Şosele româneşti, asfalt în stil spaniol. Câţi bani fac cei de la FCC Construccion în România

Autor: Neferu Postat la 18 ianuarie 2012 391 afişări

Au construit în România autostrăzi, drumuri naţionale şi pasaje urbane, iar de anul trecut lucrează şi la metroul bucureştean. Chiar pe ultima sută de metri a lui 2011, au mai câştigat şi un contract pe căi ferate. Care sunt cărţile pe care mizează spaniolii de la FCC Construccion, unii dintre cei mai importanţi constructori străini din România?

Ibericii de la FCC Construccion, cu afaceri de peste 12 miliarde de euro la nivel internaţional, sunt cunoscuţi în România în special pentru construcţia pasajului Basarab, realizat alături de italienii de la Astaldi. Considerată cea mai scumpă, cea mai importantă, dar şi cea mai aşteptată lucrare de infrastructură urbană din Capitală în ultimii 20 de ani, pasajul de 240 de milioane de euro a fost inaugurat în vara anului trecut, aceasta fiind una dintre cele mai importante victorii ale spaniolilor pe piaţa locală.

Pentru 2011, Sebastien Picaut, managerul în vârstă de 40 de ani al subsidiarei locale a FCC Construccion, estimează o creştere uşoară a cifrei de afaceri, de aproape 10%, până la 120 de milioane de euro, în principal datorită încasărilor pe proiectele mari pe care compania le-a avut în derulare, precum autostrada Timişoara-Arad, centura Constanţei sau pasajul Basarab.

"Suntem în linie cu ceea ce ne-am propus la începutul anului (trecut - n. red.). Dacă în 2010 am finalizat circa 150 de kilometri de drumuri naţionale reabilitate, în 2011 am inaugurat o serie de proiecte majore: în iunie am finalizat pasajul Basarab, în iulie am deschis parţial centura Constanţei, iar în septembrie am deschis integral tronsonul dintre DN 3 şi Agigea", spune Picaut.

De asemenea, în decembrie compania spaniolă a finalizat podul hobanat de la Otopeni de pe Centura Capitalei şi a deschis traficul pe autostrada Arad-Timişoara, cu o lungime de 32 de kilometri şi o valoare de circa 115 milioane de euro. În cazul acestei autostrăzi, spaniolii au colaborat tot cu italienii de la Astaldi, dar mai au de lucrat şi în 2012, în special la centrele de întreţinere. "Întârzierile la finalizarea acestei autostrăzi s-au datorat întârzierii cu care s-au dat autorizaţiile de construcţie şi cu care s-au realizat exproprierile, astfel că acest contract a fost extins", explică managerul FCC Construccion.

Până la finalul anului 2012, spaniolii spun că vor încheia lucrările şi la reabilitarea a 100 de kilometri de drum naţional între Dej şi Baia Mare, lucrări care au demarat în 2011 şi care erau realizate în proporţie de 50% în decembrie.

Dacă pe segmentul de infrastructură rutieră au lucrat la unele dintre cele mai importante proiecte de autostrăzi şi drumuri naţionale, începând cu anul trecut, cei de la FCC Construccion au intrat şi în construcţiile de magistrale de metrou din Bucureşti. În primăvara anului trecut Ministerul Transporturilor a semnat contractul de construcţie a magistralei 5 Râul Doamnei-Eroilor, în valoare de 215 milioane de euro, cu consorţiul format din Astaldi, FCC Construccion, Delta ACM 93 şi AB Construct. Tronsonul Râul Doamnei - Eroilor are o lungime de 6,22 kilometri şi va cuprinde nouă staţii de metrou, respectiv Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2. Tronsonul ar urma să fie gata în 2015.

"Magistrala 5 de metrou este o lucrare complexă din punct de vedere tehnic, similară celei de la pasajul Basarab. Vom folosi un utilaj special, denumit TBM (Tunnel Boring Machine - n. red.), care perforează solul şi în acelaşi timp plasează bolţari", spune Picaut. Vor fi folosite două astfel de utilaje, care vor fi aduse la începutul acestui an şi vor costa circa 20 de milioane de euro. "TBM-ul a fost special construit pentru solul din Bucureşti, care are anumite particularităţi, în condiţiile în care nisipul alternează cu argila şi se regăseşte şi apă. Cele două utilaje vor lucra în paralel, iar lucrările vor începe la (staţia de metrou - n. red.) Academia Militară", adaugă managerul FCC.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/sosele-romanesti-asfalt-in-stil-spaniol-cati-bani-fac-cei-de-la-fcc-construccion-in-romania-9150551
9150551
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.