Povestea unui copil rebel care a fost exmatriculat de la şcoală pentru rezultate slabe şi care a reuşit să construiască o afacere de 1 miliard de euro începând chiar din subsolul bunicii

Postat la 17 ianuarie 2023 31612 afişări

Povestea unui copil rebel care a fost exmatriculat de la şcoală pentru rezultate slabe şi care a reuşit să construiască o afacere de 1 miliard de euro începând chiar din subsolul bunicii

Din pasiunea lui Kevin Plank pentru fotbal s-a născut o idee de business care l-a transformat în miliardar, odată cu fondarea brandului Under Armour. Ce i-a adus succesul?

Kevin Plank a crescut în Kensington, Maryland, o suburbie a Washingtonului. Din cauza performanţelor slabe şi a comportamentului inadecvat, a fost exmatriculat din şcoala prestigioasă pe care o urma, aşa că s-a înscris la o alta, unde a intrat şi în echipa de fotbal, dar nu a reuşit să atragă atenţia selecţionerilor.

A continuat să joace însă şi în Maryland Terrapins, echipa Universităţii din Maryland, la care se înscrisese, iar din hobby-ul său avea să se nască brandul Under Armour. Antreprenorul a povestit că dintre toţi, el transpira cel mai mult pe terenul de fotbal. Frustrat că tricoul de bumbac al echipamentului nu îi oferea confortul necesar, a început să caute materiale care să corespundă nevoilor sale.

După absolvire, a continuat să caute materiale sintetice potrivite sportivilor. Ajutându-se de banii strânşi în timpul studenţiei, când lansase Cupid’s Valentine, un mic business sezonier, prin care vindea trandafiri de ziua îndrăgostiţilor şi care l-a ajutat să economisească 3.000 de dolari, dar şi de o serie de carduri de credit şi un împrumut, a fondat compania. Iniţial, a vrut să o numească Heart, apoi Body Armor, însă nu a putut obţine marca înregistrată pentru acestea.

Într-o zi, fratele său l-a întrebat: „Cum se numeşte compania la care lucrezi, Under Armor?”. Greşeala s-a dovedit norocoasă. Lui Plank i-a plăcut atât de mult, încât a decis să îşi numească aşa afacerea, dar în varianta britanică a cuvântului, Armour. Brandul a fost lansat pe 25 septembrie 1996 şi, cu toate că primul sediu a fost în subsolul casei bunicii sale, tânărul antreprenor voia să salveze aparenţele, încercând să creeze în faţa cumpărătorilor imaginea unui brand mai puternic. Treptat, businessul său a ajuns competitor al unor giganţi precum Nike şi i-a adus lui Plank o avere consistentă, care în prezent a coborât la 1 miliard de dolari, după ce, în 2015, depăşise 3 miliarde. În 2019 fondatorul s-a retras din funcţia de CEO, păstrând-o pe cea de preşedinte. El deţine o cotă de circa 16% din business şi în prezent coordonează amenajarea unui sediu de 4 milioane de metri pătraţi în Baltimore. Compania, care are o echipă de circa 17.500 de angajaţi, a încheiat anul cu venituri de 5,6 miliarde de dolari.  

Carte de vizită:

Kevin Plank, fondator şi preşedinte, Under Armour

1. S-a născut pe în Kensington, Maryland, în familia lui Wiliam şi Jayne Plank şi a avut încă patru fraţi;

2. Are o diplomă de licenţă în arte/ştiinţă şi un master în Business Administration;

3. Antreprenorul e căsătorit, are doi copii şi locuieşte în Maryland.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.