MySpace pune muzica de la toamna
Reteaua sociala MySpace se pregateste pentru lansarea serviciului de muzica gratuita Music, despre care deja se vorbeste in industrie de mai multa vreme. Insa batalia nu va fi deloc usoara, cea mai importanta problema cu care trebuie sa se confrunte fiind concurenta.
John Carter, un tanar britanic care este membru al MySpace de mai bine de doi ani, va putea beneficia in curand de un nou serviciu oferit de catre reteaua din care face parte. Este vorba despre un serviciu de muzica gratuita pe care MySpace, una dintre cele mai mari retele sociale din lume, il va oferi, cel mai probabil in luna septembrie, celor peste 120 de milioane de utilizatori ai sai.
Primele semne legate de planurile MySpace in aceasta directie au aparut la inceputul acestui an, cand mai multi analisti din industrie si-au aratat convingerea ca managementul retelei sociale este in discutii cu casele de discuri Universal Music Group, Sony-BMG Music Entertainment si Warner Music Group. Concret insa, Chris DeWolfe, directorul executiv al MySpace, de-abia a anuntat lansarea serviciului de muzica, numit MySpace Music, declarand cu aceasta ocazie ca va scrie un nou capitol in istoria muzicii moderne.
“Este interesant si totodata util sa pot asculta si descarca melodiile preferate direct de pe site-ul MySpace, fara sa platesc nimic”, spune tanarul Carter. Dar daca majoritatea membrilor din retea sunt interesati de MySpace Music, mai multi specialisti din industrie sunt de parere ca utilizatorii altor retele nu vor fi chiar atat de incantati incat sa inceapa sa foloseasca MySpace.
Imeem, spre exemplu, o retea sociala din San Francisco care numara 27 de milioane de utilizatori, de patru ori mai putini decat MySpace, le permite deja membrilor sa asculte gratuit o colectie destul de bogata de cantece. Mai mult, Imeem a incheiat contracte cu toate cele patru mari case de discuri din SUA, inclusiv cu EMI, cea care lipseste din portofoliul de parteneri MySpace. “Suntem pe primul loc in ceea ce priveste muzica sociala” , spune fondatorul si directorul general executiv de la Imeem, Dalton Caldwell. “Colaborarea cu cele patru companii de muzica este un pas important pentru noi si un moment definitoriu pentru retelele sociale ce au incorporate si servicii de muzica.”
Pe ideea ca muzica este din ce in ce mai importanta pentru o retea sociala pare sa mizeze tot mai mult si MySpace. Reteaua sociala a inclus in strategia sa de mai multa vreme melodii pe care utilizatorii le pot asculta pe paginile MySpace, dar fara sa le descarce pe alte echipamente precum computere sau playere de melodii digitale. DeWolfe sustine ca 65% dintre utilizatorii lor includ muzica pe paginile lor de profil, iar lunar sunt ascultate pe site peste cinci miliarde de melodii. In schimb, Facebook continua sa se bazeze pe iLike si iTunes pentru a obtine muzica, desi planuieste sa extinda serviciul pentru a oferi melodiile direct pe paginile sale.
In ce priveste vanzarile, principalele case de discuri - EMI, Universal Music Group, Sony-BMG Music Entertainment si Warner Music Group - controleaza 86% din numarul total de albume lansate in SUA, potrivit Nielson Sound Scan, companie care monitorizeaza vanzarile de muzica din SUA si Canada. Fiecare dintre aceste patru mari case de inregistrari urmareste ca de fiecare data cand cineva asculta unul din cantecele din portofoliul lor pe site-uri de genul Imeem sa primeasca o anumita suma
de bani.
Dar acest lucru nu este deloc avantajos pentru retelele sociale mai mici, asa cum este Imeem, care primeste patru dolari pentru fiecare 1.000 de pagini cu muzica accesate. Daca aceasta companie ar plati o anumita suma la Sony-BMG de fiecare data cand cineva asculta o melodie de Bruce Springsteen sau Britney Spears, spre exemplu, ar avea probleme pentru ca nu ar mai putea acoperi cheltuielile si ar deveni neprofitabila. In general, utilizatorii asculta cel putin o melodie cand viziteaza pagina altor membri pe Imeem, dar fanul tipic Springsteen ori Spears asculta mult mai multe melodii daca ajunge pe pagina altui fan al artistului preferat. Iar MySpace Music porneste cu un handicap chiar mai mare decat Imeem, incasand doar un dolar la fiecare 1.000 de pagini afisate.
Donnie Williams, directorul de strategie digitala de la firma de marketing Horizon Media , spune ca MySpace isi rafineaza totusi din ce in ce mai mult strategia, bazandu-se mai degraba pe veniturile pe care le-ar putea incasa din magazinul online de descarcare de melodii. “MySpace Music va fi o combinatie de magazin de melodii si de servicii de muzica, cu piese oferite in mod nelimitat, dar gratuit”, confirma Chris De Wolfe, directorul executiv al companiei. “Veniturile noastre vor proveni din publicitate si din descarcarile de melodii de pe site.”
Sefii Imeem refuza sa dezvaluie care sunt veniturile pe care compania le are, precum si beneficiile financiare in urma semnarii contractelor cu casele de discuri. O mare parte din veniturile Imeem provin insa din reclamele care se deruleaza in timpul videoclipului sau melodiilor, model de business pe care-l vor folosi si cei de la MySpace. In fond, piata de publicitate pe retelele sociale nu este chiar de neglijat, analistii companiei de cercetare de piata eMarketer estimand ca va ajunge anul acesta la 2,5 de miliarde de dolari (1,7 de miliarde de euro) la nivel mondial.
“Cred cu siguranta ca managerii MySpace sunt atenti la ceea ce fac si incearca sa invete din succesul pe care il are Imeem” , considera Erin Pennington, vicepresedinte al firmei digitale de marketing Maxie Interactive, care a afisat reclame pentru Puma si Verizon pe paginile celor doua retele sociale.
Singurul lucru pe care Dalton Caldwell, fondatorul si directorul Imeem, l-a dezvaluit a fost acela ca nu se poate vorbi inca de profit in cazul companiei, dar crede ca va atinge acest prag destul de repede, argumentand ca dimensiunea companiei este un atu, o companie mica fiind mult mai inovatoare. Pe langa toate acestea, atat Imeem, cat si MySpace vor incerca sa-si puna in aplicare modele alternative de venituri. Un exemplu recent e colaborarea Imeem cu o actrita de cinema care a devenit ulterior cantareata, Scarlett Johansson, care si-a lansat albumul “Anywhere I lay my head” exclusiv pe Imeem in luna mai.
Si, nu in ultimul rand, afacerile online se bazeaza foarte mult pe finantarile obtinute din partea investitorilor financiari. Daca MySpace face parte dintr-un grup media puternic, Imeem a fost construita si sustinuta financiar din investitiile Warner Music si cele ale fondurilor Sequoia Capital si Margenthaler Ventures. In luna mai, directorul executiv al companiei Warner Music, Edgar Bonfman Jr., i-a spus unui investitor ca are “foarte mare incredere in Imeem, investitia noastra initiala in reteaua sociala orientata pe muzica fiind acum mult mai valoroasa”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro