Cum a trasformat o descoperire întâmplătoare viaţa unui om de afaceri transformându-l în dintre cei mai bogaţi oameni din lume
O descoperire făcută accidental avea să se transforme, pentru italianul Mario Moretti Polegato, într-o idee de business care a luat forma unuia dintre cele mai cunoscute branduri de încălţăminte din lume: Geox, aducându-i antreprenorului un succes fulminant în industria modei, dar şi statutul de miliardar.
Mario Moretti Polegato s-a născut pe 16 august 1954 în localitatea Crocetta del Montello din provincia italiantă Treviso, în familia unor antreprenori activi în industria agricolă şi viniviticol. Vrând să le calce pe urme părinţilor săi, Polegato a studiat oenologia, şi, timp de mai mulţi ani, s-a devotat businessului familiei.
La începutul anilor ’90, în timpul unei călătorii prin deşertul Nevada, unde participa la un târg de vinuri, antreprenorul a făcut, accidental, o descoperire care avea să îi aducă un succes fulminant în industria modei. Pentru a-şi răcori tălpile încinse, cu ajutorul unui cuţit elveţian, el a făcut câteva găuri în tălpile pantofilor cu talpă de cauciuc pe care îi purta. Când s-a întors în Italia, cu ajutorul unor cercetători de la Universitatea din Padova, a realizat prototipul unei perechi de încălţăminte cu talpă dotată cu o membrană interioară impermeabilă şi respirabilă, primul model de acest tip creat la nivel mondial. Inovaţia a fost imediat patentată şi adoptată în peste 100 de ţări din întreaga lume. Realizând imediat potenţialul de extindere a afacerii, antreprenorul a pus bazele brandului Geox.
A ales acest nume îmbinând termenul grecesc geo (pământ) cu litera X, asociată tehnologiei. Pornit cu cinci angajaţi, businessul a ajuns astăzi la o echipă de peste 30.000 de angajaţi şi colaboratori. Produsele companiei sunt comercializate prin intermediul a peste 1.250 de unităţi proprii şi alte magazine partenere. Antreprenorul a încercat să vândă tehnologia şi către Nike şi alţi giganţi din industrie, care nu au manifestat însă interes. În prezent, Geox este lider pe piaţa de încălţăminte din Italia şi unul dintre cele mai mari branduri de profil din întreaga lume. Compania s-a listat, în 2004, la Bursa din Italia.
În 2000, Polegato a primit gradul de cavaler al Ordinului Naţional de Merit din partea preşedintelui României la acea vreme, Ion Iliescu, iar în 2002 a fost nominalizat la titlul de Antreprenorul Anului de către EY, la un an distanţă primind şi titlul de cel mai bun antreprenor italian din lume, din partea aceleiaşi companii. Au urmat, ulterior, numeroase alte recunoaşteri ca urmare a inovaţiilor aduse industriei în care activează. El este preşedinte al grupului Geox, iar inovaţia stă în continuare în cen-trul strategiei companiei, care investeşte anual 2% din venituri în zona de cercetare şi dezvoltare. Între timp, antreprenorul a extins conceptul de fibră respirabilă şi în producţia de haine. Mario Polegato este şi preşedinte al LIR Srl, o companie financiară deţinută de familia sa, prin intermediul căreia controlează atât Geox, cât şi brandul italian Diadora, pe care l-a cumpărat în 2009, şi administrează, totodată, şi un brand de vin, de familie, Villa Sandi. În prezent, averea acestuia se ridică la 1,6 miliarde de dolari. El este căsătorit şi are un fiu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro