Gadgetul lunii martie: iPad 2

Autor: Roxana Cristea Postat la 04 aprilie 2011 25 afişări

iPad-ul s-a vandut ca painea calda, motiv pentru care Steve Jobs a lansat un altul, mult mai bun, mai usor si mai subtire ca originalul. Scopul lui a fost unul clar: de a consolida pozitia de lider pe care Apple o are pe piata tabletelor.

"Ne-am adunat astazi aici ca sa vorbim de unul dintre cele trei produse ale Apple care au revolutionat lumea si de la a carui lansare nu am vrut de nicio culoare sa lipsesc." Asa si-a inceput Steve Jobs discursul in cadrul evenimentului de lansare a iPad 2, care a avut loc la inceputul lunii martie in San Francisco. Intors din concediu medical, directorul Apple a facut mai intai un scurt istoric al produselor care au marcat evolutia companiei - iPod, iPhone si iPad - iar mai apoi, desi nu ii sta in fire, a aruncat cu noroi in concurenta, precizand ca toate celelalte produse de pe piata incearca sa ii imite tableta. "Cand am spus ca iPad-ul este un produs magic, multe persoane au inceput sa rada", a completat acesta. "Acum, la un an distanta, cei mai multi consumatori spun ca este cel mai de succes produs al nostru", a adaugat Jobs. Apple a vandut peste 15 milioane de iPad-uri si detine o cota de 90% pe piata de tablete in ciuda pretului destul de ridicat al dispozitivului, care este cuprins intre 499 si 829 de dolari.

"iPad 2 este un pas inainte si are un design complet nou", afirma seful Apple. Noua tableta este mai usoara, mai subtire, mult mai rapida decat prima si are doua camere foto, una frontala si una in spate, permitand realizarea de videoconferinte.

Noua tableta are 8,8 mm si cântareste 600 de grame, de trei ori mai putin ca prima. Ecranul nu difera cu nimic fata de cel fabricat pentru primul iPad - este un touchscreen de 9,7 inchi, cu rezolutie XGA (1.024 x 768 pixeli). O alta noutate pe care tableta o aduce este procesorul dual-core A5 de 1GHz, despre care se spune ca este de doua ori mai rapid decât cel de pe iPad.

Pe piata vor fi disponibile versiuni de iPad cu Wi-Fi si cu 3G si Wi-Fi, cu memorie interna de 16 GB, 32 GB, respectiv 64 GB. Cel mai ieftin model costa 499 de dolari, iar cel mai scump 829 de dolari.

In primul week-end de la lansarea de vineri, 11 martie, vanzarile iPad 2 s-au apropiat de un milion de unitati, de trei ori mai mult decat cele ale variantei originale, potrivit analistilor. "Nu am fost surprinsi sa aflam ca Apple a vândut aproape un milion de iPad 2-uri in weekendul de debut", a declarat un analist al Wedbush Securities. iPad-ul original a depasit pragul de un milion de unitati la 28 de zile de la lansare si s-a vândut în 300.000 de exemplare în primul weekend. Retailerul american Best Buy a anuntat vineri ca unele magazine au epuizat stocul de iPad 2 si accesoriile sale in mai putin de zece minute.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
gadgetul lunii,
iPad,
Steve Jobs
/business-hi-tech/gadgetul-lunii-martie-ipad-2-8120107
8120107
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.