Merge si fara calculator
Exista in lume companii, de mici dimensiuni ce-i drept, care prefera sa dezvolte afaceri fara a investi mai nimic in IT. Stiu acestea ceva ce nu stiu restul, cei ce aloca pentru tehnologie bugete impresionante?
Exista in lume companii, de mici dimensiuni ce-i drept, care prefera sa dezvolte afaceri fara a investi mai nimic in IT. Stiu acestea ceva ce nu stiu restul, cei ce aloca pentru tehnologie bugete impresionante?
Companiile care fac in mod regulat investitii strategice in departamentele lor IT reusesc cresteri anuale ale afacerilor de doua pana la de patru ori mai mari decat firmele care nu adopta tehnologia in activitatea lor, conform estimarilor specialistilor de la Microsoft. Cu toate acestea, exista companii care nu au deloc departament IT si care nu se preocupa deloc sa cheltuiasca pentru tehnologie. "La nivel mondial, una din cinci companii de mici dimensiuni nu adopta tehnologia pentru a-si dezvolta businessul si isi desfasoara activitatea cu un nivel minim sau chiar inexistent de resurse tehnologice", estimeaza Eddie Yandle, director pentru microintreprinderi in cadrul Microsoft. "Iar in anumite zone, proportia este si mai mare", continua Yandle.
Spre exemplu, in Marea Britanie, economie puternic dezvoltata, 36% din companiile cu pana la cinci angajati nu au niciun computer, conform unui studiu realizat de
"Totusi, numarul companiilor care nu adopta tehnologia pentru dezvoltarea afacerii si care nu investesc in produse IT si intr-un departament IT este din ce in ce mai mic de la an la an", apreciaza Eddie Yandle. "Insa este mult prea devreme sa spunem ca am atins la nivel mondial un grad ridicat de utilizare a tehnologiei intr-o afacere", recunoaste reprezentantul Microsoft.
Statisticile arata ca majoritatea afacerilor mici care nu se folosesc de IT sunt cele conduse de oameni de peste 45-50 de ani. In schimb, peste 90% dintre microintreprinderile al caror director executiv are o varsta cuprinsa intre 20 si 30 de ani imbratiseaza tehnologia si investesc periodic intr-un departament de IT, chiar daca nu este vorba de sume foarte ridicate.
Antreprenorii mai tineri au avantajul ca au fost deja inconjurati de tehnologie pana acum: pentru generatiile care au invatat sa lucreze cu un computer, familiarizate cu e-mail-ul si care acceseaza Internetul pentru a cauta absolut orice fel de informatie, un business tehnologizat e o solutie care vine de la sine.
Pentru cei care aleg sa ignore tehnologia informatica nu costurile sunt elementul decisiv. Investitiile in IT necesare pentru o microintreprindere sunt din ce in ce mai mici, din moment ce echipamentele hardware, aplicatiile software si Internetul in banda larga se ieftinesc continuu. Microsoft, International Business Machines (IBM) si Hewlett-Packard (HP) au constatat acelasi lucru - ca, din totalul companiilor care nu au adoptat inca tehnologia in dezvoltarea afacerilor lor, cea mai mare proportie o reprezinta companiile care nu vor sa investeasca in IT, restul fiind companii ce nu isi permit o astfel de investitie.
O explicatie mai plauzibila a refuzului tehnologiei ar fi mai degraba faptul ca un departament IT presupune un nivel de complexitate mai ridicat si cunostinte in domeniu. Si, atata vreme cat foarte multe companii de mici dimensiuni nu isi pot permite sa formeze un departament IT intern, antreprenorii pun la indoiala siguranta afacerii pe care o conduc, in situatia in care ar coopta o firma externa care sa gestioneze procesele tehnologice. Si chiar daca ar fi dispusi s-o faca, antreprenorii microintreprinderilor isi pun probleme in ceea ce priveste oportunitatea tehnologiei in afacerea lor, neavand convingerea ca tehnologia poate conduce la o crestere a eficientei muncii, a calitatii produselor sau a cifrei de vanzari.
"Chiar si in situatia in care ar apela la o alta companie - un distribuitor de produse IT sau o firma de consultanta in domeniu, spre exemplu, pentru a face trecerea de la o activitate fara tehnologie la una bazata in cea mai mare proportie pe IT, antreprenorii de microintreprinderi se tem ca dupa ce vor incheia colaborarea cu o astfel de companie, nu se vor mai putea descurca", este de parere Satjiv Chahil, vicepresedinte la nivel mondial pentru microintreprinderi din cadrul HP. "Iar multi dintre acestia considera ca este nevoie de o investitie mult mai mare pentru ca ei sa devina experti in domeniul IT", sustine Chahil.
Mai multi specialisti in domeniu sunt de parere insa ca in urmatorii trei ani, cea mai mare parte a companiilor care acum se lipsesc de IT vor investi in tehnologie. La aceasta previziune contribuie si faptul ca marile corporatii din IT au inceput sa ofere solutii special concepute pentru microintreprinderi. Spre exemplu, HP a conceput pachete hardware si software special pentru companiile mici, pachete care includ un computer, o imprimanta si un mediu de stocare extern.
"Problema de pana acum a fost ca marile companii din IT s-au adresat microintreprinderilor cu aceleasi produse si servicii dezvoltate pentru afaceri de mari dimensiuni. Iar faptul ca nu au oferit nicio solutie prin care sa fie rezolvate problemele microintreprinderilor a contribuit la reticenta acestora fata de tehnologie", considera Satjiv Chahil.
Bob Samson, vicepresedinte al departamentului de vanzari in cadrul IBM, pare sa scuze oarecum lipsa de preocupare a marilor corporatii fata de acest segment de clientela. "De multe ori, antreprenorii de afaceri mici nu realizeaza importanta unei investitii in IT, motiv pentru care este nevoie de oferte personalizate din partea marilor companii", spune el. "Insa afacerile de mici dimensiuni sunt localizate in diverse zone din lume, unele in care pentru un gigant IT este destul de greu sa ajunga cu oferte."
Ca parte a strategiei de dezvoltare, IBM are in plan sa-si structureze piata in 220 de teritorii specifice unde, impreuna cu parteneri locali, sa lanseze oferte speciale pentru microintreprinderi in functie de necesitatile acestora.
In orice caz, mai este nevoie de timp pana cand companiile de mici dimensiuni vor putea investi in tehnologie fara consultanta si fara a avea nevoie de pachete de produse si servicii specifice, este de parere Chris Lewis, analist in cadrul Ovum. "Deocamdata, un antreprenor care tocmai a deschis un minimarket nu poate cumpara un computer dintr-un magazin de retail IT, pentru ca degeaba are un procesor puternic si Internet wireless, daca nu dispune de o solutie personalizata pentru afacerea sa."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro