Antreprenoarea care ia 5 milioane de euro ca să amenajeze magazinele H&M, Mango şi Kenvelo

Autor: Cristina Roşca Postat la 15 martie 2014 2006 afişări

Meda Weidle are 40 de ani şi acum mai bine de un deceniu a decis să ia spaţii din malluri, să le amenajeze şi să le transforme în magazine la cheie pentru retaileri mondiali precum H&M, Mango sau Kenvelo. Mai mult, acum circa trei ani a decis să îşi dezvolte businessul într-o nouă direcţie şi să îşi completeze portofoliul cu producţia de mobilier pentru magazine.

Antreprenoarea care ia 5 milioane de euro ca să amenajeze magazinele H&M, Mango şi Kenvelo

Absolventă a Facultăţii de Litere şi Limbi Străine, antreprenoarea a intrat în businessul de amenajare integrală a spaţiilor comerciale sau de „fit-out" de magazine, după cum o numeşte ea, la începutul anilor 2000, când pe piaţa locală de modă numărul de branduri era limitat. Odată cu intrarea de nume grele precum Zara, Kenvelo sau Mango, piaţa s-a dezvoltat şi odată cu ea şi businessul Duo Design al Medei Weidle.

Astăzi, compania are în portofoliu circa 700 de magazine amenajate pentru nume mari precum H&M, Mango, Motivi, Next şi toate brandurile din grupul Kenvelo (brandul cu acelaşi nume, Tom Tailor, Timeout, Lee Cooper, Brioche Doree şi Mim).

„Lucrăm mai mult cu brandurile internaţionale deoarece mărcile locale sunt şi puţine şi nici nu au planuri de expansiune foarte ambiţioase." Doar anul trecut Duo Design a amenajat 43 de unităţi, iar pentru acest an sunt planificate alte 35. Planurile companiei sunt influenţate de numărul de deschideri operat de retaileri şi astfel de numărul de centre comerciale şi parcuri noi de retail.

Compania Duo Design preia de la centrele comerciale o „carcasă de beton„ pe care ulterior o remodelează, o finisează atât la nivel de construcţie cât şi la nivel de instalaţii - electrice, de aer condiţionat - şi o dă retailerilor „la cheie„, astfel că aceştia din urmă nu mai trebuie decât să îşi aşeze hainele în rafturi sau pe umeraş.

DESIGNER DE MAGAZINE

„Sunt branduri care vin cu conceptul deja stabilit intern, iar noi trebuie doar să îl realizăm, însă există şi branduri pentru care noi facem conceptul, şi acolo trebuie să găsim un model de magazin unde designul se îmbină şi cu funcţionalul şi cu esteticul." Pentru realizarea unui astfel de magazin sunt necesare între 10 şi 50 de zile, în funcţie de suprafaţa acestuia şi de complexitatea proiectului.

Costul diferă la rândul său în funcţie de arhitectura spaţiului, de materialele alese, de instalaţii şi de sistemele audio-video. Preţul de execuţie al conceptului de magazin se stabileşte fie anual, un preţ de volum, fie este licitat fiecare proiect în parte, în funcţie de politica fiecărui brand şi a condiţiilor negociate. Meda Weidle nu oferă însă cifre.

În fiecare din ultimii ani jucătorii mari de pe piaţa de modă, în frunte cu grupul Inditex (proprietarul Zara), H&M şi Kenvelo, au ţinut apăsată pedala de expansiune. Ei iau astfel locul micilor branduri care trag obloanele şi pariază pe revenirea apetitului de consum al românilor şi pe creşterea pieţei de modă. Un român cheltuie în medie 50 de lei pe lună pe haine şi încălţăminte, mult sub nivelul din vest şi chiar sub nivelul din regiune.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
magazine,
decizie,
amenajare,
business,
dezvoltare,
h&m,
kenvelo
/analize/comert/antreprenoarea-care-ia-5-milioane-de-euro-ca-sa-amenajeze-magazinele-h-m-mango-si-kenvelo-12265185
12265185
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.