Cum se castiga bani din jgheaburi si burlane

Autor: Neferu Postat la 06 aprilie 2011 531 afişări

Stati la casa sau la bloc? Daca nu aveti nevoie de jgheaburi sau de un burlan nou, inseamna ca nu sunteti in target. Sunt insa peste trei milioane de gospodarii in Romania care se gandesc adeseori la schimbarea acestor accesorii ale acoperisului. La ei s-a gandit Dan Mircescu din Baicoi.

Dan Mircescu (36 de ani) se gandeste de fapt de mult timp la problemele pe care le pot avea oamenii cu acoperisul casei lor. Si nu numai cu acoperisul. In 1999, la doar un an dupa ce a absolvit Institutul de Arhitectura "Ion Mincu" din Bucuresti, Dan Mircescu, directorul si in acelasi timp unul dintre actionarii Final Distribution, a infiintat, la sugestia unui prieten, o firma in domeniul materialelor de constructii: "Am inceput in '99 cu o alta firma, Final Construct, iar in 2004 am infiintat Final Distribution, care a continuat businessul inceput de firma initiala. In '99 mai era un actionar, dar ne-am separat ulterior, el a ramas cu Final Construct".

Final Distribution a preluat de la Final Construct importul si distributia pe Romania a tiglelor metalice Gerard, produse de firma neozeelandeza AHI Roofing, precum si a membranelor de protectie pentru acoperisuri Delta, produse de germanii de la Doerken. In 2010 compania a introdus in portofoliul sau si ferestrele de mansarda Keylite, produse de firma Keystone din Irlanda de Nord.

Mircescu isi aduce aminte zambind de prima investitie, dar si de primul client din perioada in care se ocupa de Final Construct. "Investitia initiala a fost de 500 de dolari, intr-un stand la Romexpo, unde am facut un acoperis sarpant. Primul client a fost o cunostinta de-a mea, care a comandat un acoperis de tigla, pe care noi trebuia sa-l importam. Platise 9.000 de marci, trecuse ceva timp de cand batusem palma si era sigur ca nu o sa-i mai livram acoperisul. Mai in gluma, mai in serios m-a amenintat ca-mi ia capul. Primul import a fost o adevarata aventura, nu am facut niciun profit. A durat o saptamana numai sa scot din vama acoperisul", spune Mircescu - care nu se putea folosi la vremea aceea de internet pentru a-si rezolva problemele.

Acum insa internetul reprezinta acum una dintre metodele cele mai eficiente prin care Final Distribution isi face cunoscute o parte dintre produse. Numai pagina de Facebook a acoperisurilor Gerard, pe care Final Distribution le importa in Romania, a atras pana in prezent peste 1.300 de fani.In prezent, 20% din firma este controlata de doi cetateni straini, un neozeelandez si un suedez, ambii fosti angajati ai furnizorilor cu care Final Distribution a lucrat.

Chiar daca deocamdata este o companie destul de mica, avand o cifra de afaceri de 4 milioane de euro anul trecut, Final Distribution a finalizat anul acesta o unitate de productie de sisteme pluviale la Baicoi, cu care vrea sa atace anul viitor si pietele straine. Mircescu si partenerii sai au investit 500.000 de euro pentru a fabrica la Baicoi ceea ce anterior aduceau pe piata exclusiv din import.

Drumul pana la productie nu a fost insa deloc usor. Cea mai mare parte a investitiei a fost realizata din fonduri proprii, doar 30% reprezentand finantare bancara. Deocamdata productia abia a inceput, iar fabrica din Baicoi lucreaza la 10-20% din potential, in conditiile in care capacitatea de productie se ridica la 3,5 milioane de metri liniari pe an de burlane si 1 milion de metri liniari anual de jgheaburi. "Facem aproximativ 32 de metri liniari de burlane pe minut si 16 metri liniari de jgheaburi", explica Mircescu.

Daca productia se adreseaza deocamdata exclusiv pietei romanesti, Mircescu se gandeste pe viitor sa inceapa si exporturile catre tarile din regiune: "Noi ne-am dori inca de maine sa incepem exporturile, dar sunt etape pe care nu le putem arde inainte de a intra efectiv pe piete straine. Trebuie sa cunoastem aceste piete mai intai, sa le studiem. Mai intai vrem sa stapanim piata locala, insa in 2012 vom incepe vanzarea si in tarile din jur".

In prezent, piata locala de jgheaburi si burlane, cu o valoare estimata la circa 20 de milioane de euro, este dominata in proportie de 70% de importatori. Structura pietei, dar si perspectivele ei de crestere i-au determinat pe proprietarii Final Distribution sa investeasca intr-o fabrica de sisteme pluviale.

Deocamdata considera ca au avut o idee buna, avand in vedere vanzarile din ultimele luni. Anul 2011 a inceput in forta, in conditiile in care pentru primul trimestru Mircescu estimeaza o crestere a afacerilor cu circa 300% fata de aceeasi perioada a anului trecut. "O parte semnificativa din acest avans se datoreaza productiei, insa si vremea ceva mai buna fata de anul trecut si-a spus cuvantul." Acest tur de forta din prima parte a anului il ajuta pe antreprenorul prahovean sa spere pentru tot anul la o crestere a businessului de circa 20%, pana la 4,8 - 5 milioane de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/cum-se-castiga-bani-din-jgheaburi-si-burlane-8120007
8120007
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.