EXCLUSIV: Românii văzuţi prin ochii lui Giuseppe Stefanel
Din temelii s-a schimbat stilul de consum pretutindeni în lume. Şi pentru că oamenii cheltuiesc mai puţin, Giuseppe Stefanel, proprietarul afacerii care-i poartă numele, spune că trebuie să câştige o felie tot mai consistentă din piaţă. În trei ani a cheltuit 100 de milioane de euro pentru a repoziţiona Stefanel.
"Trăim vremuri grele şi cred că vom traversa în continuare perioade cu suişuri şi coborâşuri", spune Giuseppe Stefanel, proprietarul Stefanel, pentru BUSINESS Magazin.
Partea plină a paharului se regăseşte însă în faptul că orice perioadă grea oferă oportunităţi. Ţinta principală a italianului ("şi profitabilitatea e importantă, dar pe plan secund") este ca Stefanel să muşte o felie cât mai mare din zona de fashion. Italianul, care are săptămânal câte o călătorie de afaceri - săptămâna aceasta de pildă are de inaugurat un magazin la Istanbul după ce joia trecută a deschis un concept store la Bucureşti - a mirosit de mai bine de trei ani că trebuie să facă ceva nou. "Dacă nu te mişti, dispari", susţine el cu tărie. Şi a hotărât să repoziţioneze brandul Stefanel. Deşi în 1947, când primul Stefanel, Carlo, tatăl, respectiv bunicul interlocutorilor BUSINESS Magazin, a pus bazele afacerii, firma nu avea pretenţii prea mari ("produceam, în esenţă, pulovere, care şi acum cred că sunt de bază"), în prezent Giuseppe, fiul fondatorului, implicat de 41 de ani în afacere, este nelipsit de la "Săptămâna modei", fie ea la Paris, Milano sau Tokio.
Coordonatorul afacerii spune că nu-şi doreşte ca hainele ce se vând sub brandul Stefanel să fie produse de masă, ci să se adreseze persoanelor cu venituri mari. Cu alte cuvinte, doreşte un brand exclusivist şi către această direcţie îşi îndreaptă acum atenţia. În ultimii trei ani a investit 100 de milioane de euro pentru reaşezarea imaginii Stefanel la acest nou nivel. "Numele meu e cel mai important lucru pe care îl am", spune italianul pe un ton uşor glumeţ. Bugetele includ atât reamenajarea magazinelor, extinderea, cât şi strategii de readaptare a ofertei. "Am crescut foarte mult atenţia asupra calităţii produselor", explică el, întrucât cerinţele şi pretenţiile clienţilor s-au schimbat foarte mult. Acum cumpărătorii au pretenţia să poarte hainele mai multe sezoane, ba chiar să le poată combina cu piesele din colecţiile viitoare. Din acest motiv, durata de viaţă a textilelor trebuie să fie mult mai lungă. Ba chiar clienţii sunt tot mai interesaţi de curentul eco, motiv pentru care Stefanel are în pregătire o linie de produse de acest tip.
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=8859925&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro