Vreau o vacanta numai cu familia
Din proprie initiativa sau impinsi de la spate de criza, americanii aleg sa renunte la o serie mai lunga sau mai scurta de cheltuieli, incercand sa-si insuseasca ideea ca nu au nevoie de toate lucrurile pe care le considerau pana mai deunazi necesare confortului lor sufletesc si material.
Fenomenul de reconsiderare a valorii bunurilor materiale, care ia amploare si e incurajat de presa americana, este o reasezare a prioritatilor pe fondul nesigurantei legate in principal de piata muncii. Tot mai multi, angajati sau someri, incearca sa economiseasca mai mult si sa cheltuiasca mai putin, dupa cum arata ultimele studii in domeniu, trecand de la risipa la un consum calculat.
n locul obiectelor, noteaza The New York Times, oamenii cauta acum sa investeasca mai degraba in "experiente", cum ar fi o vacanta, cursuri de limbi straine sau de gatit ori bilete la vreun concert, care le ofera mai multa bucurie decat un obiect cumparat, sustin sociologii.
Chiar daca acest comportament este indus de criza economica, el s-ar putea permanentiza, cred specialistii, ca urmare a faptului ca oamenii apuca acum sa descopere ce anume ii face cu adevarat fericiti. Tendinta n-a scapat neobservata, evident, de catre comercianti, care au constat la apogeul crizei ca multa lume mananca mai des acasa sau organizeaza seri de jocuri cu familia ori minivacante in curtea casei, asa incat si-au reorganizat ofertele in consecinta. Sunt comercianti care au amenajat special zone de magazin de unde se pot cumpara toate cele necesare petrecerii timpului liber cu familia sau prietenii, iar aceste zone se dovedesc a fi cele mai cautate.
Unul dintre motivele pentru care oamenii prefera sa investeasca mai degraba in experiente placute decat in obiecte ar fi ca acestea le ofera satisfactie pe termen mai lung sau ii elibereaza de vinovatia de a acumula pur si simplu obiecte. Bucuria cumpararii unui obiect trece destul de repede, pe cand rememorarea unei experiente placute produce placere multa vreme dupa consumarea acesteia.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro