Cum a ajuns Posta Romana la pierderi de 43 mil. euro anul trecut si la cheltuieli duble fata de acum cinci ani?
Compania de stat Posta Romana, in care lucreaza 36.000 de angajati si care opereaza aproape 6.900 de oficii postale, asteapta anul acesta pierderi nete de aproape 60 de milioane de euro, pe fondul scaderii cererii pentru serviciile postale si al cresterii cheltuielilor.
Cum a ajuns Posta Romana sa treaca pe pierderi de la un profit net de 8 milioane de euro in urma cu cinci ani, cand transporta mai putine colete si mai putine scrisori decat in prezent?
In timp ce Posta Romana va intra intr-un proces de restructurare pentru a evita intrarea intr-un "colaps financiar", operatori privati precum Fan Courier, cel mai mare curier de pe piata, bugeteaza cresteri cu 10% ale afacerilor din expedierea de colete (un segment pe care operatorul de stat este putin dezvoltat) si investeste in sisteme informatice pentru a atrage cat mai multi clienti, pe o piata a curieratului estimata la 200 de milioane de euro.
"In prezent, Posta Romana este singura posta din Europa care nu are un sistem contabil centralizat, un centru de sortare si care functioneaza dupa instructiunile din 1952", a declarat Gabriel Sandu, ministrul comunicatiilor.
Dacă la oficiile postale ale companiei nationale inca se formeaza cozi, iar clientii trebuie sa interactioneze cu reprezentantul postei printr-un geam, la oficiile postei din Franta sau ale celei din Italia "epoca ghiseelor cu geamuri" a fost depasita inca din anii '90. Astfel ca, desi oficiile postale romanesti si-au pastrat aspectul comunist, reprezentantii companiei planuiesc sa investeasca in centre de sortare, sisteme informatice si echipamente.
Cititi mai multe pe www.zf.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro