Cum s-au indragostit francezii de bateriile de masina romanesti
"Cred ca ati sesizat ca Rombat implineste anul acesta 30 de ani", spune entuziast Ioan Repede, directorul general al companiei, inainte de conferinta de presa organizata cu prilejul deschiderii unui nou centru logistic in sudul Bucurestiului.
Energia din vorbele oficialului nu vine nicidecum numai din bucuria aniversarii, ci mai ales datorita rezultatelor anuntate de companie pentru primul semestru al anului 2010. Mai exact, bilantul indica o crestere a cifrei de afaceri de la 22,3 milioane euro, in 2009. la 28,8 milioane. Plusul este valabil si in zona de productie, unde cresterea de anul trecut este de 30% comparativ cu 2008, respectiv vanzarea a doua milioane de acumulatori, fata de 1,5 milioane.
"Daca vorbim de piata romaneasca, pe zona de productie pentru uzinele de automobile, suntem furnizor unic pentru Dacia-Renault inca din 1997, avand vanzari de circa 300.000 de unitati pe an. Toate autoturismele Dacia sunt echipate cu baterii Rombat", spune directorul general. In ce priveste piata pieselor de schimb, anul trecut a adus o restrangere cu 15-20%, insa, cel putin pana acum, cei de la Rombat constata ca semnele din 2010 sunt cele ale unei cresteri fata de anul trecut: "Trebuie sa asteptam sfarsitul anului pentru ca urmeaza un semestru cu anumite hotarari ale Guvernului care nu sunt prea incurajatoare pentru mediul de afaceri".
Dincolo de contractul cu Dacia, producatorul roman exporta si pentru fabrica Peugeot din Slovacia. Exporturile acopera 60% din productie, mai bine de jumatate din acumulatori ajungand pe piata pieselor de schimb din Europa. Cea mai mare deschidere a companiei este Franta, unde, potrivit directorului Rombat, o baterie din zece vandute este romaneasca. "In Franta am vandut peste 800.000 de acumulatori, insa Italia si Portugalia sunt si ele de mare interes, iar in Romania cota de piata a companiei este de 51%", completeaza Repede.
Dorinta actionarilor este sa isi mareasca si mai mult vanzrile in Romania, de aceea deschid noi spatii in toate regiunile tarii. Cele doua centre inaugurate la inceput de iulie in Bucuresti-Jilava si Braila se alatura celor din Brasov, Craiova, Deva, Iasi, Ramnicu Valcea si altor doua puncte de lucru din Oradea si Bucuresti-Militari. "Este foarte important sa ne dezvoltam reteaua de distributie din Romania si in acest sens am investit in noile centre", adauga directorul de dezvoltare Marcel Parvu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro