În urmă cu doar 12 ani, un om de afaceri e pariat pe o industrie care nici nu exista. Unde a ajuns acum businessul lui
În urmă cu doar 12 ani, Ethan Brown a pariat pe o industrie aflată acum în plin avânt: produsele din carne alternativă. Aşa a apărut Beyond Meat, prezentă astăzi în 80 de ţări.
Ethan Walden Brown s-a născut în 1971 şi a crescut în apropiere de Washington, petrecând o parte din copilărie într-o fermă din Maryland. El a urmat cursurile Connecticut College, obţinând ulterior o diplomă de master din partea Şcolii de Politici Publice din cadrul Universităţii din Maryland, fondată de tatăl său, Peter. A absolvit totodată şi un MBA la Universitatea din Columbia.
O vreme, Brown a servit ca vicepreşedinte al consiliului pentru Asociaţia Naţională a Hidrogenului. În 2009, antreprenorul a avut ocazia să viziteze un centru de cercetare din cadrul Universităţii din Missouri, care făcea o serie de experimente pentru a descoperi noi utilităţi ale păstăilor de soia – o bogată resursă agricolă profesorii respectivului stat. Aici i-a întâlnit pe Fu-hung Hsieh şi pe Harold Huff, care lucrau la o tehnologie cu ajutorul căreia să poată replica textura cărnii folosind proteinele din plante. Antreprenorul a decis să achiziţioneze licenţa de procesare şi, în acelaşi an, a pus bazele Beyond Meat.
El este, de asemenea, director al The PLANeT Partnership, joint venture-ul dintre Beyond Meat şi PepsiCo.
În 2014, Brown a fost inclus în topul 1.000 Cei mai creativi oameni din business, realizat de Fast Company. La patru ani distanţă, a fost premiat de Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu pentru munca de a reduce dependenţa consumatorilor de produse de origine animală, la categoria „ştiinţă şi inovaţie”. A primit, de asemenea, un loc în clasamentul Bloomberg, 50 Most Influential.
Antreprenorul locuieşte în Carolina de Sud şi e căsătorit cu Tracy Brown, alături de care are doi copii. În prezent, el este vegan şi un înfocat apărător al mediului.
Produsele companiei sunt fabricate în mai multe unităţi din Statele Unite, Asia (China) şi Europa (Ţările de Jos). Beyond Meat deţine, de asemenea, un centru de cercetare şi dezvoltare în California, deschis în urmă cu trei ani. Printre brandurile cu care compania colaborează se numără McDonald’s, KFC, Taco Bell, Pizza Hut, PepsiCo şi Dunkin’ Donuts. Pe 2 mai 2019, producătorul s-a listat la Bursa Nasdaq, sub simbolul BYND.
În 2020, businessul cu o echipă de 470 de angajaţi a înregistrat o cifră de afaceri de 406 de milioane de dolari. În prezent, produsele companiei se găsesc în aproape 120.000 de magazine de retail şi unităţi HoReCa din 80 de ţări, inclusiv România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro