Managerii romani de pe Facebook
Pe langa dorinta de a-si face prieteni noi si a socializa cu vechii amici, o parte din oamenii de afaceri din Romania folosesc Facebook si alte retele sociale online pentru promovarea personala si a companiilor lor. Cu cat succes?
"Folosesc Facebook pentru a da o fata umana initiativelor personale si de business", suna comentariul lui Tudor Galos, Windows Business Group Lead la Microsoft Romania, care precizeaza apoi ca "fata umana" inseamna ca, dincolo de profesie si de functie, comunitatea virtuala are sansa sa il cunoasca mai bine prin intermediul pozelor si al postarilor de pe blog - unele personale, unele de business. E mult mai usor sa comunici cu cineva cand stii cum arata, cum gandeste si ce preferinte are, iar Facebook este un auxiliar in acest sens, spune el. Galos si-a facut cont pe Facebook fiindca avea deja multi prieteni care socializau prin intermediul platformei. "Si mi-a placut ca Facebook avea deja o organizare a continutului, diferita de alte retele sociale, unde iti pui muzica sau un fundal colorat." Desi are contul de cativa ani, il foloseste cu regularitate de doi ani.
Angajatul Microsoft e departe de a fi singurul care si-a facut cont pe Facebook indemnat de prieteni. Ileana Stroe, directorul de marketing al Fujitsu Romania, a intrat pentru prima data pe retea la sfatul unui prieten: "Un amic care folosea Facebook de mai mult timp mi-a facut si mie un cont, in urma cu sase luni. Mi-a placut ideea si am inceput sa-l folosesc si sa postez din cand in cand. Mi s-a parut o modalitate amuzanta de a pastra legatura cu prietenii, mai ales ca ne vedem din ce in ce mai rar cu unii. Pe cei plecati din tara ii vad o data la cinci ani, iar la telefon vorbim de doua, trei ori pe an", spune ea, adaugand ca i se pare extraordinar sa ai posibilitatea de a afla, printr-un clic, la ce concert merge un amic sau unde a fost un altul in vacanta.
"Majoritatea managerilor din Romania care si-au facut cont pe Facebook il folosesc pentru a impartasi experiente cu prietenii si nu utilizeaza platforma cu scopul de a-si promova imaginea", apreciaza Cristian Manafu, autorul blogului Manafu.ro si senior consultant in cadrul agentiei Prodigy. In plus, se poate spune ca este o platforma inchisa, avand in vedere faptul ca utilizatorii nu au acces la conturile tuturor celorlalti din retea, ci doar la cele ale prietenilor sau ale persoanelor care permit aceasta. Numarul maxim de prieteni pe care il poate avea un membru este 5.000.
Desi unii manageri de la noi, precum Shachar Shaine, directorul general al Tuborg Romania, sau Ileana Stroe de la Fujitsu isi folosesc contul doar in scopuri personale, pentru comunicare cu prietenii, altii considera insa ca reteaua sociala joaca un rol important in cariera lor. Spre exemplu, Calin Fusu, directorul general al Neogen, si-a facut cont pe Facebook, ca si pe alte retele sociale populare, deoarece activeaza in businessul retelelor sociale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro