Vânătoarea de antreprenori
Cu o prezenţă de aproape trei decenii în România, producătorul de sisteme de curăţare Kirby şi-a propus să crească echipa de parteneri pentru a acoperi complet nevoile pieţei. Ce oportunităţi de business le oferă celor care doresc să se alăture reţelei?
„Ne adresăm oricărei persoane cu spirit anteprenorial, bun vânzător, interesat să devină antreprenor, cu vârsta cuprinsă între 20 şi 60 de ani, networker, dornic de a învăţa şi de a urma un model de business validat, care îşi asumă rolul de business manager şi business developer”, spune Doru Vornicu, supervizor şi responsabil de controlul operaţiunilor reţelei Kirby pe România, Ungaria şi Republica Moldova, funcţie pe care a preluat-o la începutul lui 2020, după 11 ani de activitate în cadrul companiei. Potrivit lui, rolul principal al noilor business manageri şi business developeri va fi acela de a recruta, integra şi instrui agenţi în reţeaua Kirby, implicându-se zilnic şi în activitatea operaţională a businessului.
Cei care devin parteneri sau distribuitori Kirby pot deschide birouri în oraşele eligibile, neacoperite încă, din Romania, Ungaria şi Republica Moldova. „În prezent avem 21 de birouri în Bucureşti, Braşov, Cluj, Timişoara,Târgovişte, Sibiu, Buzău, Ploieşti, Piteşti, Craiova, Constanţa, Iaşi şi, în amenajare la momentul de faţă, în Oradea şi Satu Mare, unde am început recrutarea de personal şi intenţionăm să angajăm între 10 şi 20 de agenţi de vânzări în fiecare birou. Curând urmează şi deschiderea primului birou din Ungaria, la Budapesta, şi sperăm ca până la final de an să atingem acest obiectiv şi în Republica Moldova.”
Capitalul minim care trebuie investit pentru a deveni partener al reţelei este de 20.000 de euro, şi poate creşte până la 100.000 de euro în funcţie de spaţiul ales şi stoc. „Cel minim include lucrări de amenajare, mobilier, echipamente şi un stoc iniţial minim de marfă”, explică Vornicu. Potrivit lui, în România nivelul investiţiei nu diferă prea mult de la oraş la oraş.
Pentru a deveni partener Kirby, Vornicu spune că există un program bine stabilit, „pe care noi îl numim program de promovare”, una dintre condiţii fiind aceea de a avea minimum 1 an experienţă în organizaţie. „Cei mai buni agenţi ai noştri devin team leaderi. Aici învaţă să conducă echipe şi să facă volume, iar cei mai buni team leaderi pot aplica pentru un program de distribuitor Kirby, în care pot primi şi un capital sub formă de aparate în valoare de 22.000 de euro.”
Distribuitorii Kirby, adaugă el, au parte de tot suportul necesar operării unui business, acces la know-how-ul companiei cu o experienţă de 107 ani pe piaţa mondială, acces la reţeaua de furnizori, tehnologie, traininguri în ţară sau străinătate şi diferite bonusuri.
Vornicu spune că anul trecut cel mai bun agent a vândut într-o lună 19 aparate şi a primit din partea companiei o maşină Dacia Logan pentru performanţele sale. În general, primii cei mai buni agenţi reuşesc să vândă peste 100 de aparate anual, vorbind aici la nivel individual, nu de vânzări per echipă. Câştigul pentru un agent de vânzări, cu un rezultat mediu spre bun, este între 20.000 şi 50.000 de euro anual, în timp ce câştigurile distribuitorilor pot ajunge la 250.000 de euro pe an.
În prezent, după ultima sesiune de interviuri organizată la începutul lunii februarie, în toate birourile compania are o echipă de 205 agenţi activi şi încă 34 în training, cu un total de peste 400 de angajaţi la nivel de organizaţie. „Este, desigur, foarte puţin la o ţară de 20 de milioane de locuitori – 205 agenţi de vânzări sunt mult prea puţini, aşa că în următorii ani sperăm să depăşim pragul de 1.000 de agenţi doar în România.”
În 2020, în ciuda provocărilor aduse de pandemia de COVID-19 şi a perioadei de lockdown, reţeaua locală Kirby a înregistrat cel mai bun an din istoria de 27 de ani pe piaţa locală. „Se spune că o mare liniştită nu a făcut niciodată un marinar iscusit. Despre noi sunt sigur că vom ieşi câştigători din pandemie, pentru că ne-am învăţat repede lecţia businessului pe timp de criză şi ştim că sunt vremuri grele pentru cei care se plâng şi pentru cei care acţionează ca nişte victime, dar sunt vremuri bune pentru campionii din business şi pentru cei care îşi asumă în totalitate responsabilitea rezultatelor lor.”
Anul trecut, compania a vândut aproximativ 4.000 de sisteme Kirby. Dintre acestea, circa 60% au reprezentat vânzări în rate. Un sistem are un preţ cuprins între 2.250 de euro (Kirby Basic) şi 2.915 euro (Kirby Maxi), în funcţie de accesoriile incluse şi modalitatea de plată. „Pandemia ne-a ajutat la creşterea vânzărilor din mai multe motive: primul este schimbarea obiceiurilor consumatorilor – investiţiile crescute în electrocasnice şi confortul casei. De asemenea, criza sanitară ne-a reamintit cât este de importantă igiena şi curăţenia casei, iar aceasta este fix ceea ce noi vindeam în prezentările agenţilor noştri înainte de pandemie: sănătate, curăţenie şi igienă.”
Anul acesta, reprezentanţii businessului se aşteaptă la o creştere semnificativă a vânzărilor. „În cel mai negativ scenariu vânzările vor creşte cu 50%. În cel mai pozitiv, obţinem o creştere de 100%.” În piaţa locală, procentul clienţilor companiei se împarte egal între persoane fizice şi persoane juridice. Până la finalul lui 2021, reprezentanţii Kirby intenţionează să deschidă alte 20 de locaţii şi să încheie anul o cifră de afaceri de 15 milioane de euro la nivel de grup, în plan local.
Kirby România a fost fondată în 1994 de către Dragan Krstić, de origine sârbă. La nivel global, brandul a fost înfiinţat în 1914 şi este prezent astăzi în 90 de ţări.
Dragan Krstic, fondator Kirby România: “Cei 27 de ani de activitate constantă confirmă oportunitatea extraordinară a businessului Kirby.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro