Cele mai inovatoare companii din România: Lidl şi-a echipat şefii de vânzări şi directorii cu tablete

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 10 decembrie 2014 758 afişări

În urma unor studii, retailerul a decis să pună în aplicare programul LIMO (Lidl Mobile Office), o interfaţă grafică intuitivă uşor de înţeles şi de utilizat pe iPad-uri, care sunt folosite de şefii de vânzări şi de directorii zonali. LIMO a fost testat pe piaţa germană în 2010, anul următor a fost extins în toate magazinele din Germania, iar apoi în întreaga lume. În octombrie 2013 a fost lansat şi în România.

Cele mai inovatoare companii din România: Lidl şi-a echipat şefii de vânzări şi directorii cu tablete

Elementul de noutate:

Prin implementarea acestui proiect, Lidl a devenit prima companie din domeniul comerţului alimentar din România care şi-a echipat departamentul de vânzări cu tablete. Având în vedere că şefii şi directorii de vânzări au multe responsabilităţi şi atribuţii, LIMO ajută la eficientizarea întregului proces. Toate datele sunt stocate online (nu pe dispozitiv), se actualizează în timp real şi elimină din ecuaţie documentele pe suport de hârtie. Asta înseamnă economie de timp, înlăturarea procedurilor manuale anevoioase şi chiar economisirea unei cantităţi importante de hârtie.

Efectele inovaţiei:

Şefii de vânzări, care au în coordonare până la opt magazine, şi directorii de regiune ai Lidl sunt cei care folosesc în acest moment LIMO. Utilizatorii iPad-urilor înzestrate cu LIMO în România îşi reduc, în medie, cu 17% timpul dedicat administrării operaţiunilor. Ca urmare, îşi pot dedica mai mult timp şcolarizării personalului (plus 7%) şi gestionării fluxului de marfă (10%). În plus, a fost realizată o economie de până la 86% a consumului de hârtie în cazul şefilor de vânzări.

Descriere:

Ideea a apărut pentru că retailerul a dorit să simplifice cât mai mult operaţiunile directorilor de vânzări şi ale şefilor zonali de vânzări, care coordonează activitatea comercială a circa opt magazine, personalul aferent şi situaţia stocurilor. Aceştia aveau nevoie de instrumente pentru a putea transmite informaţia mai uşor către angajaţi. În plus, trebuia monitorizate şi datele financiare curente şi acest proces trebuia eficientizat la maximum.

Acum, informaţiile cu caracter confidenţial sunt procesate doar online şi nu pe iPad, iar în cazul pierderii sau furtului dispozitivului acesta se blochează automat din sediul central. La capitolul avantajelor imediate se înscrie folosirea datelor actualizate în timp real, fie ele referitoare la vânzări, inventar, alocarea spaţiului necesar expunerii mărfii în magazine, informaţii despre promoţii. Scopul principal a fost eliminarea documentelor pe suport de hârtie. Dacă până acum şefii de vânzări foloseau preponderent telefonul mobil şi biblioraftul cu hârtie, imprimând săptămânal sute de coli, acum procesul este radical schimbat complet înlocuit prin iPad 2. În cadrul departamentului de IT există o persoană dedicată care îi poate îndruma pe cei care au nevoie de asistenţă în folosirea LIMO. Programul a fost dezvoltat ca urmare a unei colaborări între departamentele interne ale Lidl Germania şi furnizori de soft externi.

Business Magazin a lansat în 24 noiembrie prima ediţie a catalogului "Cele mai inovatoare companii din România".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lidl,
angajati,
informatizare
/analize/comert/cele-mai-inovatoare-companii-din-romania-lidl-si-a-echipat-sefii-de-vanzari-si-directorii-cu-tablete-13713044
13713044
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.