Cum se vând uşile de garaj în online
Faptul că oamenii au stat mai mult în casă în pandemie a avut un efect bun asupra afacerilor RBL Total Design, business axat pe producţia de uşi de garaj, dar şi a altor produse folosite în protejarea locuinţelor şi magazinelor. Cum s-au vândut acestea în online a povestit Emil Doicu, reprezentantul afacerii, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.
RBL Total Design, producător de uşi de garaj tip rulou, rulouri exterioare aplicate din aluminiu, plase antiinsecte tip rulou, uşi secţionale şi grilaje de securitate pentru magazine, şi-a triplat cifra de afaceri în 2020, ajungând astfel la venituri de 1,2 milioane de lei, de la 300.000 lei în 2019. „Având în vedere că anul trecut majoritatea oamenilor au stat mai mult acasă, fiecare a identificat câte o nevoie, iar comenzile au crescut. Cele mai multe comenzi au fost înregistrate din zona de vest a României – Timişoara, Arad, iar cele mai puţine au venit din zona Moldovei şi cea a Olteniei. Astfel, anul trecut am crescut cu aproximativ 300% în ceea ce priveşte volumul de vânzări”, a spus în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace, Emil Doicu, reprezentantul RBL Total Design. El a adăugat că planul pentru anul în curs vizează dublarea cifrei de afaceri.
Compania înfiinţată în 2017, având ca obiect de activitate furnizarea de servicii de montaj şi mentenanţă a uşilor de garaj tip rulou, a deschis linia de producţie a acestor articole la finalul anului 2018.
„Nu a fost o investiţie foarte mare în deschiderea liniei de producţie. Evoluţia a fost frumoasă, am crescut de la două uşi pe săptămână la cinci - şase uşi, iar acum producem aproximativ 60-70 de uşi de garaj pe lună.” RBL Total Design deţine un showroom pe DN2, care se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 200 mp. „În showroom prezentăm produsele şi avem birourile, iar linia de producţie este în Voluntari, la ieşirea din Bucureşti. Însă, activitatea din showroom nu a fost utilă anul trecut, din cauza restricţiilor”, a adăugat Emil Doicu.
În schimb, anul trecut, vânzările din mediul online au stat la baza creşterii semnificative înregistrate de companie. „Încă din 2019 am intrat pe piaţa online când am intrat pe marketplace-ul eMag. Ştiam de această piaţă online, dar fiind preocupaţi de investiţii în proceduri interne şi producţie nu am avut timp să ne dezvoltăm pe acestă piaţă. Apoi am căutat canale prin care să intrăm în această piaţă şi am ales eMag marketplace.”
În prezent, platforma marketplace generează circa 50% din comenzile înregistrate de companie. „Platforma generează comenzi constante. Anul trecut jumătate din volumul de comenzi au venit de pe marketplace, dacă nu chiar mai mult.”
Emil Doicu consideră că achiziţiile online vor fi influenţate de evoluţia sau involuţia noului virus. Astfel, dacă restricţiile cad şi oamenii vor putea merge fizic în magazine, aceasta va fi alegerea consumatorilor.
„Cred că această creştere din mediul online va depinde mult de mobilitatea şi restricţiile ce vor fi impuse de autorităţi. Dacă vom putea ieşi din case clienţii vor prefera să meargă în magazinele fizice, în showroomuri.” În ceea ce priveşte procesul de achiziţie al materiei prime, reprezentatul RBL Total Design spune că anul trecut nu s-au confruntat cu probleme pe acest segment, deoarece producătorii internaţionali au avut stocurile pregătite.
„Nu au fost probleme pe partea de achiziţie de materii prime, noi ne aşteptam să nu găsim marfă pe piaţa externă, dar se pare că producătorii acestor profile au fost pregătiţi şi au avut suficient stoc. La finalul anului au apărut câteva probleme, dar nu grave, spre emplu, dacă noi avem un paletar de 10 culori ei nu au avut două – trei culori pe stoc. Dar astfel de probleme apar la finalul oricărui an, până se refac stocurile.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro