Afacerea pe doua roti sau cum ajunge proiectul Pegasus la zece milioane de euro anual

Autor: Razvan Muresan Postat la 12 aprilie 2011 191 afişări

“Acum 14 ani, am gasit cinci baieti, le-am luat biciclete si livram colete in Bucuresti”, isi aminteste Lucian Aldescu, unul dintre fondatorii Pegasus. |n 2011, obiectivele s-au schimbat, iar drumul catre afaceri de zece milioane de euro anual nu mai e doar un vis.

"Cand James Gray-Cheape, militar in retragere al armatei scotiene, a venit la Bucuresti si mi-a propus sa incepem afacerea, ideea mi s-a parut indrazneata." Aldescu este in prezent director general al DPD Romania, dupa ce in luna martie a anului 2008, GeoPost Yurtici Kargo a achizitionat pachetul majoritar de actiuni al Pegasus printr-o tranzactie estimata la acea vreme la sase-noua milioane de euro. Pe plan european, DPD ocupa locul al doilea pe piata de profil si este detinut de grupul francez GeoPost, o subsidiara aflata in proprietatea La Poste - Posta Franceza.

La doi ani de la preluare, compania a trecut cu bine prin criza economica, dat fiind ca veniturile din 2009 au fost similare celor din 2008, iar 2010 a adus chiar un plus consistent. n cifre, DPD a urcat de la afaceri de 14 milioane de lei in 2007, la 30 in 2010, cu o treime mai mult fata de anul precedent. Aldescu il numeste anul consolidarii, cat timp "toate eforturile depuse in ultimii trei ani in vederea dezvoltarii si eficientizarii modelului de business al companiei au confirmat categoric". Doua milioane de euro a investit compania in adaptarea proceselor tehnologice si sistemelor informatice astfel incat fiecare colet sa poata fi urmarit in orice moment al livrarii si, in plus, sa ajunga in orice colt al tarii in 24 de ore si din Romania in 220 de tari.

"Creierul" operatiunilor de curierat se afla la Sibiu, intr-un hub recent renovat, unde coletele ajung noapte de noapte, sunt sortate si apoi incarcate in masina corespunzatoare destinatiei finale.

Rezultatele din 2011 se pastreaza pe aceeasi tendinta, iar primul trimestru a adus o crestere de 28% fata de perioada similara a anului trecut. Compania opereaza in Romania ca franciza a grupului si lucreaza in tara cu operatori locali subfrancizati.

Aldescu remarca o schimbare a comportamentului de consum al companiilor ca urmare a perioadei economice dificile: "Nu se mai lucreaza cu stocuri, asa cum se intampla mai demult, ci se livreaza volume mici de la sursa direct pe raft". Chiar daca volumul livrarilor de la o firma la alta a avut de suferit, companiile au incercat sa compenseze prin scaderea preturilor. "Unii au livrat aproape gratuit, noi am incercat sa nu operam schimbari majore si cu toate astea am crescut", explica directorul general al DPD Romania. Nisa spre care se vor indrepta curierii in perioada urmatoare, una fireasca pentru dezvoltarea pietei, este cea a comertului online. Pentru ca produsele trebuie sa ajunga la client in siguranta si, mai important, in timp scurt. Datele companiei Gecad ePayment referitoare la tranzactiile cu cardul din mediul virtual indica o dublare in ultimii doi ani, adica peste doua milioane, la o valoare totala de 127 de milioane de euro. Apoi valoarea pietei de comert online tinde catre un miliard de euro, din care electronicele, electrocasnicele si IT-ul constituie un sfert. Iar DPD a semnat deja un parteneriat cu eMag, cel mai mare electro-retailer online.

Viitorul suna asadar bine, iar cresterea cifrei de afaceri din primul trimestru si bugetul de jumatate de milion de euro din 2011 pentru investitii in modernizare vin sa intareasca optimismul managerilor, pe o piata estimata la 160 de milioane de euro, in scadere cu 15-20%, exceptand gigantul serviciilor de posta si curierat compania Posta Romana.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
curierat,
pegasus,
dpd romania,
rezultate,
obiective
/analize/transporturi/afacerea-pe-doua-roti-sau-cum-ajunge-proiectul-pegasus-la-zece-milioane-de-euro-anual-8140829
8140829
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.