Blogs: Un pas in fata, un loc mai sus pe WEB
Pentru companiile mici, nu este de ajuns sa aiba un site. Pentru a avea succes in mediul online, trebuie sa invete sa lucreze cu cel mai important instrument de pe web: motoarele de cautare.
Prima versiune a acestui blog a fost lansata in decembrie 2003. De atunci Wall l-a revizuit de peste 50 de ori. In trecut, SEOBook era mai degraba un blog cu stiri despre cautarea online, dar, odata ce piata a ajuns la saturatie in aceasta zona, Wall i-a schimbat un pic profilul. Astfel, dupa ce a achizitionat site-ul Threadwatch (in jurul caruia se crease o adevarata comunitate in care subiectul principal era optimizarea motoarelor de cautare), Wall a decis ca Threadwatch sa se axeze pe noile stiri si noile speculatii despre modalitatile de cautare si sa utilizeze SEOBook pentru a raspunde intrebarilor venite din partea utilizatorilor sau pentru a oferi sfaturi despre strategii de marketing online.
Pe langa faptul ca scrie pe blog, tine diverse conferinte sau este membru al diferitelor comunitati de marketing online, Wall are clienti, companii mici sau mari, carora le ofera consultanta pentru prezenta in mediul online. Numele de SEOBook nu este chiar intamplator, pentru ca SEOBook este de fapt o carte online despre SEO (search engine optimization), care inca se scrie. SEOBook a fost de multe ori utilizat ca si suport de curs in diverse universitati. Blogul lui Wall este unul dintre cele mai populare 10.000 de bloguri din lume, cu un trafic care a depasit, in unele zile, si 80.000 de vizitatori, potrivit Alexa, o companie de monitorizare a paginilor web.
Google inca are secrete...
... pe care toti ar vrea sa le cunoasca. Google este privit ca un zeu in mediul online, care are puterea de a decide cine merita sa ocupe locurile din primele randuri si cine nu. Astfel, sute de bloguri incearca sa desluseasca misterele Google si ale motoarelor de cautare in general, si incearca sa ii ajute pe cei care au nevoie de ponturi pentru a isi creste popularitatea si a castiga dreptul de a face un pas in fata. Unul dintre sutele de exemple de astfel de bloguri este Google Blogoscoped care acopera blogosfera cu subiecte despre Google si despre intreaga lume tehnologica inca din 2003. Blogul este intretinut de doi tineri, Philipp Lenssen si Tony Ruscoe, a caror activitate profesionala se invarte in jurul mediului online, fiecare dintre ei avand si alte site-uri pe langa acest blog. Google Blogoscoped a devenit o adevarata comunitate de-a lungul timpului prin intermediul forumului disponibil.
Astfel, articolele postate pot fi discutate pe forum si, mai mult de atat, membrii comunitatii isi pot aduce aportul la blog, fiind liberi sa scrie daca au un subiect interesant. Blogul si forumul au ca subiecte lansarile de noi produse ale Google. In plus, Google Blogoscoped contine sfaturi practice, informatii despre metodele de cenzurare folosite de Google, iar 20% din blog este acoperit cu diverse alte topicuri. De ce tocmai un blog despre Google? Este usor de inteles, avand in vedere ca Google are un foarte mare impact ? negativ sau pozitiv ? asupra oamenilor. "Motorul de cautare Google este ca o pereche de ochi in lumea virtuala si cred ca toti ne dorim o vedere clara", spune Lenssen. Google Blogoscoped se afla in topul Technorati 100 si in topul celor mai populare 100 de bloguri din toate timpurile, realizat de Techmeme. In plus, blogul constituie si o sursa pentru Google News. Mark Draughn de la Windypundit.com a spus despre acest blog ca "este unul dintre cele mai interesante site-uri tehnice de pe web".
Alte site-uri create de Philipp Lenssen:
Games for the Brain (http://www.gamesforthebrain.com ): zeci de jocuri usoare, dar foarte interesante
Sketch Swap (http://www.sketchswap.com ): faci un desen si primesti altul inapoi de la altcineva care a desenat inainte
Cover Browser (http://www.coverbrowser.com ): poti explora printre 10.000 de coperti de carti
Mutating Pictures (http://mutatingpictures.com): contine o baza de date cu peste 1.000 de poze pe care le poti nota de la 1 la 10
FindForward (http://www.findforward.com ): contine diferite experimente de motoare de cautare
Google Blogoscoped Shop (http://blogoscoped.com/shop ): un magazin online cu tricouri, postere, cani, pahare etc
Gaxed (http://gaxed.com ): ai posibilitatea sa imprimi un mesaj pe diverse imagini
QML (http://www.questml.com ): un editor prin care iti poti crea propriul joc
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro