E criza, deci sa ne jucam

Postat la 06 octombrie 2009 39 afişări

Indiferent ca sunt jucate online, pe consola sau pe PC, jocurile raman o distractie preferata de multi, inclusiv pe timp de criza, sau poate cu atat mai mult pe timp de criza. Pentru comercianti, aceasta inseamna vanzari stabile; pentru site-urile de jocuri online inseamna un numar mai mare de accesari.

"Recunosc ca in ultima perioada am inceput sa ma joc mai des ca inainte", zice Paul Predescu, student in anul al II-lea la Academia de Studii Economice din Bucuresti. "Poate si din cauza faptului ca inca nu am reusit sa imi gasesc un loc de munca si pentru ca nu imi permit sa ies foarte des in oras cu prietenii sau sa plec in excursii." Predescu prefera atat jocurile online, cat si pe cele pentru consola, preferatul lui fiind World Of Warcraft Wrath of the Lich King. "Jocurile online sunt o preocupare frecventa a multor utilizatori. In fiecare zi apar noi jocuri si adversari", comenteaza Calin Fusu, directorul general al Neogen, retea online care are integrat site-ul de jocuri Doizece.ro.

Particularitatile jocurilor online permit o flexibilitate mai mare in ceea ce priveste tarifele de acces, dar si o diversitate mai mare a participantilor, ce pot proveni practic din toata lumea. Alin Sabo, administratorul portalului Jocuri Gratuite.ro (JJJ.ro), e de parere ca unul dintre motivele pentru care romanii prefera jocurile online este acela ca iubesc gratuitatile, mai ales acum, pe timp de criza.

Si Calin Fusu considera ca, din moment ce criza ataca in primul rand bugetul alocat divertismentului, orientarea catre jocurile online a fost binevenita pentru o serie de site-uri si portaluri care beneficiaza astfel de un trafic crescut. "Am vazut multe jocuri facute chiar de un singur programator care au prins atat de bine, incat ajungeau la 50.000 de accesari pe zi doar cu pagina jocului respectiv", adauga Alin Sabo. In prezent, din piata totala a jocurilor, cele online reprezinta mai bine de jumatate, potrivit lui Sabo, iar procentul va creste, pentru ca producatorii lanseaza jocuri mai complexe si mai bine construite, iar gamerii sunt mereu in cautare de o pauza de relaxare.

In ceea ce priveste piata de jocuri pentru PC si console, criza se manifesta mai accentuat in Romania decat in alte tari din Uniunea Europeana, potrivit oficialilor TNT Games. "Noi speram ca nu va fi o tendinta de lunga durata si ca romanii isi vor regasi increderea in a cumpara jocuri originale", considera acestia. Ca distribuitor de jocuri, TNT Games afirma ca a simtit criza in evolutia vanzarilor. "Pentru a diminua efectele ei incercam sa reducem gama de titluri si sa importam doar produsele de care suntem siguri ca se vor vinde".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/e-criza-deci-sa-ne-jucam-4954681
4954681
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.