Hobby de CEO. Adrian Simionescu, country manager, Estée Lauder România: „Ceea ce am experimentat în fotbal de-a lungul anilor mi-a oferit o rezilienţă în faţa provocărilor pe care le-am descoperit în postura de manager”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 20 octombrie 2023 220 afişări

Fost jucător de fotbal profesionist, Adrian Simionescu activează acum în liga mare din business. El este de părere că experienţele acumulate în viaţa sa de fotbalist îi conferă importante atribute pentru activitatea sa din sfera de business.

Despre evoluţia pieţei de cosmetică selectivă, Adrian Simionescu spune că „un moment importan a fost şi va rămâne perioada pandemiei. Consumatorii au migrat mult spre online, criteriile după care şi-au ales produsele din coşul de cumpărături au suferit şi ele modificări, astfel că s-a produs o schimbare notabilă”. Pe de altă parte, constată că în ultima perioadă, trendul este de reîntoarcere către magazinele offline, unde primează interacţiunea cu specialistul şi serviciile de consiliere personalizate. „Ceea ce se traduce într-o evoluţie pozitivă faţă de anii precedenţi. Echipa Estée Lauder România numară în prezent peste 200 de angajaţi, în toată ţara, fără fluctuaţii notabile, alături de care am reuşit să menţinem un trend pozitiv al cifrei de afaceri cu creşteri anuale”, afirmă Adrian Simionescu, fără a da alte detalii.

Dinamica pieţei din ultimii ani, punctează tot el, „ne-a adus în situaţia de a reloca magazine, de a închide şi/sau redeschide altele noi, reuşind în această perioadă să inaugurăm primul outlet beauty store din Bucureşti. De asemenea, mizăm şi pe expansiunea portofoliului, având în plan pentru viitorul apropiat adăugarea de branduri noi, precum Aveda şi Le Labo”.

1. Ce hobby aveţi şi cât timp îi dedicaţi? Când şi cum a început interesul pentru această zonă?

Fotbalul a fost prima dragoste, în materie de sport. Capitol început prin clasa a IV-a, iniţial a fost o dorinţă ca urmare a faptului că echipa naţională de fotbal a României înregistra performanţe notabile. Pe măsură ce am descoperit acest sport, m-am îndrăgostit iremediabil. Atât de intens încât visam şi respiram fotbal, cu atât mai mult cu cât eram mândru că ajunsesem să practic la nivel profesionist.

Cât priveşte hobby-urile, aici pot doar să mă laud, căci de practicat, mai rar în ultimii ani: schi şi şah. Mult din avântul hobby-urilor a fost diminuat de perioada pandemiei, iar ulterior am intrat într-un anotimp al vieţii de familie în care timpul liber încerc să îl aloc copiilor şi partenerei mele de viaţă. 

2. Ce corespondenţe există între acest hobby / sport şi afaceri?

Spiritul de echipă şi competitivitatea sunt două dintre atributele sporturilor de echipă.

Ceea ce am experimentat în fotbal de-a lungul anilor mi-a oferit o rezilienţă în faţa provocărilor pe care le-am descoperit în postura de manager.

3. Este practicarea unui hobby benefică pentru relaţiile de afaceri / pentru afacere?

Prezenţa în business la un nivel înalt implică un ritm foarte alert, un nivel ridicat de stres, consum important de energie, timp şi resurse. Ca atare, orice activitate extra profesională, fie că discutăm despre un hobby sau practicarea unui sport, aduce beneficii clare în direcţia obţinerii unei stări de echilibru.

4. Ce beneficii are hobby-ul pentru dvs.?

Detaşare. Relaxare. Reîncărcare.

Punctual, dacă discutăm despre sport, este imposibil să nu amintim efectul de descărcare pe care acesta îl are. După ce ai jucat o partidă de fotbal între prieteni şi ţi-ai permis să fii acolo pe teren 100%, fără gânduri care să zboare în alte direcţii, fără telefoane care să sune, poţi să spui că eşti ca nou.

5. Există reguli aplicabile în hobby şi în afaceri? Dacă da, care?

În general, regulile oferă un cadru de stabilitate, fie că discutăm despre sport, business sau viaţa personală, definind o conduită.

Fairplay-ul este, de departe, regula de bază ce se poate regăsi în ambele categorii. Însă, mai departe de reguli, există o serie de caracteristici care ar fi potrivit să te însoţească, fie că joci şah / fotbal sau în „liga mare” la job. Şi anume: competitivitatea, focusul pe rezultat, adaptabilitatea la schimbările frecvente din teren, evaluarea corectă a situaţiei. Şi, nu în ultimul rând, pregătirea.

6. Cum s-a produs trecerea de la terenul de fotbal la zona de business?

Dacă m-ai fi întrebat, când eram copil, cum cred că va arăta viaţa la maturitate, aş fi spus, fără niciun dubiu, că totul se va învârti în jurul fotbalului. Dorinţa de la reuşi şi de a ieşi învingător m-a însoţit mereu şi m-a definit, alături de o competitivitate acerbă.

Selecţia la echipa mare a clubului Rapid Bucureşti mi-a adus mândrie şi recunoaştere, la vremea respectivă (aveam 18 ani), deci cu atât mai mult credeam că viitorul se va învârti în jurul mingii de fotbal. Mai apoi, la 25 de ani, după o întreagă aventură sportivă în Franţa şi un episod medical care m-a scos pe tuşă mai mult de un an, am schimbat complet macazul. Am intrat în vânzări, iniţial în zona de mass market, iar mai apoi, după aproximativ cinci ani, am cunoscut luxul, devenind manager pentru brandul La Prairie.

Pentru că şansa şi oportunităţile mi-au fost alături, am avut o experienţă de trei ani alături de L’Oreal (divizia lux), pentru ca mai apoi, în 2013, să mă alătur echipei Estee Lauder România. Am descoperit o echipă minunată, alături de care am reuşit – împreună – o evoluţie spectaculoasă, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri, cât şi din punctul de vedere al expansiunii şi structurii.  


PREFERINŢE:

MOTTO: Bucuria vine din momente şi experienţe

FILM: „Al cincilea element”

SPORTIV: Andre Agassi

TIP DE VACANŢĂ: croazieră

DESTINAŢIE DE VACANŢĂ: Asia

DINCOLO DE FAIRPLAY

„Mai departe de reguli, există o serie de caracteristici care ar fi potrivit să te însoţească, fie că joci şah / fotbal sau în «liga mare»la job. Şi anume: competitivitatea, focusul pe rezultat, adaptabilitatea la schimbările frecvente din teren, evaluarea corectă a situaţiei. Şi, nu în ultimul rând, pregătirea.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.