Razboiul pixelilor
Ca si in cazul televizoarelor, unde tubul catodic a pierdut in favoarea plasmelor sau a LCD-urilor, si preferintele in materie de camere foto evolueaza, trecand de la cele cu rezolutie de cinci megapixeli la cele cu o rezolutie de 12 megapixeli.
"Pana sa primesc cadou aparatul de fotografiat pe care il am acum, de fiecare data cand ieseam in parc sau in oras cu prietenii faceam poze cu telefonul, un Nokia 6300 cu camera de doi megapixeli", marturiseste Alex Ciobanu, un tanar de 22 de ani, student la Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti. "Camera foto de acum are o rezolutie de sapte megapixeli, insa fac economii ca sa-mi iau un aparat si mai performant", adauga el.
Daca anul trecut, majoritatea celor care isi luau o camera foto alegeau una cu rezolutie intre cinci si sapte megapixeli, pentru 2010 "estimam o migrare catre camerele ce au o rezolutie cuprinsa intre opt si 12 megapixeli si catre cele cu filmare HD", spune Mihai Traistaru, director de aprovizionare in cadrul eMag. Cei mai multi aleg camere mai ieftine, atat din cauza conditiilor economice, dar si pentru ca piata nu s-a maturizat suficient de mult astfel incat clientii sa-si schimbe camera veche cu un produs superior din punct de vedere tehnic. "Exista categorii de oameni care nu ar plati mai mult de 400 de lei pe un aparat foto, insa sunt si unii, evident mai putini care isi doresc mai mult decat un pret bun si sunt dispusi sa achite cateva mii de euro pentru un aparat profesional", comenteaza oficialii Nikon Romania, precizand ca utilizatorii romani se indreapta in majoritate mai ales spre produsele accesibile, fie ca este vorba de aparate foto, automobile sau alimente.
Anul trecut, segmentul de camere foto a inregistrat o evolutie similara cu directia pietei de electrocasnice. Asadar, 2009 fata de 2008 a reprezentat pentru piata camerelor foto o scadere de 37%, potrivit lui Traistaru. In 2009 s-au vandut 200.000 bucati, iar pentru 2010, eMag estimeaza o crestere de 10%. Diminuarea valorii vanzarilor reflecta scaderea consumului, precum si faptul ca acestea nu sunt produse de stricta necesitate. O alta explicatie pentru scaderea valorii vanzarilor este scaderea pretului mediu: in 2008, acesta a fost de 500 de lei, in timp ce in 2009 a scazut pana la 350-400 de lei. Pentru anul in curs, pana in prezent s-a mentinut pretul mediu de anul trecut, potrivit lui Adrian Olteanu, CEO in cadrul retailerului de produse electronice si electrocasnice Flanco. "Cota de piata a Flanco pentru segmentul de camere foto este fluctuanta, in functie de sezonalitatea produselor si de focusul companiei asupra acestui tip de produse", adauga Olteanu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro