Cand vor egala barbatii consumul de produse cosmetice al femeilor
Doua din zece produse cosmetice vandute in Romania sunt cumparate de barbati. Este inca putin, dar numarul este in crestere, iar companiile de profil spun ca nu va mai dura mult pana cand in magazine vor concura de pe picior de egalitate cu produsele pentru femei.
inci bucati de sapun, doua tuburi de pasta de dinti si un deodorant pe an. Faptul ca romanii nu se numara printre cei mai atenti cetateni ai lumii la igiena lor corporala nu mai este un secret pentru nimeni. Intram in acest top al rusinii in fiecare an si, de cand puterea de cumparare a scazut, ar parea ca avem si o scuza. In aceste conditii, de ce ar vrea o companie sa investeasca tocmai acum in lansarea unei game de produse cosmetice? Si nu din cele dedicate femeilor, care, de obicei, sunt mai dispuse sa cumpere cosmetice, ci pentru barbati, o categorie de clienti tot mai interesanta in ultimii ani. "Pentru noi, cel putin, este una dintre liniile prioritare de dezvoltare, pentru ca barbatii incep sa cheltuiasca tot mai mult pe produse de ingrijire si, mai mult, cumpara si produse din ce in ce mai specializate", spune Fulvio Guarneri, directorul de marketing al Unilever South Central Europe.
Compania are in momentul de fata trei game de produse pentru barbati - Axe, Rexona si Dove, fiecare adresandu-se unei categorii diferite de clienti. "Axe a fost creat pentru barbatii tineri, de 25-30 de ani, cu venituri mai mici, Rexona este pentru o categorie de mijloc - barbatii cu varste intre 25 si 35 de ani, iar Dove face parte din gama noastra premium si se adreseaza barbatilor in jurul varstei de 40 de ani, care isi permit sa cheltuiasca mai mult pe produsele cosmetice", explica Guarneri.
El mai spune si ca in Romania incepe sa fie tot mai consistent segmentul de barbati care acorda o preocupare sporita felului cum arata, iar in aceasta ecuatie produsele cosmetice sunt o parte foarte importanta. In urma cu cativa ani, foloseau doar clasicul sapun, deodorantul si crema de ras, insa acum sunt mult mai sofisticati. Tot mai multi folosesc geluri de dus si sampoane create special pentru barbati, diverse lotiuni hidratante pentru fata si parfumuri pe care si le aleg cu grija.
Toate acestea nu reprezinta insa mai mult de 15%, cel mult 20% din piata totala de produse cosmetice din Romania, iar, pentru companiile producatoare, nu inseamna decat o piata in care exista foarte mult loc de dezvoltare. O dezvoltare care cere insa investitii importante, atat in bani, cat si in timp. Un argument important este profilul clientilor si comportamentul lor de cumparare, cu mult mai interesante decat cele ale femeilor, care de multe ori sunt destul de usor de convins sa cumpere un produs. "Barbatii sunt dispusi sa plateasca mai mult decat o femeie daca ii convingi ca produsul are calitati reale si sunt mult mai fideli unei anumite marci", precizeaza Guarneri. Incep insa sa dezvolte un simt critic abia dupa ce se casatoresc sau sunt implicati intr-o relatie stabila, comportamentul lor de consum, dar si grija pentru intretinere fiind mai mereu influentate de existenta unei prezente feminine, la randul sau, utilizatoare frecventa de produse cosmetice.
S-a schimbat, de asemenea, si mentalitatea barbatilor. Sunt tot mai multi aceia care adopta stilul metrosexual, adica acei barbati cu un simt estetic dezvoltat si preocupati de infatisarea lor, si tot mai putini cei care vad in aceste preocupari o amenintare la masculinitatea lor. Spre exemplu, sunt barbati care incep acum sa contureze un segment ultranisat si anume cosmeticele barbatesti bio.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro