Cambolive, Renault: Dacă înainte de criză vorbeam despre un exces de creditare, astăzi se manifestă un exces de prudenţă
Afacerile din domeniul auto au fost afectate pe termen lung de persistenţa crizei economice, deşi au existat încercări de relansare prin intermediul Programului de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional, a cărui versiune a fost ameliorată de la un an la altul, spune Fabrice Cambolive, director general Renault Commercial Roumanie.
BUSINESS Magazin: Care sunt principalele reguli din business care s-au schimbat dupa anii de recesiune?
Fabrice Cambolive: Ce s-a schimbat în strategia noastră de business: urmărim foarte atent evoluţia pieţei pe intervale mai scurte de timp, lucrăm cu previziuni pe termen scurt şi mediu si controlăm nivelul stocurilor de vehicule. Mai mult, pentru că perioada de recesiune a influenţat şi comportamentul clienţilor, care sunt vizibil mai exigenţi, stabilim oferte cât mai corecte pentru clienţii noştri, punând în balanţă calităţile produsului cu cel mai bun preţ de pe piaţă. Un exemplu în acest sens este un produs precum Dacia Duster, care oferă cel mai bun raport preţ-prestaţii din segmentul său. De asemenea, stabilim oferte foarte bune şi programe dedicate clienţilor de flote.
BM: Ce s-a modificat la capitolul investiţii? Sunt ele privite mai atent? Cât de mult contează potenţialul, comparativ cu anii de dinaintea crizei economice?
F.C.: Investiţiile se plasează mult mai atent. Dacă vorbim spre exemplu de Reţeaua Dacia, în cursul anului 2011 aceasta şi-a menţinut un număr constant de puncte de lucru, atât în ceea ce priveşte vânzarea de vehicule noi, cât şi atelierele de service. Au crescut considerabil investiţiile în publicitate în această perioadă, pentru că una dintre axele principale de comunicare pentru Dacia este inovaţia şi prezenţa în mediul digital, aşadar am investit mai mult în proiecte online. Din punct de vedere industrial, Grupul Renault în România a investit până în prezent 1,5 miliarde de euro în România şi investiţiile vor continua la nivelul fabricaţiei.
BM: Ce modificări aţi sesizat în ce priveşte numărul de angajaţi ai companiei? Cum se fac acum angajările şi ce diferă faţă de anii precedenţi?
F.C.:Evoluţia efectivului trebuie să fie întotdeauna în coerenţă cu imperativele de business, de aceea şi Renault Comercial Roumanie a trebuit să urmărească acest aspect şi să asocieze măsurile necesare acestei corelări. Politica noastră de recrutare a ţintit în mod constant candidaţii care aveau parcursul profesional şi educaţional adecvat postului, atitudinea faţă de client şi mai ales determinarea de face să avanseze proiectele în curs. Pe de alta parte, constatăm însă că potenţialii candidaţi sunt mai atenţi astăzi decât în anii anteriori la valorile şi seriozitatea angajatorului, ceea ce nu poate decât sa avantajeze societatea noastră.
BM: Cum aţi defini acum "precauţia" si cum o defineaţi in anii de creştere 2007-2008?
F.C.: Măsuri de precauţie au existat atât înainte, cât şi după demararea crizei economice şi financiare. Cred că aceasta este o condiţie necesară pentru dezvoltarea unei activităţi comerciale sănătoase. Spre exemplu, însuşi sistemul nostru de vânzare demonstrează prudenţă: autovehiculele sunt livrate numai după achitarea lor în prealabil, iar piesele de schimb de origine sunt vândute unei reţele de agenţi atent selectaţi pentru a corespunde criteriilor de calitate şi seriozitate care definesc Grupul Renault.
BM: Cum vedeţi îndatorarea astăzi şi cum o vedeaţi în anii în care creditarea era motorul principal al dezvoltării?
F.C.: Din punct de vedere al societăţii, Renault Commercial Roumanie a avut o politică rezervată în ceea pe priveşte apelul la credite. Din punct de vedere al clienţilor noştri, ne-am dori ca accesul la credite să revină la dinamica dinaintea anului 2008, ceea ce s-ar traduce şi prin creşterea vânzărilor, însă în condiţiile economice actuale, relansarea creditării nu se întrevede foarte curând. Dacă înainte de criza economică puteam vorbi despre un exces de creditare, astăzi se manifestă un exces de prudenţă în ceea ce priveşte acordarea sau contractarea creditelor. Totuşi, trebuie să ţinem cont că maşinile sau locuinţele, în general bunurile de folosinţă îndelungată, sunt achiziţionate de regulă prin credit, aşadar un anumit nivel de îndatorare poate fi considerat sănătos pe aceste segmente.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro