Cu cat e mai scump, cu atat e mai bun
Placerea de a bea un vin bun creste odata cu pretul acestuia, arata un studiu recent. Autorii studiului au descoperit ca atunci cand unui grup de subiecti li s-a dat sa bea acelasi tip de vin, dar declarat la preturi diferite, acestia au declarat ca le-a placut mai mult vinul mai scump.
Studiile de acest gen arata un interes in crestere pentru o noua disciplina, neuroeconomia, care are ca scop, prin altele, explicarea atractiei subconstiente exercitate de produsele de lux si „de firma”, cu un pret mai mare decat cele obisnuite, desi nu se diferentiaza foarte mult din punct de vedere calitativ de acestea din urma. Acelasi studiu a aratat ca la nivel fiziologic se produc modificari in cortexul medial orbito-frontal care are un rol definitoriu in resimtirea a diverse tipuri de placere.
Activitatea din aceasta zona a fost, la subiectii testului, mai intensa in cazul consumarii unui vin perceput drept scump decat in cazul unuia mai ieftin. Asemenea reactii sunt binecunoscute in industria vinului, desi adevaratii cunoscatori cu greu ar putea fi pacaliti de pret.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro