Croitorul echipei Dinamo mizeaza pe uniformele angajatilor
Eficienta ca mijloc de depasire a crizei s-a tradus pentru multi producatori de moda prin inchideri de magazine sau reduceri de personal. Pentru Gabriel Muraru, fondator si actionar al retailerului de vestimentatie pentru barbati Dinasty, s-a tradus intr-un business nou si pe masura momentului.
Ideea a venit intr-o discutie amicala cu directorul de marketing al clubului de fotbal Dinamo, Mircea Copaci. Oficialul Dinamo era interesat ca echipa de fotbal sa aiba o imagine unitara, asemeni cu exigentele marilor cluburi internationale. La nivel international, parteneriatele cluburilor de fotbal cu designeri celebri sunt deja o chestiune obisnuita: jucatorii AC Milan sunt imbracati de Dolce & Gabbana, echipa AS ROMA poarta costume facute de Carlo Pignatelli, FC Barcelona lucreaza cu Sacoor Brothers, iar jucatorii de la Chelsea prefera tinute Giorgio Armani.
Astfel a venit prima comanda de imbracaminte din partea Clubului Sportiv Dinamo, in 2006 (cam in aceeasi perioada si Bigotti avea un contract similar cu echipa de fotbal concurenta, Steaua). “Prima iesire oficiala a echipei cu tinutele facute de noi a fost la un meci in Anglia, cu echipa Everton, iar Dinamo a castigat atunci cu 5 la 1”, isi aminteste oficialul Dinasty. In urmatorii doi ani au mai fost comenzi, dar mai mici, pentru ca interesul major al celor de la Dinasty era orientat catre reteaua de magazine. In ultimul an insa, retailul nu a mai generat la fel de mult ca in trecut - nemafiind nici crestere -, asa ca Gabriel Muraru si-a amintit de nisa aproape deloc exploatata in Romania.
Colectiile personalizate pentru angajatii companiilor reprezinta un business cu potential in retailul de moda, care poate aduce bani cu costuri semnificativ mai mici decat in retailul clasic. Cu toate acestea, nisa este explorata inca in doze marunte in Romania, iar cei care au incercat modelul pot fi numarati pe degetele de la o mana. Cerere din partea companiilor exista de ani buni si in Romania, dar acestea s-au vazut nevoite sa apeleze la magazinele de retail clasic, in lipsa unei firme specializate in tinute de business. “Imaginea unei companii reprezinta mai mult decat documente cu antet si carti de vizita”, spune Gabriel Muraru, care a decis sa lanseze din acest an o noua divizie in cadrul firmei pe care o controleaza, dedicata exclusiv tinutelor business pentru angajatii companiilor. Clientii au venit pe rand, cei de la Dinasty constientizand ca este nevoie de volume pentru a putea discuta despre o piata in adevaratul sens al cuvantului.
Fondatorii Dinasty stiau ca cei de la Coca-Cola orga¬ni¬zeaza anual o conferinta nationala de vanzari si le-au facut o propunere, iar de aici si pana la alte cateva zeci de contracte nu a mai fost decat un pas. Cei de la Coca-Cola au acceptat propunerea Dinasty si le-au dat o comanda semnificativa, pentru 900 de persoane, cu o valoare totala de 200.000 de lei (peste 55.000 de euro). “Au fost luate masuri fiecarei persoane. Chiar tin minte ca am facut o baza de date uriasa, cu toate persoanele si masurile fiecareia. Greseai undeva in tabel, greseai haina”, povesteste Gabriel Muraru. La conferinta Coca-Cola au venit si doi exe¬cutivi ai companiei din SUA, care au vrut si ei costume ca ale colegilor din Romania. “Faptul ca ne-am implicat de la conceptie pana la livrare a contat foarte mult”.
Aceste proiecte au convins pe sotii Muraru ca acestea nu sunt doar o oportunitate de moment si ca pot fi transformate intr-o afacere in care au de gand sa investeasca serios de anul acesta. Noul departament se axeaza pe vestimentatia business pentru angajatii firmelor (de la haina de costum si pantaloni pana la pantofi si butoni). Sotii Muraru nu au omis nici produsele destinate actiunilor promotionale si de protocol: “Acest gen de activitate reprezinta o sursa de bani care nu trebuie neglijata”. Anul trecut, inainte ca o strategie sa fie clar conturata pe acest segment, comenzile de vestimentatie business au reprezentat 5% din cele 6 milioane de euro, cifra de afaceri a companiei. Valoarea a fost insa suficienta pentru a-l convinge pe Muraru de fezabilitatea unui astfel de proiect. Desigur, odata cu infiintarea diviziei specializate, aceasta ar fi trebuit sa contribuie cu un procent mult mai mare la cifra de afaceri pe 2009. Reprezentantii Dinasty recunosc insa ca momentul lansarii pe piata a diviziei nu a fost cel mai fericit: “Acestei activitati i-am dat o importanta reala pe la mijlocul lui 2008, iar in 2009 s-a creat si departamentul in sine. Pentru 2009, tinand cont de conditiile economice actuale, dorim sa mentinem acelasi nivel ca in 2008”. Gabriel Muraru este constient ca in aceasta perioada foarte multe companii, din considerente financiare, isi planifica doar cheltuielile necesare, iar imbracamintea pentru angajati nu ocupa un loc prioritar in bugetul de cheltuieli.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro