Selecţia filmelor de la Festivalul de la Cannes declanşează cel mai mare scandal din cinematografie
An de an, festivalul de la Cannes reprezintă o platformă de lansare excelentă pentru proiecte noi, inovatoare. Dacă unii susţin că filmele cu adevărat importante nu îşi mai găsesc locul în competiţia de pe Riviera Franceză, alţii sunt pregătiţi să scoată din buzunar sume importante de bani pentru drepturile de producţie sau distribuţie ale filmelor intrate în competiţie.
DACĂ IMAGINILE PROMOŢIONALE ALE FILMELOR ÎN CARE JOACĂ ACTORI PRECUM BENEDICT CUMBERBATCH SAU MICHAEL FASSBENDER I-AU FĂCUT PE TOŢI CURIOŞI, filmele prezentate în întregime în cadrul competiţiei au avut parte de reacţii destul de rezervate. "Captives", spre exemplu, ultimul film semnat de Atom Egoyan, a primit doar o stea din cinci din partea revistelor The Guardian şi Variety, deşi marketingul de care a beneficiat a fost unul de excepţie.
Interesul pentru proiecţii este în continuare ridicat şi, ca în fiecare an, există favoriţi la câştigarea trofeului. Unii s-au mai bucurat în trecut de laurii festivalului, alţii însă aşteaptă în continuare să-şi adauge un premiu la palmares.
Anul acesta, la Cannes, filmele britanice au făcut legea: producţii semnate de regizori precum Mike Leigh sau Ken Loach se află în competiţie pentru marele premiu.
"Jimmy's Hall" este una dintre peliculele aplaudate la scenă deschisă în urma vizionării. Filmul spune povestea unui activist politic din Irlanda care a construit o sală de dans pentru locuitorii unui sat irlandez la sfârşitul primului război mondial. Regizorul filmului, Ken Loach, a mai câştigat Palme d'Or în 2006 pentru producţia "The Wind That Shakes The Barley".
Conform celor de la Variety, drepturile de distribuţie în Statele Unite au fost cumpărate în timpul festivalului de către Sony Classics. Nu este singura afacere care a atras atenţia presei: producţii precum "Dior and I" (un documentar despre prima colecţie a lui Raf Simons pentru casa Dior), "Life partners" (o poveste despre drepturile minorităţilor gay din America), "Sing street" (un film în care joacă soliştii trupei U2, Bono şi The Edge) sau "Days and Nights" (avându-i în rolurile principale pe Jean Reno şi Katie Holmes) au fost preluate de către diverse companii şi vor fi realizate anul acesta.
Până în acest moment (la ora la care acest material a fost scris, festivalul de la Cannes se afla încă în plină desfăşurare), criticii par a fi de acord că unul dintre cele mai bune filme prezentate a fost "Foxcatcher", în regia lui Bennett Miller ("Capote", "Moneyball"), o dramă sportivă ce îi are în rolurile principale pe Steve Carell, Channing Tatum şi Mark Ruffalo. Cei de la The Hollywood Reporter notează că Miller are şanse mari să câştige marele trofeu, în vreme ce Steve Carell este un candidat serios pentru premiul acordat celui mai bun actor.
O altă producţie cu şanse la Palme d'Or este "Map to the Stars", semnată de David Cronenberg şi care îl are în prim-plan pe Robert Pattinson. Cei doi au mai colaborat la un film în urmă cu doi ani. Atunci, "Cosmopolis" nu a reuşit să-i aducă lui Cronenberg premiul mult râvnit.
Tommy Lee Jones regizează şi joacă în "The Homesman", un western care o mai are în distribuţ ie şi pe câştigătoarea a două premii Oscar Hilary Swank.
Dincolo de filme, proiecţii şi covorul roşu există însă o serie de probleme de care organizatorii s-au temut. Acestea includ vremea proastă, ameninţările greviştilor sau reacţiile presei la modul în care au fost selectate filmele primite în competiţie.
Selecţia oficială este realizată de către directorul festivalului, Thierry Fremaux, iar acesta susţ ine că "regizorii buni vor face întotdeauna filme bune, aşa că vor avea mereu un loc în festival".
Pentru a alege producţiile ce intră în competiţie, Fremaux se consultă cu o serie de specialişti din Europa. În Marea Britanie, spre exemplu, una din cele mai influente păreri este cea a scriitoarei Agnes Poirier. Marile companii britanice de film, precum Film4, BFI şi BBC, au şi ele un cuvânt greu de spus. Dar, asemenea festivalului, şi companiile se concentrează asupra numelor deja consacrate. "Construim cariere", susţine Tessa Ross, directoare a Film4, casa de producţii care a lansat "Slumdog Millionaire" şi "12 ani de sclavie". "Este singurul mod în care poţi avea filme care să conteze."
Una din lecţiile pe care ar trebui să le înveţe responsabilii festivalului de la Cannes este că arta nu înseamnă întotdeauna şi bani mulţi. Este nevoie ca astfel de evenimente să dea atenţie şi unor regizori sau actori mai puţini cunoscuţi, dar care poate reuşesc prestaţii de invidiat.
Inaugurat în 1964, Festivalul de la Cannes este unul dintre cele mai prestigioase evenimente de profil din lume. Participarea la concurs este permisă doar pe bază de invitaţie, iar ceremonia se ţine la Palatul Festivalului şi Congresului din Cannes.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro