Creşteri ambiţioase pe timp de pandemie. Un business estimează dublarea cifrei de afaceri pe fondul noii crize
Businessul Red-Mall, care oferă clienţilor acces la o gamă largă de produse, de la electronice şi electrocasnice, articole de telecom sau IT, articole de casă şi grădină, unelte şi scule, dar şi dezinfectanţi şi măşti de protecţie, a ajuns anul trecut la afaceri de aproximativ 2,5 milioane de euro. Reprezentanţii businessului estimează dublarea cifrei de afaceri, până la finalul anului în curs. Pe ce se bazează ei?
Dragoş Mihalache a pornit businessul Red-Mall în mediul offline, cu un magazin tradiţional, dar antreprenorul a făcut conversia rapid spre mediul online, iar în 2016 a intrat pe eMag Marketplace. El a dezvoltat businessul comercializând medii de stocare şi accesorii pentru acestea. În timp, antreprenorul a observat că oamenii au diferite nevoi şi a ales să diversifice gama de produse pentru a răspunde cât mai multor nevoi din piaţă.
„Am observat că clienţii aveau nevoie de diferite produse astfel că am ales să diversificăm portofoliul. Am cercetat piaţa, am văzut ce se cerea şi care erau nevoile clienţilor, am identificat produsele apoi le-am listat. Acum avem o gamă foarte largă de produse, de la îngrijire personală până la electronice, scule şi unelte.”
În iunie 2016, a intrat în marketplace-ul eMag. „În prezent, aproximativ 50% din cifra de afaceri este generată de canalele noastre de vânzare, iar 50% este generată de vânzările înregistrate pe marketplace”, povesteşte Dragoş Mihalache, fondatorul companiei Red-Mall în cadrul emisiunii ZF ECOSISTEMUL MARKETPLACE.
Pandemia şi măsurile de distanţare şi limitare a răspândirii noului virus au îndrumat oamenii spre achiziţii online, ceea ce a generat atât creşteri ale vânzărilor companiilor active în mediul online, cât şi schimbări ale comportamentului consumatorilor. Astfel, spre deosebire de anul trecut, clienţii au cumpărat produse specifice contextului pandemic, ceea ce a dus la o scădere a valorii bonului mediu înregistrată anul acesta, spune Dragoş Mihalache.
„Anul acesta valoarea bonului mediu a fost în jur de 300 de lei. Anul trecut, în aceeaşi perioadă, vindeam produse care în pandemie nu s-au vândut, aici mă refer la electronice şi electrocasnice care aveau o valoare mult mai mare decât măştile şi dezinfectanţii pe care le vindem în această perioadă.”
Fondatorul Red-Mall a adăugat că a fost nevoit să modifice planurile pe termen mediu şi lung în urma pandemiei. „Nu se mai vindeau produse precum sistemele audio, aparatele de fotografiat, astfel că ne-am adaptat şi am adus produse noi care să răspundă nevoilor din piaţă, cum ar fi dezinfectante, măşti, mănuşi, igienizante.”
În ultimele două luni, businessul Red-Mall a înregistrat o creştere de 20% faţă de primele trei luni de pandemie, respectiv perioada martie-aprilie-mai. De asemenea, Red-Mall înregistrează peste 100 de comenzi zilnic pe platformă, oraşul care generează cel mai mare număr de comenzi fiind Capitala, urmată de zona Ardealului şi zona Moldovei. În ceea ce priveşte perioada de Black Friday, Dragoş Mihalache spune că în fiecare an, vânzările Red-Mall au „crescut în perioada de Black Friday, toţi clienţii aşteaptă ofertele de pe eMag Marketplace şi de pe eMag în general şi mereu am avut o creştere şi a numărului de produse listate în această campanie şi a numărului de comenzi. Anul acesta aşteptăm să creştem cu aproximativ 30% faţă de anul trecut, în această campanie de Black Friday.”
Compania Red-Mall este printre primii selleri care au accesat linia de credit prin care Idea Bank oferă condiţii preferenţiale de creditare (precum dobândă zero) celor care vor să îşi dezvolte businessul. „Am investit banii obţinuţi în stocuri de Black Friday şi am avut vânzări pe măsură.”
În prezent, businessul Red-Mall este activ doar pe piaţa din România, însă planurile antreprenorului Dragoş Mihalache vizează extinderea în Bulgaria şi Ungaria în 2021.
„Anul viitor vom încerca să ne extindem pe alte pieţe, unde este prezent eMag Marketplace. Mă gândesc momentan la Bulgaria şi Ungaria. În plus, vrem să diversificăm gama de produse dedicate copiilor, adică zona de jucării. Acolo nu avem o diversitate foarte mare de produse,” a adăugat Dragoş Mihalache.
El a spus că în urma diversificării gamei de produse şi a vânzărilor crescute ce vor fi înregistrate în perioada de Black Friday şi în perioada sărbătorilor de sfârşit de an, estimează afaceri de circa 5 milioane de euro la finalul anului în curs, adică o dublare a cifrei de afaceri.
„Având în vedere că avem Black Friday, apoi vin sărbătorile şi finalul anului, când cumpărăturile şi achiziţiile au valori mai mari, estimez o dublare a cifrei de afaceri şi mai sper să mergem aşa şi în perioada următoare. Anul viitor sper să fie măcar ca anul acesta”, a mai spus antreprenorul.
În ceea ce priveşte bugetul de investiţii pentru anul 2021, „acesta va fi stabilit după perioada de Black Friday.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro