Povestea clujeanului care şi-a dus afacerea pe trei continente
Cătălin Ştef s-a născut în Maramureş într-o familie de antreprenori. „cred că ideea de a avea propriul meu business am moştenit-o de la mama mea“, povesteşte antreprenorul de 37 de ani care are acum 300 de angajaţi şi care conduce la nivel global firma de software pe care a dezvoltat-o la cluj.
Cătălin Ştef are 37 de ani şi a început aventura antreprenoriatului cu o firmă specializată în servicii de dezvoltare software la Cluj, care a trecut ulterior prin diverse stadii de asocieri şi vânzări pentru a se consolida, în anul 2009, în 3Pillar Global România. Ştef a rămas parte a conducerii companiei, care s-a transformat, în timp, într-o adevărată corporaţie; în prezent, antreprenorul clujean ocupă funcţia de manager general al 3Pillar Global România şi pe cea de vicepreşedintele al companiei la nivel global.
Cătălin Ştef s-a mutat din Maramureş la Cluj pentru a-şi continua studiile şi a urmat cursurile facultăţii Babeş-Bolyai. „Nu am fost întotdeauna pasionat de IT“, îşi aminteşte antreprenorul, deşi terminase liceul de informatică: „La absolvirea liceului nu înţelegeam încă foarte bine ce înseamnă domeniul IT. Povestesc multor oameni chestiunea asta şi e ciudat cum atunci nu cunoşteam domeniul şi acum conduc o firmă de software cu 300 de oameni.“
IT-ul a devenit însă un hobby în timpul facultăţii, astfel încât după absolvire a căutat un loc de muncă în domeniu. A primit răspunsuri pozitive atât de la companii locale, cât şi de la unele din Timişoara, dar a rămas să lucreze în Cluj, la diverse firme de soft. Clujul are, după capitală, cel mai mare număr de companii din ţară (peste 32.000 de firme în 2012), se află pe locul al treilea după câştigul salarial mediu net, iar, la capitolul „pofta de business“ a tinerilor antreprenori, Clujul se bate umăr la umăr cu Bucureştiul.
„Ajunsesem să lucrez 8-9 ore pe zi la birou şi alte 2-3 acasă ca freelancer, era destul de mult şi nu mai aveam timp să ies cu prietenii, lucru destul de important la acea vârstă. Voiam să fiu independent, întotdeauna mi-am dorit să fac lucrurile cum vreau eu, iar în plus voiam să creez un mediu de lucru diferit faţă de cel în care lucrasem eu“, povesteşte Cătălin Ştef cum şi-a deschis propria firmă, gândindu-se că îi va fi mult mai uşor să-şi gestioneze timpul: „Ceea ce n-am ştiut atunci a fost că cele 12 ore pe zi s-au transformat în 24, 7 zile din 7, iar atunci când am început compania a trebuit să mă împart între programare, pentru că la bază sunt un om tehnic, găsirea de resurse, căutarea clienţilor şi multe altele“.
Compania Dacomy a început activitatea în anul 2003 şi a venit practic dintr-o experienţă neplăcută, aceea de a fi angajat într-o firmă în care relaţia este strict de subordonare. Nu exista o relaţie de parteneriat în cadrul firmei, povesteşte Ştef: „Ca să vorbesc cu managerul companiei trebuia să dau mailuri peste mailuri şi telefoane peste telefoane. Succesul unei companii depinde foarte mult de oamenii pe care îi ai, de ceea ce faci pentru ei, de felul cum îi creşti şi de mentalitatea pe care o aduci în companie“. În primă fază, Dacomy a lucrat pentru clienţi locali, concentrându-se pe dezvoltarea de soluţii software. „La început am crescut încet, fiind axaţi pe clienţii din România şi din Europa.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro