Compania care pierde în fiecare minut 6500 de dolari. Rămâne fără bani până la sfârşitul anului dacă nu obţine finanţare
Tesla pierde 6500 de dolari în fiecare minut şi are nevoie de alte 2 miliarde de dolari pentru acest an. Aceste pierderi din ce în ce mai mari îl pun într-o lumină negativă pe fondatorul Tesla, Elon Musk.
Bloomberg relatează faptul că Elon Musk reprezintă un risc pentru supravieţuirea Tesla. Compania nu poate atinge ţintele de producţie impuse pentru maşina Model 3, un şofer Tesla a fost ucis în timp ce utiliza pilotul automat al maşinii şi un acţionar al companiei a cerut board-ului Tesla îndepărtarea lui Musk din poziţia de preşedinte.
Pe 1 aprilie, Musk a glumit spunând că Tesla a dat faliment, iar acum Bloomberg relatează faptul că această posibilitate este mai aproape de realitate decât se credea. Aşadar, compania ar putea cheltuii toţi banii pe care îi are la dispoziţie dacă nu obţine o nouă finanţare.
Tesla şi-a crescut numărul de angajaţi de trei ori din 2014 până în 2017. În acest timp, veniturile per angajat au stagnat, iar acum este chiar mai jos decât veniturile per angajat al rivalilor din industria auto.
De asemenea, valoarea acţiunilor Tesla a scăzut cu 24% din septembrie 2017, moment valoric maxim. Tesla a închis anul 2017 cu 3,4 miliarde de dolari cash şi cu 9,4 miliarde de dolari datorie. Analiştii cred că Tesla va trebui să caute finanţare din nou şi cât mai repede. Până acum compania a fost finanţată din banii lui Musk sau de firme de Venture Capital.
Analistul Moodys Investors Service, Bruce Clark avertizează că Tesla va avea nevoie de 2 miliarde de dolari şi tot el a notat că firma trebuie să plătească o datorie de 1,2 miliarde de dolari până în 2019.
Din moment ce Tesla îşi vinde direct maşinile către consumatori, fără să se bazeze pe o reţea de distribuitori, banii pe care clienţii îi dau în avans pentru automobile reprezintă împrumuturi fără dobândă pentru comapnie. Astfel dacă Tesla dă faliment probabil toţi cei care au pus o comandă pentru o maşină Tesla probabil vor pierde banii.
De exemplu, Tesla acceptă bani de la clienţi pentru două vehicule care nici măcar nu au intrat în producţie. Astfel, cei care vor să cumpere camionul Tesla Semi trebuie să dea un avans de 20.000 de dolari, iar cei care vor un Tesla Roadster plătesc un avans de 50.000 de dolari sau 250.000 de dolari pentru ediţia limitată. Chiar şi clienţii care sunt interesaţi să instaleze panouri solare trebuie să plătească în avans 1000 de dolari. Până în prezent, compania a strâns peste 800 de milioane de dolari de la clienţi astfel.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro