Obi ataca Praktiker in Romania
In piata de bricolaj vrea sa-si croiasca loc o noua retea de magazine: germanii de la Obi sunt pe cale sa paseasca ferm in Romania, anuntul lor oficial urmand sa preceada cu numai cateva luni deschiderea primului magazin.
Pe termen mediu, Obi, care face parte din grupul de retail Tengelmann, prezent deja in Romania cu reteaua de magazine de tip discount Plus, isi vede reteaua de pe piata romaneasca ajungand la 20 de magazine. Primele deschideri sunt planificate pentru 2008, unul dintre primele spatii putand fi in complexul comercial de la Deva, a carui prima faza va fi inaugurata in acest an.
"Pozitia de lider de piata este tinta noastra, indiferent unde suntem prezenti", spune Sergio Giroldi, CEO al Obi, care afirma ca in urmatorii ani cifra de afaceri a companiei va creste cu peste 50% (fata de 5,8 miliarde de euro in anul fiscal 2007/2008), datorita planurilor agresive de expansiune.
Pe piata romaneasca, pozitia de lider este inaccesibila insa in acest moment, daca Obi va miza doar pe dezvoltarea de proiecte greenfield si nu ia in considerare preluarea unei retele ce a castigat deja teren. Piata DIY este disputata intens atat intre lanturile internationale cu vechime – ca Praktiker si Bricostore – cat si de numele romanesti ca Ambient, ce acopera zona vestica a tarii, si Dedeman Bacau, ce s-a concentrat pana acum pe Moldova.
La o scara mai mica, si alti comercianti romani de profil, ca Tiger Amira Bihor (nord-vest) si Stelcati Constanta (sud-est), ridica pretentii asupra pietei. Acestora li se adauga Arabesque, distribuitor de materiale de constructii si finisaje, controlat de omul de afaceri Cezar Rapotan, cel ce a adus in Romania si reteaua de magazine Mr. Bricolage.
Desi piata, ce a atins pragul de 1 miliard de euro anul trecut, conform estimarilor, este una dintre cele mai dinamice, principalele motoare de crestere fiind boom-ul din domeniul constructiilor - atat in segmentul rezidential, cat si in cel de birouri.
Chiar daca piata de DIY a marcat cresteri de 30-40% in ultimii trei ani, este inca departe de punctul de saturatie, pentru ca bricolajul, ca forma de comert organizat, are inca o pondere redusa in totalul vanzarii de materiale de constructii, finisaje si decoratiuni. Pietele traditionale consacrate in vanzarea materialelor detin inca partea leului din aceasta piata.
Transferul vanzarilor in comertul modern inflameaza planurile de afaceri ale oricarui nou pretendent la piata. Cu varste mai fragede pe piata romaneasca, ridica insa pretentii la cote de piata si alte nume straine, ca bauMax, ce a deschis deja cinci magazine in numai un an si jumatate, sau Hornbach, care are acum doar un magazin si mizeaza pe dimensiunea spatiilor sale de vanzare, mai mari in medie de doua ori fata de cele ale concurentilor.
Cu tot spatiul de actiune pe care il mai permite (inca) piata romaneasca de DIY, pozitia de lider pentru un nou-venit se poate dovedi inaccesibila, cel putin pe termen mediu. Asul din maneca s-ar putea dovedi insa o preluare, la nivel international, a unei retele ce si-a asigurat deja si in Romania o cota de piata confortabila.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro