Drumul plin de muncă şi obstacole al unei românce care a câştigat primii bani din meditaţii, iar acum are o afacere cu bijuterii în Olanda
Diana Iordache este un exemplu de persoană care practică reinventarea ca pe o meserie de bază. Ea a depăşit barierele lingvistice de două ori în cariera sa de executiv de 20 de ani, lucrând ca expat în Franţa şi Grecia timp de 12 ani.
Ba chiar a obţinut licenţă şi în actorie şi a jucat în ambele ţări. De anul trecut, joacă un nou rol în viaţa sa, pentru că s-a mutat în Olanda şi a pariat pe antreprenoriat.
„Primii bani am început să-i câştig când dădeam meditaţii la matematică unui copil de clasa a V-a, băiatul unor prieteni de familie. Apoi, la 17 ani m-am apucat de modeling, îmi doream foarte tare, şi modelingul, prin călătorii, m-a ajutat să am experienţe noi şi să învăţ publicitate, de la procesul creativ la producerea unei reclame.
M-a responsabilizat destul de devreme, pentru că munceam de dimineaţa până seara”, îşi aminteşte Diana Iordache, un executiv cu peste 20 de ani experienţă în marketing, care a fondat anul acesta The Sense of Beauty, o galerie de bijuterii contemporane deschisă în luna martie, în Olanda, în mediul online. De la modeling, în anul 1998, a mers în linie dreaptă pe drumul său, la revista Exces, prima revistă de modă din România, care tocmai se înfiinţa şi avea nevoie de o persoană care să se ocupe de designul copertei. Curând, a devenit stilistul revistei pentru câteva luni şi, mai apoi, a devenit „omul de vânzări” al revistei, ocupându-se, în special, de vânzarea spaţiului publicitar.
„În acest fel am ajuns la L’Oréal, fiind clientul nostru, pe care încercam să-l impresionez, şi la un moment dat mi-a propus un job. Aveam 21 de ani, încă eram studentă (la Facultatea de Afaceri, Management, Marketing şi Servicii de Suport Aferente – n.red.) când am intrat în echipa de marketing a L’Oréal şi am rămas 20 de ani în companie. Am locuit şi am lucrat 2 ani în Franţa, apoi m-am întors în România şi în urmă cu zece ani mi-a propus să mă mut cu jobul în Grecia. Am evoluat de la poziţia de product manager la director de marketing şi ultimul post a fost de director de dezvoltare pe divizia de produse profesionale în Grecia. A fost o experienţă frumoasă, solicitantă, dar m-a construit ca profesionist, ca om de business”, povesteşte Diana Iordache.
Anul trecut, a plecat în Olanda din motive personale, având o relaţie la distanţă de 3 ani, şi odată cu schimbarea ţării, a ales să-şi schimbe şi viaţa. Ea spune că nu a fost uşoară schimbarea de la corporaţie la antreprenoriat, deşi simţea că într-acolo se îndreptă. „A fost o decizie pe care am luat-o obligat - forţat, cum s-ar zice, pentru că viaţa m-a pus în situaţia aceasta. Dacă tu nu te decizi să mergi către ceea ce simţi, viaţa la un moment dat îţi crează oportunitatea. Vreo şase luni eram în business, dar parcă încă nu mă rupsesem de corporaţie.
Acum încep să simt mai mult că e drumul meu şi că o să fie bine”, a adăugat Diana Iordache. Astfel, a apărut The Sense of Beauty, o galerie online de bijuterii. Numele provine de la un blog pe care Diana Iordache l-a creat în 2014, din dorinţa de a fi în pas cu tehnologia şi de a putea comunica la acelaşi nivel cu noile generaţii. Antreprenoarea spune că investiţia în afacere a fost mică, de până în 10.000 de euro, pentru că a creat singură site-ul, conceptul de creaţie, s-a ocupat de partea de marketing şi a realizat multe dintre fotografiile de prezentare. Totodată, spune că pentru a deschide o companie în Olanda plăteşti o taxă de 50 de euro şi totul decurge foarte uşor, pentru că e digitalizat.
„Am deschis galeria în luna martie, în acest an, în pandemie. Din punct de vedere financiar nu a însemnat mult, dar dacă luăm în calcul timpul meu, pentru că eram un executiv cu un salariu foarte bun, şi dacă socotim un an de salariu pierdut, atunci investiţia este mare”, susţine ea. Aceasta a ales să aducă în galeria sa bijuterii contemporane, de artă. În prezent, are expuse produse de la trei artişti din Grecia – Elsa Mouzaki care a studiat design grafic atât la Atena, cât şi la Pasadena în SUA, Aliki Stroumpouli şi Pavlina Verouki – şi urmează să intre şi alţi artişti din România. „Cred că avem talente în ţară şi merită să le promovăm.
