. A mers în Franţa, unde a contractat o echipă de cercetători care să studieze apa de la Herculane. "Acolo am fost întrebată: Eşti sigură că vrei apa asta în toate produsele tale? Toată lumea era sceptică. După trei luni m-au sunat şi mi-au spus: «Mais c'est extraordinaire votre eau» (Este extraordinară apa dumneavoastră, n. red.)", îşi aminteşte ea. "Studiile clinice au demonstrat proprietăţile ei antiinflamatorii, calmante şi antiiritante pentru piele."
Apa termală folosită de Ivatherm provine dintr-un izvor termo-salin cu debit foarte mare. "La Herculane majoritatea izvoarelor sunt sulfuroase." Apa vine de la 2.000 de metri adâncime şi când ajunge la suprafaţă are 45 de grade, astfel este aproape sterilă. "Îşi păstrează compoziţia şi nu se alterează la transport." Ruxandra Hurezeanu, 39 de ani, îşi explică decizia de a merge în Franţa atât pentru partea de cercetare-dezvoltare, cât şi pentru producţie prin faptul că hexagonul este o piaţă de renume, cu o valoare de 15 miliarde de euro, faţă de mai puţin de un miliard de euro în România. Ea mai spune că acolo sunt mulţi producători care nu au branduri proprii, ci realizează exclusiv cosmetice pentru jucători din alte pieţe. În cazul Ivatherm, în Franţa se realizează doar produsul şi ambalajul primar, ambalarea finală având loc în România. Recipientele provin însă din state precum Spania, Italia sau Grecia.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro