Vrei bani sa-mi cumperi masina?

Postat la 23 septembrie 2008 26 afişări

La un an si jumatate dupa preluarea activitatii de import pe piata romaneasca, Mercedes-Benz isi aduce si divizia financiara. Miza: un portofoliu de 300 de milioane de euro in 3-4 ani, adica finantarea a cel putin uneia din patru masini vandute in Romania.

“Inchipuie-ti ca ai un contract de leasing pe o perioada de 3 ani. Cu sase luni inainte de finalizarea perioadei, te suna dealerul, care iti propune un nou contract, tot pe 36 de luni, pentru noua generatie a modelului pe care il ai, care tocmai a fost lansat pe piata. Fara penalizari pentru incheierea contractului inainte de termen, fara probleme legate de vanzarea masinii vechi.

”Scenariul imaginat de Jürgen Walker, presedintele consiliului director al Mercedes-Benz Financial Services intr-o discutie cu BUSINESS Magazin, permite acum diviziei financiare a grupului german sa aiba un portofoliu de aproape 2 miliarde de euro in Europa Centrala si de Est, iar de anul acesta s-ar putea repeta si in Romania, cea mai recenta piata intrata in vizorul germanilor.

“Intr-o astfel de situatie toata lumea e multumita - clientul, dealerul si noi”, rezuma Walker ceea ce el numeste avantajul societatilor financiare captive (detinute de grupuri din domeniul auto) fata de societatile financiare asociate unor grupuri bancare. Acestea din urma mizeaza la randul lor pe dobanzi in general mai atractive, lupta dintre cele doua tipuri de finantatori ascutindu-se in ultima perioada, pe fondul plafonarii si chiar al reducerii vanzarilor de masini noi de pe piata romaneasca.



“Ceea ce am vazut pana acum in Romania a fost o dinamica cu mult peste ceea ce ne-am putut imagina. Acum vad un moment de recuperare a suflului - daca vreti - pentru o noua etapa de crestere, chiar daca nu la fel de mare ca pana acum, insa cu mult peste cea din pietele mature”, adauga Walker.

In aceste conditii, urmatorii trei-patru ani ar trebui sa aduca Mercedes-Benz Financial Services un volum al contractelor de peste 300 de milioane de euro, potrivit sefului filialei locale, Andreas Lehr. Sau, cu alte cuvinte, una din patru masini Mercedes-Benz vandute pe piata romaneasca ar trebui sa fie finantata de divizia financiara a grupului german.

In prezent, doua din trei autoturisme Mercedes sunt cumparate in Romania prin credit sau leasing, in cazul camioanelor ponderea finantarilor depasind cu mult 90%, potrivit lui Michael Grewe, seful importatorului Mercedes-Benz Romania.

“Cred ca ponderea finantarilor va creste. In vestul Europei si America doar 20% dintre masini sunt cumparate cu bani cash. Aceasta se va intampla in urmatorii ani si in Europa Centrala si de Est. Noi ar trebui sa avem jumatate din aceasta pondere, pentru ca trebuie sa concuram cu bancile”, sustine Walker, care atrage atentia ca vanzarile pe credit reprezinta si un alt motiv de bucurie pentru dealeri.

 
“Sa va dau un exemplu. Pentru o suma de probabil zece euro in plus pe luna, pot avea la dispozitie o cutie automata. De ce sa fiu nevoit sa schimb manual viteza?”, spune el, in timp ce arata rezultatele unui studiu potrivit caruia clientii care cumpara masini pe credit/leasing opteaza pentru echipari mai scumpe decat cei care cumpara cu plata pe loc. “In plus, (cei care cumpara masini pe credit/leasing - n. red.) isi schimba masinile mai des si sunt mai loiali brandului”, isi incheie Walker argumentatia. Divizia financiara a grupului german nu este insa primul mare jucator international care a decis sa intre cu o filiala proprie in Romania.
 
Primul pas a fost facut inca de la sfarsitul anilor ’90, cand Porsche Holding, importatorul grupului Volkswagen in Europa Centrala si de Est, a infiintat Porsche Leasing Romania. Compania ajunsese la un moment dat sa finanteze mai mult de jumatate din vanzarile totale ale grupului Volkswagen in Romania, fiind unul dintre motoarele de crestere care au propulsat importatorul spre afaceri de un miliard de euro anul trecut. In plus, de atunci au aparut si alte companii cu activitati in domeniul financiar precum Porsche Broker de Asigurari sau chiar Porsche Bank, specializata in finantari in domeniul auto.
 
Insa primul mare producator de masini care a intrat direct pe piata cu activitati financiare a fost Renault, care la inceputul anilor 2000, la putin timp dupa ce cumparase Dacia, infiinta prin divizia sa financiara RCI Banque companiile RCI Finantare si RCI Leasing. Prin aceste entitati, RCI Banque a finantat anul trecut, potrivit datelor companiei, 33% din vanzarile Dacia, 28% din vanzarile Renault si aproape 13% din vanzarile Nissan.
 
“Am primit in doar doua luni acceptul din partea BNR, ceea ce este un interval foarte redus. Daca totusi este un lucru pe care nu il inteleg in Romania este nevoia de a opera cu trei entitati diferite (pentru activitatile de finantare si asigurari - n. red). De ce nu am avea totul sub un singur acoperis? Am putea face mai putina contabilitate”, spune amuzat Walker.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
import,
finantare,
credite,
Mercedes-Benz,
marca
/analize/comert/vrei-bani-sa-mi-cumperi-masina-3219504
3219504
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.