Vrei bani sa-mi cumperi masina?
La un an si jumatate dupa preluarea activitatii de import pe piata romaneasca, Mercedes-Benz isi aduce si divizia financiara. Miza: un portofoliu de 300 de milioane de euro in 3-4 ani, adica finantarea a cel putin uneia din patru masini vandute in Romania.
“Inchipuie-ti ca ai un contract de leasing pe o perioada de 3 ani. Cu sase luni inainte de finalizarea perioadei, te suna dealerul, care iti propune un nou contract, tot pe 36 de luni, pentru noua generatie a modelului pe care il ai, care tocmai a fost lansat pe piata. Fara penalizari pentru incheierea contractului inainte de termen, fara probleme legate de vanzarea masinii vechi.
”Scenariul imaginat de Jürgen Walker, presedintele consiliului director al Mercedes-Benz Financial Services intr-o discutie cu BUSINESS Magazin, permite acum diviziei financiare a grupului german sa aiba un portofoliu de aproape 2 miliarde de euro in Europa Centrala si de Est, iar de anul acesta s-ar putea repeta si in Romania, cea mai recenta piata intrata in vizorul germanilor.
“Intr-o astfel de situatie toata lumea e multumita - clientul, dealerul si noi”, rezuma Walker ceea ce el numeste avantajul societatilor financiare captive (detinute de grupuri din domeniul auto) fata de societatile financiare asociate unor grupuri bancare. Acestea din urma mizeaza la randul lor pe dobanzi in general mai atractive, lupta dintre cele doua tipuri de finantatori ascutindu-se in ultima perioada, pe fondul plafonarii si chiar al reducerii vanzarilor de masini noi de pe piata romaneasca.
“Ceea ce am vazut pana acum in Romania a fost o dinamica cu mult peste ceea ce ne-am putut imagina. Acum vad un moment de recuperare a suflului - daca vreti - pentru o noua etapa de crestere, chiar daca nu la fel de mare ca pana acum, insa cu mult peste cea din pietele mature”, adauga Walker.
In aceste conditii, urmatorii trei-patru ani ar trebui sa aduca Mercedes-Benz Financial Services un volum al contractelor de peste 300 de milioane de euro, potrivit sefului filialei locale, Andreas Lehr. Sau, cu alte cuvinte, una din patru masini Mercedes-Benz vandute pe piata romaneasca ar trebui sa fie finantata de divizia financiara a grupului german.
In prezent, doua din trei autoturisme Mercedes sunt cumparate in Romania prin credit sau leasing, in cazul camioanelor ponderea finantarilor depasind cu mult 90%, potrivit lui Michael Grewe, seful importatorului Mercedes-Benz Romania.
“Cred ca ponderea finantarilor va creste. In vestul Europei si America doar 20% dintre masini sunt cumparate cu bani cash. Aceasta se va intampla in urmatorii ani si in Europa Centrala si de Est. Noi ar trebui sa avem jumatate din aceasta pondere, pentru ca trebuie sa concuram cu bancile”, sustine Walker, care atrage atentia ca vanzarile pe credit reprezinta si un alt motiv de bucurie pentru dealeri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro