Kenvelo se poartă tot mai agresiv
Kenvelo, una dintre cele mai vechi prezenţe de pe piaţa locală de fashion, iese la atac cu un nou plan de business: preia franciza Lee Cooper şi face un parteneriat cu germanii de la Tom Tailor.
Cu noua înfăţisare a businessului, grupul Kenvelo aduce tot mai mult cu atitudinea cuceritoare a spaniolilor de la Inditex, liderul pieţei locale de fashion. Brandul Kenvelo este prezent în România de circa un deceniu şi este unul dintre cele mai extinse lanţuri din domeniu, cu circa 50 de magazine. "Am închis tot ce nu era profitabil", spune Phillipe Besadoux, francezul care conduce operaţiunile Kenvelo în România de la finalul lui 2008. El spune că a venit aici cu misiunea de a restructura businessul local, lucru pe care l-a şi făcut. A redus personalul şi a închis circa 20 de magazine.
Deşi consumul este în declin, continuând să scadă cu peste 5 procente în primele şapte luni ale acetui an, Besadoux spune că a considerat că merită să aducă două noi branduri pe piaţa locală, piaţă în care crede.
Începând cu data de 1 septembrie, compania deţinută de PioFrancesco Borghetti şi de Ni Lesh Sajnani a început să dezvolte două noi lanţuri de magazine - Lee Cooper şi Tom Taylor. În cazul primului, este vorba despre o reintrare pe piaţă, după ce în urmă cu circa doi ani LCR Jeans, care deţinea licenţa magazinelor Lee Cooper la nivel local, a intrat în insolvenţă. În punctul culminant al businessului reţeaua număra 30 de unităţi, cu afaceri de 11 milioane de euro. Asta se întâmpla în 2008, înainte de criză. Acţionarii Kenvelo au câştigat franciza pentru brandul britanic de jeans pentru Europa Centrală şi de Est.
Besadoux spune că până la finalul lui 2013 reţeaua Lee Cooper ar putea ajunge din nou la 30 de unităţi în România, dacă totul merge bine: "Brandul este deja cunoscut, de aceea este plauzibil să deschidem 10 magazine pe an". Planul se repetă şi în cazul Tom Tailor. Acţionarii Kenvelo au semnat un joint venture cu germanii de la Tom Tailor. În prezent compania testează piaţa cu noul brand, fiind deschise cinci unităţi: în AFI Palace Cotroceni două unităţi (una casual şi una denim), în Plaza România, în Fashion House (outlet) şi în Liberty Mall (outlet). Toate în Bucureşti.
În cazul Lee Cooper au fost deschise deja şapte magazine - cinci în Bucureşti, unul în Constanţa şi unul în Oradea -, alte trei fiind planificate până la finalul anului, în Timişoara, Constanţa şi Craiova.
Strategia companiei este să deschidă în principal în mall-uri, însă nu exclude posibilitatea de a opta şi pentru spaţii stradale, cum este cazul celui din Timişoara, unde se va deschide un Lee Cooper. "Se deschid multe mall-uri în viitorul apropiat, însă noi nu vom merge în toate. Merg unde cred ca e mai bine, însă nu sunt Dumnezeu, pot greşi".
Besadoux dă exemplul magazinului din Cora Lujerului pe care l-a închis după ce şi-a dat seama că este nerentabil să păstreze trei magazine în zona de vest a Capitalei, şi în Plaza România, şi în AFI Palace şi în Cora Lujerului.
Francezul nu se opreşte aici nici cu dezvoltarea brandului Kenvelo. Vrea să ajungă la 60-70 de magazine. La fel ca şi în cazul celorlalte două branduri, "totul depinde de oportunităţi şi de evoluţia economiei".Managerul mai explică şi faptul că deschiderea fiecărui magazin costă în medie 100.000 de euro şi că finanţarea vine de la acţionarii companiei: "Nu lucrăm cu bănci. Avem un singur credit CAPEX (Capital Expenditure - fonduri utilizate de o companie pentru achiziţia sau upgradarea proprietăţilor, clădirilor industriale sau echipamentelor, n. red.)". Pentru viitor, nu exclude posibilitatea de a lucra cu băncile sau cu investitori străini, pentru că "noi credem că există potenţial pe piaţa din România".
În ceea ce priveşte veniturile, compania se aşteaptă la 25 de milioane de euro doar pentru Kenvelo, faţă de 22,5 milioane de euro anul trecut. În privinţa magazinelor Lee Cooper şi Tom Tailor, singura cifră oferită este venitul mediu pe metru pătrat, respectiv 5.000 de euro. Magazinele celor două branduri au circa 100 de metri pătraţi, pe când cele Kenvelo circa 200 de metri pătraţi. Anunţurile despre deschideri de magazine par că nu se mai sfârşesc, în timp ce consumul nu dă semne de creeştere. Poate că retailerii şi acţionarii lor ştiu ceva ce consumatorii încă nu au înţeles.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană