"Ibiza din Alpi" nu stie de criza

Postat la 15 februarie 2010 49 afişări

Katy Perry, Dita von Teese sau Alicia Keys par a fi zanele care au impiedicat criza sa ajunga in statiunea austriaca Ischgl, care a raportat o crestere a numarului de turisti la deschiderea sezonului.

La deschiderea sezonului de schi, la 2.300 de metri inaltime, in zona Idalp din statiunea Ischgl, rasuna hitul lui Katy Perry "Hot'n'Cold". Cantareata americana era urmarita de peste 20.000 de spectatori veniti special pentru concertul de la inaltime. Ischgl, supranumita Ibiza din Alpi, recunoscuta ca una dintre cele mai exclusiviste statiuni din Austria, debuta intr-un sezon in care criza financiara dadea emotii peste tot in randul companiilor din turism. In statiunea cu doar 11.000 de locuri de cazare erau insa de doua ori mai multi turisti fata de anul trecut.

Concertul lui Katy Perry este doar unul dintre evenimentele incluse in conceptul Top of the Mountain Concerts, la care au participat nume ca Elton John, Tina Turner, Bon Jovi sau Pink. Cele trei evenimente Top of the Mountain organizate in perioada sezonului de schi (noiembrie-mai) atrag impreuna peste 60.000 de turisti. Iar sezonul de anul acesta va fi incheiat de un concert Alicia Keys, pe 1 mai.

Inspirati de succesul conceptului, care are deja aproape 20 de ani vechime, responsabilii cu promovarea Ischgl au imaginat 12 evenimente in sezonul de schi, printre care un concurs de sculpturi din zapada, trofeul bucatarilor, a doua editie a Gastronomy World Ski Championship sau Alp Trida Concert. Daca judecam dupa cifre, strategia pare sa fi dat roade. "Debutul de sezon a fost promitator, in decembrie am avut cu 1,5% mai multe innoptari decat anul trecut", explica Andreas Steibl, managerul Oficiului de Turism Paznaun-Ischgl. Steibl estimeaza ca in total aproape 1,3 milioane de turisti vor veni la Ischgl pana in mai.

Conform datelor Oficiului de Turism al Austriei, in 2009, aproape 10.000 de turisti romani au schiat in Ischgl, ceea ce plaseaza statiunea pe locul 8 in preferintele acestora. Managerul spune ca situatia economica nu a afectat apetitul pentru schi, dar bugetul vizitatorilor pentru cheltuieli conexe s-a redus. Fiecare eveniment atrage diverse categorii de turisti. De exemplu, faptul ca 60 dintre cei mai buni bucatari din Austria si Germania schimba bonetele si sorturile cu echipamentul de schi si concureaza pe partie pentru titlul de cel mai bun schior-bucatar atrage atentia gurmanzilor. Seara, cei 60 isi etaleaza abilitatile intr-un show culinar la hotelul de cinci stele Trofana Royal.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
turism,
Ischgl,
schi
/arta-si-societate/lifestyle/ibiza-din-alpi-nu-stie-de-criza-5505653
5505653
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.