Ideea mea este să aduc în galerie artişti din toată lumea, artişti diverşi.” Diana Iordache spune că registrul său de bijuterie este larg, ceea ce îi oferă flexibilitatea de a aduce în galerie mai multe tipuri de bijuterii. Ea se adresează unui public care apreciază bijuteria şi arta şi, în general, un public care face nişte alegeri prin care doreşte să se diferenţieze. „E un public restrâns, în formare. În portofoliul meu există piese accesibile, dar şi piese mai scumpe (de la 50 euro la 150 euro – n.red.).” Bijuteria a evoluat foarte mult de-a lungul secolului, însă bijuteriile greceşti care reprezentau zeităţi, subiecţi ai unor legende eroice şi sporturilor, o fac şi în prezent, în mare parte.
Mai mult, aurul se menţine în continuare ca un material important pentru crearea unei bijuterii, iar influenţele romane de a folosi pietre, precum cele de topaz sau ametist, au rămas şi ele. Totuşi, dacă cea mai veche bijuterie, descoperită într-o peşteră din Monaco, era un simplu colier din oase de peşte, astăzi materialele precum pene, oase sau colţi de animale nu mai sunt utilizate, iar tehnica de crearea a unui obiect de podoabă s-a schimbat radical.
„Heritage, colecţia mea, provine de la o cutie de bijuterii pe care am primit-o şi din care am încercat să fac mai multe concepte. Bijuteriile din colecţia actuală sunt lucrate în Grecia, prin turnare, şi am pornit de la o pereche de cercei, apoi am construit conceptul şi am gândit setul cu colier şi brăţară. Acum, am o altă colecţie în cap, un concept diferit”, a afirmat fondatoarea The Sense of Beauty. Ea adaugă că experienţa din marketing a ajutat-o să se poziţioneze pe piaţă.
De altfel, îşi aminteşte că atunci când lucra cu bugete foarte mari, obiectivul său era să dea cât mai puţin şi să obţină cât mai mult. „Întoarcerea rapidă a investiţiei era o ţintă şi îmi puneam mereu întrebarea, dacă nu ai nimic, ce faci, cum promovezi un produs? Ca director de marketing aveam şi produse „star” cu bugete foarte mari şi produse cu bugete mici sau fără bugete şi toate trebuiau să fie susţinute şi am încercat să fiu creativă.” Însă, menţionează că şocul cel mai mare la antreprenoriat nu e legat de buget, ci de riscul de a decide dacă să investeşti.
„Când nu sunt banii tăi, e uşor să decizi să investeşti 1.000 de euro în loc de 100 de euro, pentru că emoţional nu eşti legat de asta şi tu ai făcut anumite calcule, ai văzut anumite oportunităţi şi spui: investim 1.000 de euro, dar vom scoate mult mai mult. Când sunt banii tăi, eşti mai rezervat, dar treptat investiţiile cresc şi trebuie să fii conştient că nu scoţi bani dacă nu bagi bani”, completează Diana Iordache. Aceasta susţine că povestea L’Oréal a însemnat adaptabilitate la alte culturi, la alte provocări şi şi-a dat seama că a fost un antrenament pentru schimbarea actuală.
În Franţa şi în Grecia s-a lovit de barierele lingvistice, dar a învăţat ambele limbi, şi a făcut şi facultatea de teatru în Grecia, pasiune pe care a descoperit-o în Franţa. „Voiam să îmi dezvolt vorbitul în public. Atunci, mă descurcam foarte bine să îi prezint directorului general sau CEO-ului ce voiam sau într-un cerc restrâns de oameni. În schimb, am observat că am emoţii la o conferinţă de presă sau când trebuie să vorbesc pe o scenă plină de oameni.
Îmi tremura vocea şi vedeam la fiecare colţ de stradă din Franţa cursuri de teatru şi am zis că ar trebui să mă duc şi eu. Mi-a plăcut foarte mult şi mi-am depăşit bariere interioare, am prins mai multă încredere în mine”, afirmă Iordache. Apoi, s-a întors în România şi după doi ani a mers la cursuri de dicţie, de respiraţie şi a intrat într-o echipă care juca pentru film.
Ulterior, s-a înscris la examenul pentru facultatea de teatru, dar şi-a dat seama că nu poate să renunţe la job la 32 de ani. Apoi, s-a mutat în Grecia şi a început să facă multe cursuri de teatru, iar câţiva ani mai târziu a urmat facultatea de profil, la seral, timp de trei ani, în fiecare weekend, pe care a finalizat-o în 2019. „Acum, sunt la început în antreprenoriat şi mai am multe de învăţat, sunt însă sunt motivată şi optimistă, pentru că simt că mă reprezintă. Mi-aş dori ca lucrurile să meargă în sus şi, poate, la anul să deschid un spaţiu fizic în Olanda. Mi-am făcut un plan, pe hârtie, pentru următorii 3-5 ani, vreau să duc businessul la un anumit nivel de venit, dar las o portiţă deschisă pentru noi idei care vor mai veni şi pentru oportunităţile care apar pe parcurs”, a conchis fondatoarea The Sense of Beauty.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro