O echipă de patru studenţi de la Politehnică au creat Un „Netflix” pentru studenţii de la medicină

Autor: Ioana Niţă Postat la 22 septembrie 2022 254 afişări

O echipă de patru studenţi de la Facultatea de Inginerie Medicală din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti şi-a propus să-şi ajute colegii studenţi la Medicină să vadă cum se transpune teoria în practică. Ei ar putea să înveţe astfel mult mai uşor cu ajutorul unei platforme de tipul „Netflix”, unde, în loc de filme şi seriale, conţinutul să fie reprezentat de operaţii reale realizate în spital.

Platforma, numită VR2MED, se bazează pe tehnologia realităţii virtuale (VR - virtual reality) şi le va permite viitorilor medici să participe direct la operaţiile filmate prin intermediul ochelarilor de realitate virtuală.

„Soluţia noastră se bazează pe o platformă în care vom încărca conţinut absolut dedicat pentru studenţii de la medicină chiar filmat în sala de operaţie din spitalele noastre, iar ulterior vom extinde şi vom aduce colaboratori şi din spitalele din Europa şi din America. Conţinutul este în totalitate real, deci nu realizăm un simulator de gaming, iar tehnologia de realitate virtuală este foarte importantă pentru că vom aduce acea perspectivă de participant direct la operaţie, direct în sala de operaţie, şi vom transmite această perspectivă prin intermediul ochelarilor de realitate virtuală.

Ochelarii de realitate virtuală reprezintă o condiţie pentru a accesa conţinutul, însă îl vom publica şi în varianta normală, în care nu va fi neapărat accesibil doar prin VR, dar ne dorim să punem accent pe această tehnologie mai ales că astăzi vorbim de ochelari de realitate virtuală care nu mai sunt atât de scumpi, aşa cum era acum câţiva ani când abia începea tehnologia. Acum un set de realitate virtuală este disponibil chiar şi la 30-40 de lei“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Vlad Doboş, cofondator şi CEO al VR2MED.

În prezent, platforma VR2MED se află încă în curs de dezvoltare. „Punem accent foarte mult în perioada aceasta pe a găsi cât mai mulţi colaboratori din spitale şi anume medici care să ne ajute să înregistrăm operaţiile. De asemenea, platforma se află în testare beta cu câţiva utilizatori şi vrem să vedem împreună cu ei dacă avem de îmbunătăţit câteva lucruri. Deci contează foarte mult feedbackul pentru noi, iar în viitorul foarte apropiat vom lansa pe piaţă soluţia.

Ne propunem ca până la finalul acestui an şi început de 2023 să avem deja soluţia implementată şi să fim prezenţi în flowul câtorva studenţi de la universităţile de medicină“, a precizat Vlad Doboş. El a pus bazele proiectului VR2MED împreună cu Cezara Machedon, Vlad Hruşcă şi Alexandru Nicolae, împreună dezvoltând platforma din fonduri proprii. „Am început doar cu fondurile noastre şi o să dezvoltăm în continuare cu fondurile proprii. Ne-am stabilit chiar şi o ţintă unde să ajungem şi care este investiţia totală pe care trebuie să o aducem.

În momentul de faţă, investim aproximativ 10.000 de dolari pentru a pune totul cap la cap şi a ajunge în piaţă, dar luăm în vedere şi cheltuielile care pot apărea pentru îmbunătăţirile pe care le mai facem în aplicaţie şi funcţionalităţile pe care să le adăugăm şi ajungem la un target de maximum 50.000 - 100.000 de dolari până când vom începe să avem venituri. Am avut câteva discuţii cu finanţatori, însă suma aceasta va fi investită probabil tot din fondurile noastre proprii. Găsim oportună varianta cu aducerea unui investitor mai târziu când ajungem în faza de scale-up şi când ne vom adresa măcar pieţei europene sau chiar globale.

În momentul de faţă avem totul pus la punct pentru intrarea pe piaţa românească şi ne descurcăm din fondurile noastre proprii.“ Start-up-ul şi-a propus ca în primul an de funcţionare să ajungă la venituri de circa 150.000 - 200.000 de euro, în condiţiile în care vizează pentru început atragerea a 5.000 - 10.000 de utilizatori din rândul studenţiilor de la facultăţile de medicină din toată ţara. Platforma VR2MED urmează să fie lansată la finalul acestui an sau la începutului anului viitor. „La început, când vom fi prezenţi în piaţă, ne dorim să avem măcar 500 - 1.000 de ore de conţinut.

Aşa am luat în calcul. Până atunci, testăm constant şi primim feedback, iar după aceea încercăm să creştem destul de accelerat şi să oferim conţinut mereu, astfel încât utilizatorii care intră la noi în platformă să nu ajungă să consume tot conţinutul fără să aibă altul din partea noastră. Ne aşteptăm ca în primul an să ajungem la venituri de peste 150.000 - 200.000 de euro pentru că din analiza noastră avem undeva la aproximativ 13 centre medicale universitare în ţară, cu un număr minim de 40.000 - 45.000 de studenţi înrolaţi din care vrem să atragem drept clienţi măcar 5.000 - 10.000. Aceasta este ţinta noastră pentru primul an. Ulterior ne dorim să avem o aplicaţie şi o platformă atât de bună şi oportună pentru studenţi, să considere că este foarte utilă, încât în al doilea şi al treilea an ne adresăm chiar către 70-80% dintre studenţi“, a spus Vlad Doboş.

VR2MED s-a numărat printre echipele finaliste din cadrul programului de preaccelerare Innovation Labs de anul acesta şi este de asemenea admis în cadrul unui program de accelerare din SUA numit Pioneer.app.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.



Start-up Pitch

1. Invitat: Victoria Dănilă, fondatoArE, Minodora

Ce face? Dezvoltă o soluţie pentru monitorizarea copiilor născuţi prematur integrată într-un produs vestimentar pentru aceştia.

„Am avut şi un suport financiar din exterior. Am participat la câteva proiecte din Republica Moldova şi am primit anumite granturi care ne-au ajutat să mergem mai departe. Dar asta a fost doar pentru produsul textil, adică pentru îmbrăcăminte, iar pentru ce ţine de partea de îmbrăcăminte integrată cu senzori suntem în căutare de susţinere, de investitori, de colaborări, ca să putem să definitivăm soluţia.“

2. Invitat: David Horobeţ, fondator al Abiso

Ce face? Dezvoltă o soluţie software pentru automatizarea proceselor interne din cadrul unei afaceri active în industria HoReCa.

„Prima dată vrem să vedem cum funcţionează MVP-ul nostru la partenerii noştri, cum funcţionează în piaţă efectiv, care este răspunsul pieţei la produsul nostru. Noi avem deja făcute planuri pentru orice fel de scenariu - dacă merge foarte bine, dacă merge mediu sau dacă merge mai prost. Oricare ar fi scenariul, noi ţintim să luăm o rundă de finanţare. Suntem deja în discuţii cu câţiva investitori care şi au arătat interesul pentru produsul nostru chiar înainte de lansarea pe piaţă.“

3. Invitat: Vlad Doboş, cofondator şi CEO al VR2MED

Ce face? Dezvoltă o platformă online ce va funcţiona ca un „Netflix“ pentru studenţii de la medicină, adică va avea conţinut video direct din sălile de operaţie.



Start-up Update

1. Invitaţi: Dragoş Duşe, cofondator şi CEO al Synaptiq, şi Diana Andriţchi, cofondatoAre şi chief business officer (CBO) în cadrul Synaptiq - soluţie software ce eficientizează tratarea cancerului

Ce e nou? Start-up-ul medtech din Cluj-Napoca şi-a propus să atragă până la finalul acestui an o finanţare de un milion de euro, care să acopere cheltuielile cu acreditarea europeană a soluţiei dezvoltate, astfel încât să aceasta poată fi comercializată în spitale şi clinici, dar şi costurile aferente scalării businessului la nivelul Europei. Până acum, start-up-ul a atras în total finanţări de circa 400.000 euro, iar în prezent soluţia dezvoltată de Synaptiq, numită Mediq, este testată în spitale şi clinici din mediul privat şi public din România.

Dragoş Duşe: „Noi am mers o perioadă foarte mare din timp pe ceea ce se numeşte bootstrapping, adică am muncit pe gratis înainte să primim o investiţie, am făcut rost de tot felul de resurse pe cont propriu, iar apoi, după ce am primit investiţia am vrut să ne extindem, dar în continuare noi avem salarii foarte mici, de subzistenţă, astfel încât să putem duce proiectul mai departe. Dar nu acestea ar fi cheltuielile mari, ci cheltuielile majoritare ar fi cele cu acreditarea şi studiul clinic care costă peste 100.000 euro, doar auditul pentru certificare este undeva la 50.000 de euro. Ne propunem să ridicăm o rundă de tip seed în lunile care urmează pentru a putea să ne pregătim terenul pentru certificare şi pentru expansiunea pe pieţele din Europa care va costa la rândul ei destul de mult.”

Diana Andriţchi: „Am obţinut recent un grant în valoare de 158.000 euro de la fondul norvegian Innovation Norway. Am fost la o prezentare şi ni s-a părut că ar fi un grant şi un program foarte potrivit pentru noi întrucât ei pun accent pe colaborarea între entităţi din România şi din Norvegia şi ca atare ne-ar facilita acce­sul pe piaţa de acolo. În cadrul programului, pe lângă grantul primit, am reuşit să stabilim o colaborare şi cu o companie din Norvegia care ne va ajuta să înţelegem mai bine piaţa de acolo şi ne va facilita totodată şi accesul către un spital, către un centru de radioterapie, unde vom avea posibilitatea să ducem şi produsul nostru ca să fie testat şi să primim feedback de acolo, iar apoi cu siguranţă ne va fi uşor să penetrăm piaţa de acolo.“

2. Invitat: Alice Ionescu, fondatoarE a Doctorbusiness.ro - platformĂ prin intermediul căreia orice antreprenor poate afla în câteva secunde în ce stare de sănătate se află businessul său

Ce e nou? Soluţia a fost folosită până acum de peste 680 de companii din România din diferite industrii şi cu diferite mărimi. Start-up-ul a introdus recent şi o nouă funcţionalitate prin care antreprenorii pot face comparaţia indicatorilor financiari pe mai multe perioade, soluţia oferind posibilitatea de încărcare a mai multor balanţe contabile pentru analiză.

„Până acum avem 680 de utilizatori şi aşteptăm în continuare antreprenori. Aplicaţia se adresează tuturor companiilor din orice segment de business şi de orice mărime - cea mai mică cifră de afaceri a unei companii care foloseşte Doctorbusiness.ro are 50.000 de lei cifră de afaceri anuală şi cea mai mare are 350 de milioane de lei. Deci nu contează dacă afacerea este mică, dacă este mare, dacă func­ţionează într-un anumit sector de business - în zona serviciilor sau a producţiei sau a comerţului, oricum antreprenorii pot afla foarte multe lucruri interesante despre businessul lor şi sigur iau măcar o decizie bună în urma citirii raportului pe cifrele lor reale şi radiografia concretă a afacerii lor.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovix, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.